Už je to nějaký pátek, kdy jsem se rozepisoval, co všechno přinesl trailer na počin Zaklínač IV, kde bude hlavní roli hrát moje drahá a milovaná Ciri. Od té doby informací na světlo světa přišlo už ale docela dost a já se v nich pomalu začínám ztrácet, tak jsem si řekl hele, není čas to dát nějak trošku více dohromady, to všechno, co jsme se už dozvěděli? A jak jsem se moudře sám sebe zeptal, samozřejmě jsem si odpověděl, že ano. Dámy a pánové, jdeme na to, co všechno tedy už vlastně víme?
Ciri projde zkouškou trav
V očekávaném pokračování ságy Zaklínač IV se dočkáme hlavní postavy, která byla zvolena pro svou komplexitu a silnou vazbu na předchozí dění – Ciri. Po událostech třetího dílu Zaklínače prochází Ciri klíčovým obdobím, v němž se stává plnohodnotnou zaklínačkou. Tímto vývojáři přinášejí novou perspektivu do známého světa. Ciri podstoupí zkoušku trav, kterou musela přežít, aby se stala zaklínačkou. Tento proces ji činí odolnější, ale také vyvolává otázky o jejím dalším vývoji. Zatímco Geralt už byl zkušeným lovcem, Ciri teprve objevuje svět monster a buduje si vlastní cestu, což bude mít zásadní vliv na hratelnost i příběh.
Zkouška trav je také důležitým momentem z hlediska herních rozhodnutí, která budou mít na její příběh a schopnosti přímý vliv. Ciri nebude jen replikovat Geraltovu zkušenost, ale bude mít možnost rozvíjet svou vlastní sadu dovedností, která se odvíjí od hráčových voleb. Zajímavostí je, že hráči budou mít možnost definovat její charakter a styl boje. Bude rychlá a mrštná, což jí dává odlišný bojový přístup než Geraltovi. Toto zpracování postavy by mělo poskytnout větší prostor pro experimentování, podobně jako to bylo u dalšího počinu CD Projektu RED, Cyberpunku 2077. Vývojáři se totiž snaží zachovat flexibilitu v herním stylu, čímž se hra bude lišit od předchozích titulů v sérii.
Rozhodnutí, která hráči učiní v průběhu hry, budou mít nejen vliv na Ciri, ale také na příběh, který se bude vyvíjet podle jejich voleb. Zmíněná zkouška trav tak bude pouze začátkem jejího vývoje a bude mít zásadní vliv na celkové vyprávění. Hrdinka si bude tvořit svůj vlastní kodex a její epos bude teprve začínat. Cítíte ten potenciál?
Zdroj: Igdb.com
Zaklínač IV nabídne nové příšery
Titul přinese nejen nový příběh, ale také nová monstra, která budou představovat nebezpečí v temném a fascinujícím světě. Vývojáři slibují, že hra se bude zaměřovat na nová a originální stvoření, přičemž inspiraci čerpají z různých evropských folklórů. V traileru se objevuje monstrum nazvané Bauk (čímž se omlouvám za mylnou informaci v původním článku o traileru), které má kořeny v srbské mytologii. Tato potvora, jež bude pro Ciri nejednoduchým protivníkem, podtrhuje snahu tvůrců nabídnout hráčům nejen známá, ale i zcela nová nebezpečí, s nimiž se budou muset vypořádat.
Monstra v Zaklínači IV nebudou pouze překážkami, které se musí zabít. Každý z těchto protivníků bude mít svůj vlastní příběh, motivaci a původ, což přispěje k bohatší atmosféře a větší hloubce celého světa. V interview s vývojáři včetně režiséra Sebastiana Kalemby bylo zmíněno, že nová monstra budou mít vliv nejen na herní mechaniky, ale i na rozhodování hráčů. Navíc, další zajímavá informace. Ukázka se odehrává v severské vesnici Stromford, která je úplně izolovaná od okolního světa, a už od dávných věků se tady řešily problémy s monstry skrz oběti. Což by na jednu stranu mohlo připomenout i onen nádherný úkol v Zaklínači 3 na Skellige, kde se rozhodujete, jestli prastarého lešije ulovit, nebo jen uctít. Výsledek si asi pamatujete.
Zvolený přístup k lovu příšer bude mít dalekosáhlé důsledky, což z každého souboje udělá nejen výzvu, ale i významnou událost pro příběh. Tato nová monstra se tak stanou neodmyslitelnou součástí nejen soubojů, ale i rozvoje hlavní postavy.
Ciri a vztahy
S novým protagonistou přichází i nové způsoby, jakým bude hra zpracovávat vztahy mezi postavami. Ciri, která se nachází na počátku své zaklínačské kariéry, bude mít možnost navazovat vztahy, a to nejen romantické, ale i přátelské a profesní. Vývojáři v rozhovorech potvrdili, že romantické vztahy budou součástí příběhu, ale nebude se jednat o mechaniku, která by byla přítomná pouze pro zpestření. Romantické linie budou součástí vyprávění, která přispěje k charakterovému rozvoji Ciri a ovlivní příběh.
Stejně jako u minulých her, i zde se tak vztahy budou odvíjet na základě rozhodnutí hráče. Vývojáři zdůraznili, že tyto vztahy budou mít smysl a budou propojeny s hlavními a vedlejšími úkoly. Ciri nebude pouze procházet světem, ale bude mít skutečné interakce s jinými postavami, které ji mohou ovlivnit, ať už pozitivně, nebo negativně. Pro ty, co četli knihy, také už jasně víte, že je i úplně jedno, s kým s Ciri vztah navážete. Zaklínač IV by tak mohl dát velký prostor do všech romantických linek.
Zaklínač IV a vytuněná NPC
Jedním z klíčových vylepšení v Zaklínači IV bude důraz na kvalitu NPC. Po kritice mechanických a nezajímavých postav v Cyberpunku 2077 se vývojáři rozhodli zaměřit na vytváření živějších a více uvěřitelných NPC. Tyto informace v rozhovoru potvrdili game director Sebastian Kalemba a výkonná producentka Małgorzata Mitręga. Cílem je, aby každé NPC mělo svůj vlastní příběh a motivaci. Tvůrci se tak zaměřují na všechny důležité mechaniky, jako je vzhled, chování a interakce s okolním světem. CD Projekt se chce vyhnout situacím, kdy NPC působí jako statické prvky, které nemají vliv na příběh a svět kolem sebe.
Jedním z příkladů nového přístupu k NPC je vesnice Stromford, která se objevila v traileru. Tato vesnice nebude jen kulisou, ale bude mít živé postavy, které budou součástí širšího příběhu. Každé NPC ve vesnici bude mít svou vlastní roli, která přispěje k atmosféře a vyprávění. NPC tak nebudou jen plnit své funkce v herních mechanikách, ale budou živými částmi světa, který Ciri navštíví. Vývojáři chtějí, aby každé setkání s NPC bylo smysluplné a mělo vliv na celkový herní zážitek.
Jak se říká, štěstí přeje připraveným, a očividně se CD Projekt Red vážně chystá přinést neuvěřitelný RPG zážitek s pevně vybudovaným a oblíbeným univerzem. Já se upřímně těším, a čím více informací dostávám, tím větší smysl mi ta hra začíná už předem dávat. Uvidíme časem, snad se nejedná jen o velice pečlivý cílený marketing, protože takový už tu také byl. A co vy, jaké máte z titulu pocity?