Zero Caliber 2 - cover

VR střílečka Zero Caliber 2 ukazuje záběry z hraní a míří na headsety Meta Quest

2. 7. 2024
Zdroj náhledu: igdb.com

Maďarské nezávislé studio XREAL Games zveřejnilo gameplay trailer z chystané hry Zero Caliber 2. Jedná se samozřejmě o pokračování předchozí vojenské střílečky Zero Caliber, které má mít tentokrát propracovanější kampaň a ambici stát se jakýmsi Call of Duty pro virtuální realitu.

Původní Zero Caliber, v režimu předběžného přístupu vydaný již roku 2018, nabízí uspokojivý gunplay a propracované možnosti manipulace s širokým arzenálem zbraní. Poněkud však zaostává v singleplayerové kampani, která je spíše jednoduchá a trpí slabou umělou inteligencí nepřátel. Od druhého dílu čekáme, že tyto neduhy napraví.

Hra má vyjít již během tohoto měsíce, ale vývojáři se zcela jasně nevyjádřili, kdy přesně se tak stane a na jakých platformách. Na diskusních fórech se občas objevuje informace od údajných insiderů, podle níž hra vyjde 11. července. Z oficiální komunikace vývojářů to vypadá, že vydání závisí hlavně na rychlosti procesu kontroly kvality na Meta Store.

S tím nakonec souvisí další důležitá skutečnost. XREAL Games otevřeně přiznávají, že se zprvu budou soustředit výhradně na verzi hry určenou pro headsety Meta Quest. Vysvětlují to nelehkou situací na současném VR trhu, kde se velkým titulům pro PC nedaří. Již u původního Zero Caliber se ostatně více péče dostávalo verzi pro stand-alone headsety než té pro osobní počítače. Proč ale profil Zero Caliber 2 na Steamu uvádí taktéž červencové datum vydání? Podle dostupných informací se zvažuje, že na PC bude nejprve jednoduše naportována verze určená pro Quest 3, přičemž nativní PC varianta bude vyrobena později.

Zero Caliber 2 je v současnosti vyvíjený v Unreal Engine 4.27, pro pozdější PC verzi se počítá s konverzí celé hry do Unreal Engine 5.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.