Turbo Sloths - náhled

Turbo Sloths – zajímavé akční závody

25. 6. 2023
Zdroj náhledu: RainStyle games

O tom, že i relativně malé vývojářské studio dokáže někdy vyprodukovat kvalitnější dílo, které se může vyrovnat titulům větších studií, není pochyb. Jasným důkazem je například závodní hra Trail Out, která se v mnoha ohledech dokázala skvěle inspirovat legendární sérií FlatOut, zvláště těmi prvními díly, jejichž vývoj mělo na starosti ještě studio Bugbear Entertainment. U závodních her nicméně zůstaneme i v dnešní recenzi. Vývojářský tým RainStyle games vydal v prosinci minulého roku svoji prvotinu Turbo Sloths, na niž se trochu podrobněji podíváme. A co že má Turbo Sloths konkrétně společného s Trail Out? Také v tomto případě se relativně malé studio pokusilo trochu konkurovat větším společnostem a vytvořit dílo, za které by se nemusel stydět opravdu nikdo. Navíc tenhle počin najdete na Steamu za docela sympatickou cenu 19,99 euro. Jak se Turbo Sloths povedl a zda si vývojáři ze studia RainStyle games nenaložili příliš velké sousto, vám ukáže naše dnešní recenze.

Akční závodní řežba

Jak už bylo v úvodu řečeno, Turbo Sloths je akční závodním titulem, v němž kromě samotného závodění hrají zásadní roli i různé boosty a zbraně. Teoreticky bychom tak mohli v některých ohledech přirovnat tuto hru k Mario Kart. Vaším primárním cílem je v každém závodě dojet pokud možno na prvním místě nebo danou trať projet v určitém časovém limitu. Zároveň jsou na vašem autě rozmístěny zbraně, jimiž můžete zpomalit soupeře či zničit hrozbu, která vás chce zbavit vašeho úspěchu, a vězte, že hrozeb bude opravdu hodně. Po každé trati jsou totiž rozeseti roboti a různí droni, kteří na vás po celou vaši jízdu útočí. Nápad hry je opravdu dobrý a musím uznat, že mi podobný styl na počítačích dlouhou dobu chyběl. Závodění je zábavné, a ačkoliv jsou některé úseky a závody pro hráče velkou výzvou, dokázal mě Turbo Sloths svým nápadem a celkovým zpracováním opravdu uchvátit.

Závody působí dynamicky, tratě se příliš často neopakují a i jízdní model je na hru za necelých 20 euro na dobré úrovni, byť výtek bych k němu přece jen měl. Například zatáčení s vozidlem na mě v některých chvílích zapůsobilo, jako by se v RainStyle games chtěli spíše než arkádou vydat cestou simulace, avšak s nepříliš úspěšným výsledkem. Vozidlo vám v téměř každé zatáčce jde do tzv. přetáčivého smyku a je velice těžké jej ukočírovat, a to zvláště pokud při jízdě používáte současně i nějakou zbraň. Po nějakém čase se dá na zdejší jízdní a fyzikální model navyknout, ovšem začátky budou pro hráče doslova utrpením a já osobně bych u tohoto typu uvítal o něco arkádovější řízení.

Propracovaná kariéra i split screen

Co se týče herních režimů, Turbo Sloths toho moc nenabízí a prakticky jediným možným herním režimem je kariéra. Ta se rozděluje na několik lokací, přičemž každá lokace nabízí několik závodů, které se dále dělí na několik eventů. Kariérní strom je na hru za necelých 20 euro opravdu propracovaný a tomu odpovídá i herní doba, která se může vyšplhat na cca osm až deset hodin čistého času. Druhů závodů je v Turbo Sloths hodně. Titul nabízí klasické závody na počet kol, sprint z bodu A do bodu B, eliminační závody, časové výzvy nebo možnost si zlikvidovat pár nepřátelských robotů. Musím uznat, že mě výběr a obsáhlost závodních režimů opravdu překvapila. Osobně jsem čekal dva nebo tři herní režimy, které se budou neustále opakovat, ovšem v celkovém součtu jich titul nabízí celkem pět + občas je jsou tyto závody doplněny i o boss fighty, v nichž je vaším úkolem zlikvidovat rivala, se kterým v závodech bojujete.

