Star Wars Outlaws - to jsou krajinky!

Ubisoftu se nedaří zlomit prokletí vlastního jména. Star Wars Outlaws je údajně komerčním zklamáním

5. 9. 2024
Zdroj náhledu: Ubisoft

Francouzskému gigantu Ubisoft se dlouhodobě nevede dobře a přes veškerou snahu se mu nedaří příval problémů zvrátit. Assassin's Creed Mirage, slibující návrat ke kořenům slavné franšízy, příliš nenadchl a Prince of Persia: The Lost Crown zase skvělé recenze nedokázal přetavit do výrazného zájmu hráčů. Podle aktuálních údajů příliš nevyšla ani sázka na hru z univerza Star Wars. Magazín Insider Gaming si povšimnul, že po vydání Star Wars Outlaws se akcie Ubisoftu propadly na desetileté minimum. Stejný zdroj uvádí, že do března příštího roku se očekává prodej 5,5 milionů kopií hry, což je číslo ponížené o celé 2 miliony v porovnání s prvotními odhady.

Menší vývojáři by samozřejmě podobné výsledky bujaře oslavovali a zapalovali si drahé kubánské doutníky bankovkami. Jenže Ubisoft stál vývoj Star Wars Outlaws obrovské peníze a další tučné částky spolkla licence a rozmáchlá propagace. Potřebuje tedy opravdový komerční hit, což se mu nejspíš nesplní.

Jestli jste si otevřeli naši recenzi na Star Wars Outlaws, pod kterou svítí pěkná osmička, nemůžete od nás očekávat, že zde budeme hru hanit a tvrdit, že si vlažné přijetí zaslouží. Pohled na agregátory jako je OpenCritic ukazuje, že se první open world ze světa Star Wars líbil většině herních kritiků. Jenže mnoho recenzí zároveň opakuje, že Star Wars Outlaws je víceméně „typickou hrou od Ubisoftu“, což nejsou zrovna slova budící entuziasmus.

Dalším problémem je, že ačkoli dobré recenze mohou být pro hru záležitostí prestiže a vydavatelé se jimi rádi chlubí, samotní hráči spíše dají na word-of-mouth a své oblíbené influencery. A v této oblasti Outlaws příliš nezazářilo. Ještě dlouho před vydáním se vynořily spousty hráčů přednaštvaných dlouhodobou politikou Ubisoftu, relativně vysokou prodejní cenou hry a chlubivými slovy vedení společnosti o „AAAA“ hrách. Nyní se YouTube hemží videy, která novince vyčítají absenci různých drobných detailů, jimiž proslulo třeba Red Dead Redemption 2 – hře například chybí propracovanější kolizní systém, simulace ohně nebo ušpinění od bláta. Jiní tvůrci zase zkouší aplikovat různé exploity například na stealth systém nebo na umělé hranice herního prostoru.

Je celkem jedno, za jak zásadní či férové podobné výtky sami považujeme. Odmítavé, posměšné a škodolibé reakce prostě na internetu převažují a budují hře negativní image, proti čemuž se vývojářskému studiu a vydavateli těžko brání. Ještě těžším úkolem ale bude obnova pozitivního vnímání Ubisoftu jako takového.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.