Wo Long Fallen Dynasty - logo

Wo Long: Fallen Dynasty – soulslike s vlaječkami

19. 7. 2024
Zdroj náhledu: KOEI TECMO GAMES

Pozor, čeká nás výlet. Přesněji do Číny roku 184 n. l., do období chaosu a úpadku kdysi mocné dynastie Chan, kam nás přenese Wo Long: Fallen Dynasty, takže se těšte na menší návrat do minulosti. Rebelie Žlutých turbanů, vedené Zhang Jiaonem, otřásá základy Tří království a šířící se démonická nákaza ještě navíc sužuje zemi. Uprostřed tohoto zmatku se zjevuje Bezejmenný hrdina, aby se chopil zbraně, potlačil vzpouru a očistil zemi od pekelných sil. Hra čerpá inspiraci z historických událostí a mýtů, čímž vytváří unikátní a poutavý svět plný intrik, nadpřirozených jevů a epických bitev. Využil titul však svůj potenciál? Přesně na tuto otázku se podíváme v dnešní recenzi. Námětem tohoto článku není původní vydání pod záštitou KOEI TECMO GAMES, jehož uvedení proběhlo v loňském roce, ale kompletní edice, jež přidává tři rozšíření a nějaké ty bonusy.

Barvitější svět

Wo Long: Fallen Dynasty je přírůstek do rodiny soulslike her, jenž vás od prvních okamžiků vtáhne do role mrtvého válečníka v temném a nebezpečném světě. Žádné velké překvapení, že? Po strhujícím úvodním videu, které nastíní základní dějovou linii a klíčové události, se ponoříte do propracovaného editoru postav. Variabilita úprav je úctyhodná, i když výběr pohlaví zůstává tradiční. Můžete si detailně změnit výšku, váhu, jméno, účes, tón hlasu, a dokonce i líčení a proporce těla (ano, u ženské postavy nechybí možnost regulovat velikost prsou). Teď mě napadá, proč se vlastně hodinu crcáme s vzhledem postavy, když jí v prvních minutách nasadíme brnění a nic z té piplačky nakonec vidět nebude? Ach, ten těžký život hráče videoher…

Vizuální stránka hry je na dobré úrovni. Detailně zpracované kostýmy, zbraně a světelné efekty vytvářejí působivou atmosféru, která je ještě umocněna kvalitními cutscénami. Wo Long: Fallen Dynasty se odlišuje od typického temného prostředí Souls her bohatší barevnou paletou a kontrastem mezi zničenými městy a klidnými lokacemi. Wo Long nabízí rozmanitá místa – od hořících vesnic a temných jeskyní až po skákání po lodích na vodě – a je vizuálně atraktivnější než u mnoha jiných soulslike titulů.

Jedinou chybkou na kráse je němý protagonista, který kontrastuje s plně nadabovanými postavami. Pro fanoušky asijských her je zde možnost zvolit si originální dabing, který často působí emotivněji a autentičtěji než anglická verze. Příkladem mohou být série Yakuza (Like a Dragon) či Ghost of Tsushima, kde japonský hlasový projev výrazně umocňuje herní zážitek.

Zdroj: KOEI TECMO

Vlaječky všude, kam se podíváš

Wo Long: Fallen Dynasty vás vrhá rovnou do víru akce úvodní sekvencí, která vás zasvětí do základních principů. Ovládání a herní mechaniky se budou zdát povědomé hráčům, kteří již okusili jiné tituly z tohoto náročného žánru. Znalost her Nioh a Sekiro, ze kterých Wo Long čerpá inspiraci, vám sice poskytne výhodu, ale pro úspěch není nezbytná. Váš bojový repertoár zahrnuje dva typy úderů – klasický a spirit, jenž představuje posílenou verzi základního útoku. Postupně se vám odemknou i magické schopnosti, jako je ovládání ohně a blesků, či vyvolání ochránce, co vám bude krýt záda, připomínající slavné „Expecto Patronum“. Vítaným osvěžením je možnost skákání, která přidává na dynamice a vertikálnosti soubojů, ale moc často ji nevyužijete.

V tomto nebezpečném světě získáváte od padlých nepřátel duše, které investujete do válečných vlajek, a posilujete tak své schopnosti. Mechanika praporků, ač sama o sobě zajímavá, otevírá dveře jistému druhu „podvádění“. Vlajky totiž neslouží pouze k vylepšování dovedností, teleportaci či doplňování zdraví, ale také k uzamčení úrovně vaší postavy. Právě tento aspekt ve mně vyvolával rozporuplné pocity. Pro nováčky, kteří váhají nad obtížností žánru Souls, může být tento legální způsob, jak si hru ulehčit, vítanou pomocí. Zkušené hráče, co prošli nespočtem podobných titulů, však může zklamat a narušit jejich očekávání od hardcore výzvy.

Aktivací praporků si uzamknete minimální level postavy, který tak zůstane zachován i po smrti. Pokud jste například na patnácté úrovni a vlajky vám zaručují stupeň třináct, po prohraném souboji se váš stupeň nesníží pod toto číslo. Můžete tak opakovaně porážet běžné nepřátele, resetovat jejich pozice meditací a postupně zvyšovat svou sílu, aniž byste riskovali její ztrátu. Takto lze dosáhnout výrazně vyššího postavení než daný boss lokace, čímž ztrácí své ostré zoubky. Je třeba zdůraznit, že takto převýšenou úroveň vlastníte jen v dané lokaci. Po dokončení místa, v němž se nacházíte, a přechodu do jiné části mapy se vše vynuluje. Takže abyste znovu získali převahu, začíná nekonečný tanec – likvidace nepřátel, meditace pro jejich obnovení, pak opětovná likvidace a zase meditace.