Kromě kariérního režimu je v Turbo Sloths přítomen také split screen, tudíž závodění s vaším kamarádem na jedné obrazovce nebude vůbec žádným problémem. Lokální či online multiplayer byste nicméně u Turbo Sloths hledali marně. U dražší hry bych tento chybějící aspekt označil za negativum, ale u této závodní hry se za cenu, za niž se prodává, dá absence multiplayeru očekávat. Je navíc velmi pravděpodobné, že i kdyby nám vývojáři hru pro více hráčů do hry přinesli, zely by servery prázdnotou, poněvadž tak nějak očekávám, že si tato závodní hra příliš velkou hráčskou základnu dlouhodobě nenajde. Velmi pozitivně musím zhodnotit i vylepšení vašeho závodního miláčka, které může být jak estetické, tak výkonnostní. V případě výkonnostního vylepšování si za vydělané peníze kupujete vesměs pouze balíčky, které většinou odpovídají vaší úrovni a nabízí vylepšení určité části vašeho vozidla. Estetické vylepšování je zpracováno o něco lépe a zde si již vybíráte konkrétní položky, od blatníků přes ráfky až po čelní či zadní světla. Kromě toho si můžete na vašem vesmírném náklaďáku vylepšit nebo namontovat nové typy zbraní. Těch je v Turbo Sloths taktéž požehnaně, takže dostanete k dispozici mnoho možností, jak vašim protivníkům komplikovat život.

Turbo Sloths má i své stinné stránky, a není jich málo

Zatím to vypadá, že je Turbo Sloths téměř bezchybným titulem, ovšem nějaké velké negativum bych přece jen měl. Co mi opravdu dokázalo zkazit chuť k hraní, je umělá inteligence. Ta v některých chvílích působí příliš agresivně a chybí jí trocha sebereflexe a přemýšlení. Protivníci nemají téměř žádný problém do vás vrazit, a to i v případě, že by jim to mělo zkazit závod. V některých chvílích mi to dokonce připadalo, jako by všichni závodníci šli pouze po vás a moc nehleděli na sebe navzájem. Dále mi u Turbo Sloths vadilo umělé navyšování jejich obtížnosti. Zatímco v první části protivníky dojedete i předjedete celkem bez problémů, v pokročilejší fází už jsou rychlejší než vy a zdolat je můžete ve většině případů jen pomocí zbraní, boostů či jejich chyb. A jestli je náhodou dokážete předjet, a dokonce si vydobýt i nějaký ten náskok, většinou vás po chvíli doženou a je úplně jedno, že jedete, co nejrychleji můžete. Budete mít dokonce co dělat, aby vás následně v závodě nepředběhli.

Nehezky působí také některé prvky, jako je zničitelnost prostředí. Ano, hodně věcí můžete ve hře zničit nebo prorazit, ale i tento aspekt má své negativní stránky. Vhodným příkladem jsou v tomto případě například stromy. Zatímco jeden druh stromů prorazíte celkem bez problémů a větších poškození, to o druhý, skoro stejný, si vaše auto zdevastujete úplně. Problémem je, že tyto stromy od sebe nejsou příliš rozeznatelné a hodně často se mi stávalo, že jsem si je mezi sebou pletl. Hodně diskutabilní je také navržení některých tratí. Zvláště v pokročilejších fázích hry je i zde patrné, že se RainStyle games vydali cestou umělého navyšování obtížnosti, které vyústilo v to, že některé tratě působí docela chaoticky a bez nějakého velkého poškození či újmy je projedete jen s velkou dávkou štěstí. To by nemusel být až takový velký problém, kdyby se po čase nedostavovala, kvůli některým nepovedeným prvkům, značná frustrace z hraní. To je u Turbo Sloths bohužel velký problém a kazí to celkový dojem ze hry. Vývojáři mohli v tomto ohledu rozhodně zařadit zpátečku. Záměrně jsou totiž i některé překážky aktivovány ve chvíli, kdy daným úsekem jedete právě vy.

