Aktuální stav herního průmyslu je zejména pro lidi v něm zaměstnané plný nejistoty, zda to nebudou právě oni, kdo zítra přijde o práci. Uběhla už takřka polovina roku 2024 a toto období se prozatím nese v duchu rekordního propouštění zejména ze stran zvučných jmen, jako je například Riot Games, Sony, Microsoft a mnoho dalších. Propouštění stovek až tisíců zaměstnanců však není dlouhodobě výhodná cesta ke snížení nákladů. Jiná studia dokonce byla uzavřena úplně. Minutu ticha za Arkane Austin, Tango Gameworks a Alpha Dog Games.
Budoucnost triple-A titulů je obzvláště nejistá. Jejich vývoj je čím dál tím dražší, táhne se roky a ve výsledku hráči pomalu přestávají mít chuť za stále dražší hry utrácet, nemluvě o předražených edicích. Gaming se v této fázi dostal do slepé uličky, kdy se rostoucí křivka publika zastavila a momentálně stagnuje. Najít nové zákazníky je však v této nelehké době obzvláště těžké.
K této problematice se nedávném rozhovoru vyjádřil také Jake Solomon, který více než dvě dekády pracoval pod studiem Firaxis Games. Pod jeho rukama prošly hry jako Civilization, XCOM a Marvel's Midnight Suns. Jake se nyní vydal na vlastní cestu, založil Midsummer Games se sídlem v americkém Marylandu a se svým drobným týmem plánuje simulátor, který se zaměří na každodenní dramata moderního života. Jednat by se mělo o projekt drobnějšího formátu, protože dle Solomonových slov právě ty bývají specializovanější a tedy úspěšnější.
Zdroj: Firaxis Games
Na otázku: „Co si myslí o stavu odvětví po všech těch propouštěních?“ odpověděl: „Upřímně, je to hrozné. Příliš mnoho lidí přišlo o práci, a je to neuvěřitelně frustrující. Bylo proto hezké najímat v nedávné době zaměstnance. Posledních pár měsíců bylo pro spoustu lidí hrozných a doufejme, že s naším rostoucím studiem budeme moct některým z nich poskytnout skvělý domov.
Momentálně je to na trhu tvrdé. Existují neuvěřitelné over-the-top AAAA hry, které nelze následovat. Vidíte také úžasné AA specializované hry, které jsou cílenější a úspěšnější. AAA se nachází v této nepříjemné střední vrstvě, kdy jsou velmi drahé a je těžké pokrýt jejich náklady. My chceme dělat hry v malém přátelském prostředí. Chceme zůstat nezávislí. Všechny tyto věci vyžadují, abychom zůstali relativně malí, jednali a utráceli své peníze udržitelným způsobem, a pečlivě se rozhodovali o tom, jak vyvíjíme naše hry.“
Jak se to nadále bude s triple-A tituly vyvíjet, ukáže pouze čas.
Zdroj: wccftech.com