Tiny Tactics - Cover

Tiny Tactics – tower defense a auto battler v jednom balení

8. 6. 2024
Zdroj náhledu: IGDB

Nezávislé vývojářské studio Tiny Forge Gaming se vytasilo se svojí prvotinou s názvem Tiny Tactics, která snoubí prvky tower defense (TD) a auto battler. Hra přináší svěží a originální pohled na tento žánr, jenž je oblíbený mezi hráči hledajícími jak rychlé, tak taktické výzvy, ale hlavně mezi příznivci mobilních her.

Tiny Tactics staví na pevných základech tradiční TD hry, kde budujete obranné věže na předem vymezená místa na mapě ve snaze zabránit nepřátelům v dosažení cíle. Na stejném principu fungují mnohem známější hry Kingdom Rush či Bloons TD 6. Nicméně titul se odlišuje svou inovativní mechanikou, která integruje prvky auto battleru. Místo klasických obranných věží umisťujete válečníky, kteří automaticky bojují proti neutuchajícím vlnám nepřátel. Každá jednotka má své specifické schopnosti a statistiky, jež mohou být postupem času vylepšeny.

Jedním z klíčových prvků je možnost fúzovat jednotky stejného typu, což vytváří jejich silnější verze. Proto budete pečlivě plánovat nejen své tahy a rozhodovat se, kdy a kde své jednotky umístit, ale i kdy je sloučit pro dosažení maximální efektivity obrany. Hra také obsahuje systém výběru jednotek před samotným začátkem každé úrovně, který funguje podobně jako draft. K dispozici máte omezený počet náhodně vygenerovaných jednotek, z nichž si lze vybrat, což přidává další vrstvu strategického uvažování a plánování.

Grafická stránka neurazí, ale nenadchne

Hra využívá pastelovou barevnou paletu a celkem roztomilé, detailní modely jednotek. Estetika je přívětivá a přístupná, což může oslovit široké spektrum hráčů od mladších po starší. Každá jednotka je navržena s vlastními animacemi a vizuálními efekty, což nejen zvyšuje vizuální přitažlivost, ale rovněž usnadňuje hráčům rozpoznání různých jednotek a jejich schopností během hektických momentů boje. Design map je jednoduše provedený, s různorodými prostředími, která poskytují různé taktické výzvy. Proto se musíte přizpůsobit rozličným terénům a překážkám, což zajišťuje, že titul zůstává znovuhratelný a zajímavý i po několika hodinách hraní. Tento prvek představuje kámen úrazu většiny TD her a zde se jej podařilo nabourat.

Zdroj: Tiny Forge Gaming

Jedním z největších přínosů hry je její znovuhratelnost

Tiny Tactics nabízí vyváženou obtížnost, která dokáže uspokojit jak začátečníky, tak pokročilé harcovníky. Začátek hry je přístupný všem díky jednoduchému tutoriálu, který hráče seznámí se základními mechanikami. Jakmile se dostanete dál, hra postupně graduje v obtížnosti, přidává nové silnější nepřátele a taktické výzvy. Jedním z největších přínosů je její znovuhratelnost. Díky systému náhodného výběru jednotek a různorodým mapám není žádné kolo stejné, jako to předchozí. Existují zde různé typy jednotek, jako jsou útočné, obranné, podpůrné a speciální, což hráčům umožňuje vytvářet různé kombinace podle situace na bojišti a typu nepřátel, kterým čelí. Titul také zahrnuje správu zdrojů, kde získáváte prostředky na nákup a vylepšování jednotek. Uživatelské rozhraní je sice intuitivní, ale po vizuální stránce nedotažené. Hra ale nemusí být dokonalá, aby byla zábavná.

Zdroj: Tiny Forge Gaming

Pokud hledáte titul, který nabízí nenáročný, ale přesto zajímavý strategický zážitek, Tiny Tactics by měl být ve vašem wishlistu. Doporučuji to převážně hráčům, kteří mají rádi ležérní aspekt tower defense her, kdy v první fázi postavíte a ve druhé s popcornem koukáte, co se na bojišti odehrává.

Tip na závěr: Zajímá-li vás, jak může vypadat taková tower defense hra v podobě deskovky na vašem stole? -> Kingdom Rush: Trhlina v čase.

• Datum vydání 05.08.2022
    • Vývojář Tiny Forge Gaming
    • Vydavatel Tiny Forge Gaming

Cena / výkon

Matyáš Macek

Matyáš přišel o herní panictví s „vietnamkou“, tedy s „fejkovou“ retro TV konzolí z tržnice při hraní Battle City, Contra, Bomberman a dalších retro pecek. Poté následovalo období PS konzolí, GTA 2 počínaje, Duke Nukemem konče. Nyní spíše preferuje hraní na PC a VR, ale na konzole nezanevřel. Nejoblíbenější hrou je Stronghold Crusader. Je studovaným lékařem a kromě hraní je jeho největším koníčkem cestování a posezení s přáteli.