Vizuální stránka je doslova nádherná

Pozitivně rozhodně hodnotím vizuální stránku, která za tu cenu nabízí skvělou podívanou. Studio RainStyle games dokonce zašlo až tak daleko, že do své hry implementovalo i funkci sledování paprsků neboli tolik známý ray tracing. V tomto mě Turbo Sloths doslova šokoval a jde vidět, že pro implementaci této funkce není zapotřebí platit za hru nějaké velké peníze. Grafika ve hře působí skvěle, textury jsou ostré, detailní, a i například efekt výbuchů či střelby působí dobře. Malou vadou na kráse je občasné doskakování některé textury, ovšem toto se naštěstí neděje zas až tak moc často.

Po technické stránce mi titul běžel po celou dobu hraní dobře, a to i na ty nejvyšší možné detaily. Do budoucna bych nicméně malinko vylepšil načítací obrazovky. Za prvé jsou příliš časté, ale co je horší, někdy i nebývale dlouhé. Načítací obrazovka se například objevuje, i pokud probíhající závod restartujete, což by nemusel být takový problém, kdyby už i jednou načtený závod netrval tak dlouho. Nyní jsme se dostali na závěr naší recenze, tudíž nezbývá nic jiného než si udělat klasické závěrečné zhodnocení a udělit hře Turbo Sloths konečnou známku.

Po Trail Out je Turbo Sloths dalším důkazem, že i relativně drobná studia dokáží vykouzlit konkurenční produkt, který může svými kvalitami někdy předběhnout tituly velkých studií. U Turbo Sloths je nicméně mnoho prvků, které působí nehezky a kazí celkový dojem ze hry. Pokud hledáte netradiční závodění, které je doplněno i o aspekty à la Mario Kart, určitě si Turbo Sloths za tu cenu pořiďte. Jestli ale nejste ten typ hráče, který bývá u hraní příliš trpělivý, nebo hledáte závodní titul, který je v rámci možností alespoň trochu férový, vyhněte se této hře velkým obloukem. Za nás, za Gaming Professors, uděluji hře Turbo Sloths šest a půl bodu z deseti.

Klady
  • propracovaný kariérní režim
  • přítomnost tuningu i estetického vylepšování vozidla
  • možnost hraní s kamarádem díky split screenu
  • mnoho závodních režimů
  • nádherná vizuální stránka s podporou ray tracingu
  • zničitelnost prostředí není dokonalé, ale ujde
  • cena, za kterou se hra prodává
Zápory
  • umělá inteligence není příliš inteligentní
  • jízdní a fyzikální model by potřeboval vylepšit
  • delší načítací obrazovky
  • občas nepochopitelné nárazy vašeho vozidla
  • některé tratě jsou jeden velký chaos a se závoděním toho nemají moc společného
  • v pokročilejších fázích hry je patrné záměrné zvyšování obtížnosti protivníků
Platforma PC
  • Datum vydání 08.12.2022
  • 0.0

    Doporučujeme

    Stanislav Hřiba

    Hraní se věnuje asi 13 let. Jeho první hry byly Counter-Strike 1.6 a série Hitman. V současnosti hraje hlavně simulátory a závodní hry, ale neodolá občas taky nějaké střílečce nebo kvalitnímu RPG. Nemá rád strategie nebo kontroverzní hry s erotikou. Většinu času hraje na PC, občas zapne i nějakou exkluzivitu na Switchi. Přispíval by rád články a recenzemi právě se závodní či simulátorovou tematikou.

    Sledujte nás:

    © 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.