Jihokorejské studio Bad Comet se etablovalo svými velice zajímavými deskovými hrami vynikající výrazným vizuálním stylem a nádhernými dřevěnými figurkami. Již jejich první titul, duelová dvojkovka Shaolia: Warring States, sklidil kladné ovace, česky jsme se jej však nedočkali. Vydavatelství REXhry se ale rozhodlo lokalizovat další dva tituly, „fotící“ Divokou Serengeti a bagbuildingovou Divokou Amazonii. A na páteční narozeninové oslavě sesterské Planety her REXhry oznámily, že chystají také Wondrous Creatures, se kterými studio Bad Comet zabodovalo na crowdfundingové platformě Kickstarter.
Wondrous Creatures pochází z pera debutujícího autora vystupujícího coby Yeom.C.W. Podmanivou vizuální stránku si vzala na starost dvorní ilustrátorka studia Bad Comet, Sophia Kang. Wondrous Creatures jsou středně komplexní hrou určenou pro až 4 hráče od 14 let, kteří si na jednu herní partii budou muset vyhradit 40–80 minut. To je výrazně méně než předchozí tituly studia. Jednoznačně jde o krok správným směrem, Divoké Serengeti byla přílišná délka často vytýkána.
Titul využívá velice populárního mechanismu umisťování pracovníků, pracuje s ním však velmi inovativním způsobem. Herní plochu totiž tvoří hexagonální dílky a vaši pracovníci budou zabírat vždy dva z nich. Výhody spojené s jejich umístěním však nezískáte z těch zakrytých hexagonálních dílků, nýbrž ze všech, které se jich dotýkají. U každého z nich se navíc budete moci rozhodnout, zda za něj získáte kartu, nebo suroviny. Během čtyř kol trvající herní partie se bude vyvíjet nejen samotná mapa, ale i vaši pracovníci. Tvůrci slibují nekonečnou znovuhratelnost díky kombinacím více než stovky karet nejrůznějších bytostí, vajec, unikátních schopností pracovníků a speciálních ikon na mapových hexech.
Kdy se Wondrous Creatures dostane na naše herní stoly, zatím není jasné. Snad to bude již brzy. Vypadá totiž parádně a minimálně já se nemůžu dočkat.
Zdroj: Bad Comet