Zdroj: KOEI TECMO

Tvá duše je má!

Souboje ve Wo Long: Fallen Dynasty se drží tradic žánru soulslike a vyžadují skoro až chirurgickou přesnost mačkání tlačítka myši a elegantní vyhýbání se útokům nepřátel. Správa životů a léčivých předmětů je klíčová, neboť někteří protivníci dokáží zasadit zdrcující údery. Než plně pochopíte mechaniku vlajek a zvládnete umění boje, může vás zpočátku překvapit síla i zdánlivě slabých nepřátel. V případě porážky se spustí mechanika pomsty, kdy nepřítel, který vás zabil, získá vyšší úroveň a sílu. Podaří-li se vám pomstít a tohoto nepřítele porazit, získáte navíc bohaté zkušenosti a pocit zadostiučinění.

Studio Team Ninja odvedlo skvělou práci při vytváření unikátních pohybů pro každou zbraň. Ať už preferujete krátké, či dlouhé, nebo dokonce boj holýma rukama, Wo Long: Fallen Dynasty nabízí bohatý arzenál nástrojů zkázy. Nechybí ani zbraně na dálku, jako jsou luky a kuše. Stejně jako v jiných soulslike hrách, i zde můžete své likvidační prostředky vylepšovat, abyste maximalizovali jejich ničivý potenciál. Nalezení rusovlasé kovářky s mohutným kladivem je bohužel jedním z mála důvodů k prozkoumávání světa ve Wo Long. Průzkum je v této hře spíše jako hledání jehly v kupce sena, dokonce i ve srovnání s titulem jako Soulstice. Kromě vlajek a kovářky vás k objevování lokací motivují snad jen skryté bedny s poklady, často umístěné na zdánlivě nepřístupných místech. Vývojáři se zde snažili potrápit mozkové závity hráčů, avšak nalezení cesty k těmto pokladům se často omezuje na jednoduché skoky ze střech či průzkum vedlejších uliček.

Postranní úkoly hrají důležitou roli ve vylepšování vašeho vybavení. Stejně jako v jiných soulslike hrách, i zde budete potřebovat různé materiály, které získáte z truhel, silnějších nepřátel a právě z vedlejších aktivit. Důležité je zmínit, že modernizace vybavení není pro úspěšné dokončení hry nezbytná. Protivníky lze zdolat i pouhým zvyšováním úrovně hrdiny či zvládnutím odrážení útoků, které však není zrovna jednoduché. Wo Long: Fallen Dynasty navíc odměňuje a trestá za herní styl. Agresivní přístup s častými útoky vede k vyššímu poškození, zatímco defenzivní styl s důrazem na obranu naopak zvyšuje sílu nepřátelských útoků. Hra vás tak nutí k aktivnímu a dynamickému boji, což přispívá k celkovému napětí a výzvě, i když ne vždy konzistentně.

Zdroj: KOEI TECMO

V jaké kondici se Wo Long nachází?

Při vydání Wo Long: Fallen Dynasty zápasili fanoušci se značnými technickými problémy, zejména na PC. Hra trpěla záseky, propady fps a občasnými pády. Vydání kompletní edice přineslo zlepšení situace v základní hře a odstranění většiny problémů. Bohužel, tři dostupná rozšíření se stále potýkají s technickými problémy. Je to škoda, vzhledem k tomu, že za hrou stojí studio Team Ninja, které má na svém kontě legendární tituly jako Ninja Gaiden, Nioh, Dead or Alive 6 a Rise of the Ronin. Očekávání byla tedy vysoká. Wo Long: Fallen Dynasty sice nabízí zábavnou a náročnou hratelnost, ale technické problémy a vysoká cena kazí prožitek. Základní edice hry se prodává za sedmdesát euro, což je o deset více než například za Elden Ring. Cenovka titulu vyvolává otázku, zda nabízí dostatek obsahu a kvality, aby ji ospravedlnila, a odpověď bohužel zní ne.

Ve srovnání s jinými soulslike tituly, jako je Elden Ring či Lords of the Fallen, působí Wo Long jako chudý příbuzný. Elden Ring, vydaný o rok dříve než recenzovaný kousek, nabízí rozlehlý otevřený svět plný aktivit, možností úprav hrdiny, působivou grafiku a fantastický příběh od George R. R. Martina. Hlavní dějová linie zabere zhruba šedesát hodin, zatímco kompletní dokončení hry si vyžádá přes sto hodin. Lords of the Fallen zase nabízí inovativní mechaniku lucerničky a herní dobu kolem třiceti hodin pro základní příběh a až sto hodin pro dokončení veškerého obsahu.

Wo Long: Fallen Dynasty volí lineárnější přístup s jednotlivými lokacemi a kratší herní dobou – zhruba dvacet hodin pro hlavní příběh a čtyřicet pět hodin pro kompletní dokončení. Příběh není vyloženě špatný, ale postrádá hloubku a emočně vypjaté momenty, jež by z něj udělaly nezapomenutelný zážitek. To platí i pro postavy, které zůstávají spíše ploché a nevýrazné.

Wo Long: Fallen Dynasty se prezentuje poutavým příběhem zasazeným do historického prostředí a zábavným bojovým systémem. Dynamické šarvátky a možnost volby herního stylu vytvářejí solidní základ pro akční RPG. Nicméně technické problémy, zejména v rozšířeních, a vysoká cena ve srovnání s konkurencí nedosáhne stejných výšin.

• vizuálně atraktivní prostředí
  • celkem zábavný bojový systém
  • různé variace hratelnosti