World of Warcraft: Northrend- úvodka

World of Warcraft: Putování Azerothem – Northrend – je čas na lyžovačku

14. 7. 2024

„Bude zima, bude mráz, kam se, ptáčku, kam schováš?“ zpíval princ Arthas Muradinovi za chladného zimního večera, ve stanu, v Northrendu, u Ledové koruny. Možná. Kdo ví, jaké všechny konverzace tito dva hrdinové v časech dávno minulých, kdy svět World of Warcraft dával smysl, vedli. Nicméně ta zima v Northrendu vážně je a World of Warcraft: Putování Azerothem – Northrend to jen dokazuje. Nakladatelství Crew tak opět nešláplo vedle a přišlo s geografickým průvodcem, který nás zavede na další kontinent oblíbeného fantasy světa.

Svět:

Alex Acks
Nakladatelství Crew
World of Warcraft
Tomáš Kratochvíl
168
barevný
pevná
květen 2024
978-80-7679-457-3

Zdroj: Nakladatelství Crew

Od prvního pohledu budete chtít zimní bundy

Jakmile knihu poprvé spatříte, zaujme vás její design. Bílý potah tvrdé vazby je protkaný svítící tyrkysovou. Tedy symbolika studeného kontinentu, jehož středu dominuje legendární Ledová koruna. Opět se tak jedná o rozdíl oproti předchozím počinům z této geografické série. Kalimdor byl temný, horký, pouštní, lehce nepřátelský a symbolizoval Hordu. Východní království zase ukázala mír, klid a přátelství, jaké Aliance nabízí. Northrend sází na zimu, pustotu a tím pádem i smrt. Nádherné místo pro žití nemrtvých a těch pár tisíc odvážlivců, kteří se rozhodli v této lichy políbené zemi žít.

Po otevření vás čeká opět přiložená mapa, nyní v podání Northrendu, aby vám pomohla v orientaci. Kdo totiž na první dobrou ví, kde leží Gundrak, Dun Argol, Dračí dóm, Nexus, Ulduar nebo Ledová koruna? Autoři to připravili jako kopečkovou zmrzlinu krásně před vás a stačí si jen vybrat, kam se budete chtít vydat. Nemusíte se tak bát, že by hrozilo nějaké ztracení, zmatení a případně i umrznutí.

Takovým příjemným bonusem je pak i „organizační“ struktura, kde je k vidění rozdělení obyvatel ledového kontinentu. Kam patří Titáni, jak se dělí na hliněné a ti zase na troggy a koboldy. Stejně jako Obři na ohnivé, mořské, ledové bouřné či kamenné. Vše připravené, je na čase vyrazit.

Zdroj: Nakladatelství Crew

Magni, Branne, vyrážíme

Zatímco v Kalimdoru nás provázel slavný Rexxar, jeho medvědice Misha a troll Zekhan, nyní se dočkáme pozoruhodné trojice průvodců. Jsou to bratři Bronzebeardovi – Magni, Brann a Muradin, jenž má ty nejhorší vzpomínky na Ledovou korunu. Snad jen Illidan Stormrage má horší. Stejně jako v předchozím případě jsem se ale musel zamyslet nad tím, jak to na mě působí, protože v Kalimdoru jsem to nevnímal vůbec dobře.

Zde musím říct, že se jedná skoro až o opak. Přijde mi to stále dětinské, nicméně díky tomu, jak Bronzebeardové vnímají celý kontinent, mi přijde jejich komentování a doplňování daleko osobnější a citlivější. Viz vlastně pasáž u Ledové koruny, kde hodnotí právě Muradinovy pocity, a že by z tohoto místa měli odejít co nejrychleji, aby svému bratrovi ještě více neublížili.

Na jaká zajímavá místa nás World of Warcraft: Putování Azerothem – Northrend zavede? Začneme v zálivu skučících vichrů, přes ně se vydáme do Medvědích vrchů, poté do Zul´draku, ke Křišťálovému háji, směr Dragonblight, až k Tundře severního větru, k Sholazarské kotlině, předposlední zastávkou bude Ledová koruna a výpravu završíme v Bouřných vrších v pevnosti Frosthold. Osm velkých oblastí, hromada zastávek a možná potkáte i nějaké staré známé, nechte se překvapit.

Zdroj: Nakladatelství Crew

Co vlastně World of Warcraft: Putování Azerothem – Northrend nabízí?

Jak už je v této sérii zvykem, jedná se o nádherný cestovatelský deník. Pokud očekáváte příběh, připravte se na hořké zklamání. On tam sice takový malinkatý je, když bratři cestují a komentují různé oblasti, ale jinak se jedná spíše o věrného průvodce. Co může být kamenem úrazu, jsou překlady některých oblastí a významů do češtiny. Já vím, co je třeba Sholazar Basin či Crystalsong Forest, pouze v angličtině, a když jsem najednou viděl překlad, byl jsem trošku šokován. Nicméně si nemyslím , že je to úplně špatná volba. U nás se tak kniha dostane ke čtenářům blíže, byť poté mohou být možná trošku biti v angličtině. Každopádně poznat Northrend z jiného pohledu je neskutečně fajn a já jsem si celou výpravu užil.

Jen jedna věc byla lepší než tohle dobrodružství: Ty nádherné ilustrace. Většina z nás sice zná design z World of Warcraft, ale vidět podobu upravenou zkušenými grafiky, to zahřeje srdíčko snad každého čtenáře. Mě osobně očaroval Zul'drak a jeho vyobrazení. Město složené ze zikkuratů, zdí a akvaduktů je něco, co by chtěl navštívit určitě každý. Na podobu knihy nejde tak říct jediná špatná věc.

World of Warcraft: Putování Azerothem – Northrend je další krásný geografický atlas do světa World of Warcraft. Jako geografická příručka slouží skvěle, nádherné ilustrace i vtipy zaujmou čtenáře, občasně nějaké to moudro či doplnění loru je také k nalezení. Příběhem navíc provádějí bratři Bronzebeardovi a ti, kdo jsou stále jako já nadšení z Muradinova návratu, si jeho charakter užijí do sytosti. Jen tedy musím říct, že na to, že se kniha odehrává v Northrendu, je zde zatraceně málo lyžování, ale to už si jen hrozně hloupě vymýšlím nesmysly.

• nádherná procházka Northrendem
  • úvodní mapa
  • sympatičtí průvodci