Twin Mirror nám vypráví příběh investigativního novináře, který opustil své rodné město a nyní se vrací na pohřeb svého nejlepšího přítele. Proč jeho přítel zemřel a byla to opravdu jen nehoda? To musíte společně s ním zjistit v této detektivní hře.
Návrat do Basswoodu
Hlavní postavou Twin Mirror je investigativní novinář Sam Higgs. Ten opustil svoje rodné město Basswood v Západní Virginii, aby nemusel čelit ani minulosti města, ani té svojí. Sam totiž před dvěma lety požádal o ruku Annu, svoji teď už ex-přítelkyni. Ta ho odmítla a hned poté začala chodit s nejlepším kamarádem Sama, Nickem. A na Nickův pohřeb se Sam zrovna vrací. Nick prý zemřel při autonehodě, tak to alespoň stojí v oficiální zprávě.
Sam se při příjezdu kochá krajinou a prohlíží si hornické městečko Basswood. Hráčovi i poskytne pohled na jeho speciální schopnost Paměťového paláce. Kvůli tomu všemu, ale nestihne přijet na Nickův pohřeb včas. Dorazí tedy na tryznu, která se koná v místním baru. Před barem ještě stihne Sam potkat dceru Nicka, Joan, která mu nasadí brouka do hlavy, že Nickova nehoda vlastně nehoda vůbec nebyla.
V baru jste nuceni provést prvních pár důležitých rozhodnutí u místních obyvatel. Jedná se o takové věci jako obejmutí starého známého, promluvení s ex-přítelkyní a podobně. Sam poté pokračuje s pitím piv na baru, kde se slušně zboří. Aby to však nebylo málo, ráno se probouzí s pořádnou opicí a v koupelně nachází zkrvavené tričko. Bohužel si však vůbec nevybavuje, co se stalo. Tato situace tak spustí kolotoč vyšetřování ohledně toho, co se v městečku vlastně doopravdy děje.
Paměťový palác
Sam má dar racionálního myšlení, které u něj vyústilo v Paměťový palác. Jedná se o prastarou techniku, která je označována jako metoda loci. O této technice pojednával Cicero ve svém De Oratore. Praktikujícímu tato technika umožňuje si v mysli vytvořit jakýsi prostor, ve kterém se může pohybovat. Místo toho, aby se snažil vybavit si abstraktní fakta, prostě prochází kolem předmětů, které si potřebuje zapamatovat. Účelem Paměťového paláce je především napomáhat paměti. Určitě se vám vybaví detektiv Sherlock Holmes ze seriálu BBC, který často při své detektivní práci využívá tento Paměťový palác.
V některých případech je Sam nucen dát dohromady události z minulosti, nebo se naopak dívat do budoucnosti, aby zformuloval plán. Nejdříve však musíte projít oblast a sesbírat informace a najít všechny stopy. Pokud čekáte, že Sam sám vydedukuje závěr, dost se mýlíte. Jakmile prozkoumáte každou informaci a stopu, musíte upravit proměnné, aby do sebe zapadaly a vy jste se dostali ke správnému závěru.
Vnitřní hlas
Kromě Paláce mysli využívá Sam ještě svůj vnitřní hlas. Tento vnitřní hlas je v podstatě verze Sama, kterou hráč a Sam vidí. Tento vnitřní hlas mu pomáhá řešit jednání s lidmi, které Samovi moc nejde. Vnitřní hlas je elegantní verze Sama, má uhlazené vlasy a brýle s tmavými obroučkami. V určitých konverzacích má Sam možnost se poradit se svým vnitřním hlasem. Existují, ale ve hře i možnosti, kde si hráč musí vybrat, zda poslechne vnitřní hlas, či naopak Sama. Tato rozhodnutí jsou pak velmi důležitá pro vztahy s osobami a další části příběhu.
Sam Higgs
Sam Higgs je podle mě nakonec mnohem zajímavější hlavní postava, než by se mohlo na první pohled zdát. Je to chlap, který není dokonalý a chybuje. Často má tendenci podlehnout impulsu a má hodně špatný zvyk pokládat kousavé otázky ve chvílích, kdy to není úplně vhodné. Rozhodně se jeho postava perfektně hodí na investigativního novináře. Už méně se hodí ale na to, aby vycházel se všemi v Basswoodu. Například napsal kritický článek ohledně posledního zbývajícího dolu, který nedodržoval předpisy. Každý obchod, který navštívíte během vyšetřování, tak může být přátelské místo, ale zároveň i nepřátelské, což nezjistíte, dokud do něj nevstoupíte.
Vzhled a hudba
Vzhledově je hra velice pěkná, je to takový filmový požitek, stejně jako u hry Vampyre. Je zde pěkné prostředí a hezky ztvárněné postavy, některé však bez hlubšího propracování charakteru. Paměťový palác je tu opravdu pěkně vyobrazen jako takové křišťálové místo. Působí to na člověka strašně svěžím dojmem. Toto se tvůrcům z DONTNOD Entertainment povedlo. Nic jiného byste ale od tvůrců Life is Strange, Remember Me nebo Vampyr ani nečekali.
Hudba tu příjemně dokresluje atmosféru. Najdete tu jak vášnivé progrese orchestrálních akordů, které doprovází odhalování hlavního dějového bodu, tak odlehčené bluegrassové hraní v místní kavárně.
Twin Mirror je hra, která má hodně co říct o malých městech, duševním zdraví a hodnotě pravdy nad popularitou. Pokud jste fanoušci narativních adventur, rozhodně na tuto hru koukněte. Pokud, ale od ní očekáváte tolik, co od Life is Strange či Vampyra, budete možná trochu zklamáni.