Videohra Wonder Woman, na kterou jsem se neskutečně těšil, odpočítával vteřiny, dokonce o ní i vyprávěl manželce s jistotou, že mě neposlouchá, byla oficiálně zrušena. Vývojářské studio Monolith Productions, které bylo zodpovědné za její tvorbu, bylo uzavřeno v rámci širších restrukturalizačních opatření společnosti Warner Bros. Zpráva přišla jako Arés z čistého nebe, především pro tvůrce, kteří na hře pracovali několik let.
Hra byla poprvé oznámena v roce 2021 s velkými ambicemi. Studio Monolith Productions, známé díky úspěšné sérii Middle-earth: Shadow of Mordor, slibovalo inovativní systém „Nemesis“, který měl přinést dynamické interakce mezi hlavní hrdinkou a jejími nepřáteli. Projekt měl být jedním z klíčových titulů v oblasti superhrdinských her, ale jeho vývoj se potýkal s opakovanými zpožděními a restartováním. Navzdory vysokým očekáváním a investicím se projekt dostal do slepé uličky. Majitelé z Warner Bros. Games tak vyhodnotili, že hra nebude schopna přinést očekávaný komerční úspěch, a proto bylo rozhodnuto o jejím zastavení. Toto rozhodnutí je součástí širší restrukturalizace, která zahrnuje uzavření několika studií, včetně Player First Games a WB San Diego.
Pro fanoušky ikonické superhrdinky Wonder Woman je tato zpráva zklamáním. Po úspěchu her jako Spider-Man od Insomniac Games (ano vím, konkurenční Marvel, ale prosím) a Batman: Arkham, série od Rocksteady, bylo mnoho hráčů zvědavých, jak se Monolith Productions vypořádá s tímto oblíbeným univerzem. Očekávalo se, že hra nabídne otevřený svět s možností volného průzkumu Themysciry a epických soubojů, ale nyní je budoucnost herních adaptací této postavy nejistá. Sice se spekuluje, že by se vývoj mohl předat jinému studiu, jako tomu bylo u jiných zrušených her. Nicméně zatím neexistují žádné oficiální zprávy o tom, zda se někdy dočkáme nové videohry se slavnou Amazonkou v hlavní roli.
The Wonder Woman video game has officially been canceled.
— CBR (@CBR) February 25, 2025
Source: @business pic.twitter.com/vHTJM53NS2
Zrušení Wonder Woman je součástí širšího trendu v herním průmyslu, kdy velké společnosti ruší nákladné projekty, které nevidí jako dostatečně výdělečné. Warner Bros. se v posledních letech soustředí na rozvoj svých nejsilnějších značek. Tento přístup může znamenat, že se budeme setkávat s menším množstvím experimentálních titulů a více se sázkami na jistotu. I přes toto rozhodnutí je pravděpodobné, že se hrdinka ve videoherním světě ještě objeví. Možná se dočkáme jejího zpracování v rámci jiné herní série nebo jako součást většího projektu v univerzu DC. Prozatím však nezbývá než doufat, že se oblíbená hrdinka vrátí na obrazovky v plné síle.