Je to už nějaký ten pátek, co náš svět opustilo vývojářské studio Antimatter Games, které nám přineslo Rising Storm 2: Vietnam. Jedná se o skvělou PvP hru zasazenou do nechvalně známé války ve Vietnamu a nepřímého potomka o trochu známější značky Red Orchestra, za kterou stojí Tripwire Interactive. Ačkoliv se jednalo o komerční úspěch a podle některých hráčů jde stále o možná nejlepší titul s tímto zasazením na trhu, Antimatter Games to nekatapultovalo na výsluní – naopak, studio bylo minulý rok zrušeno na základě rozhodnutí výboru své mateřské společnosti Enad Global 7. Tehdy padlo mnoho hořkých slz. Studio v tu dobu totiž již několikátým rokem pracovalo na dalším produktu, tentokrát zasazeném do mé oblíbené studené války: ‘83.
Ne, neujela mi ruka a nesmazal jsem si omylem půl věty. Hra skutečně nese pouze jednoduchý název ‘83, což je odvozeno od roku, v kterém se zhruba odehrává. Podobně jako v případě jejích předchůdců by se mělo jednat o PvP válečnou střílečku z první osoby, primárně zacílenou na pěchotu se zakomponováním podpůrné role vozidel. Méně komplexní než Squad, více realistická než Battlefield. Fajn kombinace, ale to by tu musel být někdo, kdo by hře po těch pěti letech od oznámení konečně vdechnul život, že ano? Minulý podzim jsme zjistili, že tím někým bude téměř neznámé studio Blue Dot Games. A věřte nevěřte, po dlouhém rádiovém tichu jsme se nyní dočkali i prvního gameplayového traileru!
V krátké, minutové ukázce vidíme síly NATO a Varšavské smlouvy, jak si dávají do čumáku v širším okolí Černobylské jaderné elektrárny a na cestách poblíž německého města Fulda. Oko všímavého pozorovatele zaznamená, že se nejedná pouze o jednotky náležící Spojeným státům a Sovětskému svazu, ale také o Brity. Jenže hned na první dobrou také poznáte, že se hra stále nachází v raném stádiu vývoje a momentálně působí dost kostrbatě, i v porovnání s již zmíněným Rising Storm 2: Vietnam, který vyšel v roce 2017. Nemluvě pak o zvuku, nasvícení, efektech, animacích a některých texturách.
Pro nás to tedy znamená dvě zprávy: Za prvé, na hře se stále aktivně pracuje s tím, že se současní vývojáři zdají být ohledně jejího stádia vývoje více transparentní než ti předchozí. Za druhé, pravděpodobně nám ještě párkrát na okno zaklepe Ježíšek, než se dočkáme jejího plného vydání, jelikož kutilové z Blue Dot Games mají stále práce jak na kostele. No, je to víc, než jsme věděli ve stejnou dobu minulý rok, ale evidentně se ještě není nad čím vzrušovat. Tak třeba u příštího traileru…