Maďarské nezávislé studio XREAL Games zveřejnilo gameplay trailer z chystané hry Zero Caliber 2. Jedná se samozřejmě o pokračování předchozí vojenské střílečky Zero Caliber, které má mít tentokrát propracovanější kampaň a ambici stát se jakýmsi Call of Duty pro virtuální realitu.
Původní Zero Caliber, v režimu předběžného přístupu vydaný již roku 2018, nabízí uspokojivý gunplay a propracované možnosti manipulace s širokým arzenálem zbraní. Poněkud však zaostává v singleplayerové kampani, která je spíše jednoduchá a trpí slabou umělou inteligencí nepřátel. Od druhého dílu čekáme, že tyto neduhy napraví.
Hra má vyjít již během tohoto měsíce, ale vývojáři se zcela jasně nevyjádřili, kdy přesně se tak stane a na jakých platformách. Na diskusních fórech se občas objevuje informace od údajných insiderů, podle níž hra vyjde 11. července. Z oficiální komunikace vývojářů to vypadá, že vydání závisí hlavně na rychlosti procesu kontroly kvality na Meta Store.
S tím nakonec souvisí další důležitá skutečnost. XREAL Games otevřeně přiznávají, že se zprvu budou soustředit výhradně na verzi hry určenou pro headsety Meta Quest. Vysvětlují to nelehkou situací na současném VR trhu, kde se velkým titulům pro PC nedaří. Již u původního Zero Caliber se ostatně více péče dostávalo verzi pro stand-alone headsety než té pro osobní počítače. Proč ale profil Zero Caliber 2 na Steamu uvádí taktéž červencové datum vydání? Podle dostupných informací se zvažuje, že na PC bude nejprve jednoduše naportována verze určená pro Quest 3, přičemž nativní PC varianta bude vyrobena později.
Zero Caliber 2 je v současnosti vyvíjený v Unreal Engine 4.27, pro pozdější PC verzi se počítá s konverzí celé hry do Unreal Engine 5.