Thief Simulator náhled

Thief Simulator – rychle dovnitř a pak zase ven

24. 12. 2023
Zdroj náhledu: Noble Muffins

Thief Simulator je jeden z nejznámějších a dost možná i nejúspěšnějších simulátorů posledních let. Jedná se o počin vývojářského studia Nobble Muffins, vydavatelskou společností je velice dobře známé studio, a to PlayWay. To má na svém kontě nespočetně mnoho simulátorů, jako například Car Mechanic Simulator 2021, Contraband Police, Pool Cleaning Simulator nebo třeba můj oblíbený House Flipper. Když poměrně nedávno, konkrétně 4. října tohoto roku, také vydali Thief Simulator 2, okamžitě jsem zpozorněla a byla jsem připravená se na tento nový vykrádačský simulátor vrhnout. Velmi rychle mi však došlo, že bych nejspíše měla dát šanci i prvnímu dílu, abych poté mohla více ocenit všechny možné nové funkce a vylepšení, které právě druhý díl přinesl.

Ze začátku si nenakradete ani na chleba

Vžijete se do role zloděje, jehož jméno vy jakožto hráči neznáte. Pracujete pro zločineckou rodinu, kterou vede chlápek jménem Vinny. Proč pro ně pracujete? Za zaplatili za vás totiž kauci a dostali vás tak na svobodu. Abyste jim tuto velkorysost oplatili, kradete pro něj a plníte všechny možné úkoly, které si jen řekne, a to samozřejmě bez keců. Vinny také slouží jakožto takový průvodce hrou a navádí vás, kdy a co si zrovna koupit a jakou dovednost si zrovna vylepšit.

První vykrádačky budou velice jednoduché a možná lehce nudné, jelikož člověk ze začátku nemá tu možnost ukrást něco cenného. Nicméně to je docela pochopitelné, jelikož Thief Simulator se vám nejdříve snaží pomocí jednoduchého, zato účinného tutoriálu ukázat všechny možné funkce hry. To ale znamená, že peněz po kapsách budete mít jen pomálu, tudíž ani žádné moderní zlodějské vybavení zatím nebude ve vašich rukách. Nebojte se nic, to se velice rychle změní a ta pravá zábava započne.

Profesionální zloděj

Po určitém čase se začnete potulovat okolo mnohem větších domů, které samozřejmě už jsou plné cenností a peněz, ale také lidí, co tyto domy obývají, nemluvě o kamerách či zabezpečovacím systému. Abyste při určitém úkolu dosáhli co nejlepšího hodnocení, je nutné být při vykrádání nezpozorován, což možná zní jednoduše, ale není. Musíte se tedy na vaši misi dobře připravit. Vaším domovem je poměrně velká garáž, ve které máte gauč, skladovací prostor a spoustu dalšího. Pro vás je ale nejdůležitější počítač, na kterém si můžete zakoupit různé nápomocné předměty, jako například lezecké rukavice, mikrokameru, hackovací přístroje a mnoho dalšího. Dále si vás zde také mohou najmout lidé na odvedení špinavé práce. Nás ale nejvíce zajímá záložka „Fórum loupeží“, ve které si za určitý poplatek můžete zakoupit různé informace o domu, který se zrovna chystáte poctít vaší milou návštěvou. O jakých informacích mluvím? Například o zabezpečení baráku, denním režimu nájemníků nebo třeba umístění vzácného předmětu. Samozřejmě pokud si troufnete, můžete na akci jet nepřipraven, jednoduše si obhlídnout barák sám, vypozorovat denní režim nájemníků a jít do toho!

Harry, jdu do baráku…

Dostat se do baráku je poměrně složitá část, nicméně samotné vykrádání není o nic jednodušší. Neustále si musíte dávat pozor, aby vás například nájemník domu nenachytal. Nejlepší samozřejmě je se do domu vkrást v moment, kdy je vzduch naprosto čistý, nicméně to není možné vždy.

Do vašeho batohu, který si můžete postupně vylepšovat, stejně tak jako spoustu jiných vašich dovedností, se vejde pouze určité množství předmětů. Další úložný prostor se nachází ve vašem škaredém, zato stále pojízdném autě. Velké předměty, jako například televizi, obraz nebo tiskárnu, musíte do kufru vašeho auta donést samostatně ve vašich krásných ručkách, což je již lehce náročnější. Pokud si totiž jen tak kráčíte s televizí po ulici, vyvolává to nepokoje v obyvatelích určité čtvrti, kteří na vás také bez problému zavolají policii.

V nejlepším scénáři tedy odjíždíte z místa nespatřeni s autem plných cenných hračiček. Určité ukradené věci je možné prodat na černém trhu a jiné zase v zastavárně. Toto je vlastně celý koloběh hry, vloupat se do domu, ukrást co nejvíce hodnotných itemů, opustit dům bez povšimnutí, vše prodat snad za hezkou cenu a koupit si nové vybavení. Stereotyp tedy nechybí ani tomuto simulátoru, avšak tento žánr je tím prostě bohužel již známý.

Policie je na vás krátká

Pokud zrovna nemáte dobrou chvilku a jste přistiženi při činu, k místu je okamžitě zavolána policie. Ta ale proti vám, dalo by se říct, nemá žádnou šanci. Jednoduše se stačí schovat do popelnice nebo skříně a vyčkat, než zase odjede. V opačném případě je také možné z místa činu zmizet ještě před jejím příjezdem, nejrychlejší hoši to totiž rozhodně nejsou. Pokud vás nakonec přece jen dopadnou, žádný negativní vliv to na vás nemá. Stačí jednoduše načíst poslední kontrolní bod a voilà, problém hladce vyřešen.

Thief Simulator je za mě originálním počinem, jenž s sebou nese spoustu zlodějských hračiček a možností. Při vloupání se do baráku dokáže hra příjemně vtáhnout do děje a nervozitu společně s adrenalinem z herní postavy přenést na vás jakožto na hráče. Stále je ale co vylepšovat, jsem tedy zvědavá, jak si studio Nobble Muffins poradilo s druhým dílem a co vše nového hra přinesla.

• Stealth
  • Zajímavé zlodějské předměty
  • Mnoho možností, jak se do baráku dostat
  • Sledování denního režimu nájemníků
  • Originální myšlenka
  • Česká lokalizace
  • Neschopnost policie
  • Žádné negativní následky po krádeži
  • Stereotyp
  • Datum vydání 09.11.2018
  • 0.0

Atmosféra

Umělá Inteligence

Adéla Pfefrová

Od útlého dětství sledovala staršího bratra, jak hraje hry. A nakonec se to i pro ni stalo její vášní. V současné době téměř každý den ztrácí své nervy u hry Counter-Strike: Global Offensive, kterou hraje dlouhých 5 let. Její slabostí jsou rozhodně survival hry, jako například The Long Dark nebo The Forest. Svojí povahou je extrovert, když zrovna nesedí u her nebo seriálů, ráda poznává nové lidi a věnuje všechen svůj volný čas svým přátelům a rodině.