What the Golf náhledovka

WHAT THE GOLF? – hrát golf se dá se vším

15. 2. 2021
Zdroj náhledu: Triband

Pro tuto vtipnou logickou adventuru snad není lépe odpovídající název. Hra WHAT THE GOLF? nenabízí hrát pouze klasický golf. Je v ní možné skoro úplně všechno.

Laboratoř plná želv

Hned na začátku vás hra zavede do obrovské golfové laboratoře plné stovek různorodých úrovní rozmístěných v 11 sekcích. Pro odemknutí další sekce je vždy důležité zdolat všechny úrovně té předešlé. Pokud jste ovšem sběratelé trofejí či achievementů, budete každou takovou úroveň zdolávat rovnou třikrát. Nudné to rozhodně není, naopak – pokaždé je průchod dané úrovně lehce upraven, ať už počtem možných odpalů, časem, za jak dlouho se musí splnit či třeba závodem s ovcí, kdy musíte předmět dokutálet k vlajce dříve než ovce. Po splnění všech tří částí úrovní v dané lokaci se zpřístupní nová místnost, kde se nachází bedna s tajnou, sběratelskou trofejí. Kromě získaného achievementu za každou takovou trofej si lze také všechny vyhrané trofeje prohlédnout ve velké sběratelské místnost. Ta zároveň ukazuje, na kolik procent máte každou z 11 sekcí dokončenou. A aby nebyl přechod ze sekce do sekce moc jednoduchý, budete se vždy muset vypořádat s počítačových bossem, který vás nebude chtít pustit dál jen tak.

Střílet do míčku je nuda

Největším plusem celého WHAT THE GOLF? je jeho rozmanitost. Pokud jste si doteď mysleli, že je hra o střílení míčku do jamky, jste na omylu. Úkolem každé úrovně je dostat se k vlajce označující cíl. Téměř pokaždé to bude však zcela jiným způsobem. Zatímco jednou budete odpalovat klasický golfový míček, jindy to bude zvíře, jídlo, věc či dokonce celý dům. Právě ono neustálé měnění odpalovaných předmětů a druhů úrovní dělá ze hry naprosto unikátní golfový zážitek, od kterého se jen tak neodtrhnete. Většinu úrovní zvládnete zdolat během tří pokusů. Najdou se ovšem i takové, s nimiž strávíte deset minut. Nebudete totiž moci přijít na to, jak dostat auto pomocí šesti odpalů přes desítky vybuchujících barelů až na konec úrovně.

Zdroj: whatthegolf

Od Maria po SUPERHOT

Během přibližně šestihodinového průchodu hrou narazíte na spoustu úrovní inspirovaných známými tituly. Zatímco jednou se budete vyhýbat ve zpomaleném světě střelám z pistolí červených mužíků, jindy budete muset zdolat hudební úroveň ve stylu Guitar Hero za zvuků kdákajících slepic. Své narážky se dočkal i světoznámý opravář Mario či logická hra Portal. Ale nejsou to pouze známé hry, co jednotlivé úrovně mění. V pozdější části hry lze například skákat s koněm přes jedoucí vlak na divokém západě až k vlajce, jindy budete hrát úroveň z první osoby a střílet do létajících lahví.

Rozšíření jsou zdarma

Dodnes se hra dočkala dvou přibližně půlhodinových rozšíření. Jedno se soustředí na sporty, druhé na zimní období. Obě rozšíření nabízí desítky nových úrovní, kromě jejich známých druhů nabízí také zcela nové.

A to nejdůležitější – jsou zcela zdarma. Až hru dohrajete, můžete se účastnit denních výzev. V nich je každý den vybráno pár úrovní, které musíte zdolat na co nejméně odpalů. Následně se můžete podívat do žebříčku s ostatními hráči, jak jste si dnes zrovna vedli. A pokud je vám i tohle málo, nabízí se tisíce úrovní vytvořených samotnými hráči. Můžete je tvořit i vy a následně se s nimi chlubit ostatním.

Zdroj: Triband

Jak už se dozvíme ze samotného oficiálního popisu hry, WHAT THE GOLF? je děláno lidmi, kteří neví o golfu nic, pro lidi, kteří jej nesnáší. Pokud se tak předem vyvarujete představám, že budete hodiny odpalovat jeden míček do nudné golfové jamky, užijete si hodiny parádní zábavy.

Recenzi napsal pro Gaming Professors Kocour.

• rozmanitost jednotlivých úrovní
  • jednoduché ovládání