The Last Flame - úvodka

The Last Flame – o plameni není

26. 12. 2024
Zdroj náhledu: Hotloop

Znáte kouzlo „Hoř, plamínku, plápolej, tupou sílu udolej“? Tak přesně to nemá s počinem skoro vůbec nic společného. V počinu The Last Flame od Hotloop totiž verbujete jedinečné hrdiny, posíláte je proti hordám nepřátel a v závěru vytvoříte kombinaci pro likvidování dalších nepřátel. Zní vám to trochu jako Thyria, že? Ale ani náhodou, tohle je daleko větší bitevní pole, a to jsme ještě stále v předběžném přístupu!

Tajemná cesta ve stínech světa

Hlavní děj hry The Last Flame sleduje tým hrdinů, kteří se pohybují ve světě zahaleném temnotou. Navzdory slibnému zasazení a dobře vystavěnému fantasy prostředí je příběh spíše nenápadným doplňkem. Hra se zaměřuje na atmosféru světa, nikoliv na charakterový vývoj postav nebo dialogy, což může být výhodou pro ty, kteří preferují jednoduché narativy bez zbytečných komplikací. Základní příběhové prvky slouží především k propojení jednotlivých herních aktů.

Tento přístup však může zklamat hráče, kteří hledají hlubší propojení s herním světem. Chybí výraznější dynamika a důraz na emoční aspekty. Na druhou stranu minimalistický přístup umožňuje hráčům soustředit se na strategické prvky a hratelnost. Osobně, protože je hra v předběžném přístupu, vidím velký prostor k vylepšení v integraci více dynamických událostí nebo vedlejších příběhů, které by svět více oživily. Bohužel, příběh zde není vůbec nějak najetý a já mám takový pocit vnitřní neúplnosti. Jako když si dáte předkrm, hlavní chod, ale ne dezert, rozumíme? 

Zdroj: Hotloop

The Last Flame je vlastně o náhodě

Hlavní síla The Last Flame spočívá v její variabilní hratelnosti. Počin nabízí možnost vybírat z bohatého repertoáru více než 50 unikátních hrdinů, doplněných stovkami předmětů a schopností. Tato rozsáhlá škála možností umožňuje vytvářet jedinečné týmové synergie a strategické postupy, díky nimž každá hra působí jinak. Je prakticky neokoukatelná. Objevit všechny varianty a metody zabere dost času, a stejně je to málo. Navíc si můžete přizpůsobit svůj styl na míru, a to já rád.

Na druhou stranu systém RNG (náhody) může být problematický, protože nenabízí vůbec přímé kombinace k postupu. V některých momentech je tak titul extrémně nevyvážený. Jsou sice zde prvky roguelike, systém je složitý, jdete nahoru dolů, ale musíte na tenhle typ hry mít přímo chuť. Osobně, pokud bych nehrál právě Thyrii, vůbec bych zde nepřišel počinu na chuť. 

To samé s ovládáním. To je navrženo tak, aby bylo intuitivní i přes vysokou složitost taktizování. Formát auto battleru dovoluje hráčům soustředit se více na sestavování týmů, zatímco samotné souboje probíhají automaticky. Tato mechanika umožňuje experimentovat s různými strategiemi, což je super, pokud jste nováčci v žánru. Navíc se tím počin vykrývá, že bude i pro širší publikum, protože se nemusí nikdo extra zamýšlet. Není totiž nutné neustále řešit statistiky, kontrolovat všechny herní faktory a trápit se obtížností. Automat to vyřeší. 

Zdroj: Hotloop

Stylizovaná krása temného pixelu

Jedním z hlavních vizuálních lákadel hry je její pixelartová grafika, která v sobě kombinuje moderní techniky s retro estetikou. Prostředí každého aktu je detailně propracované, od temných jeskyní po magické krajiny, které umocňují pocit průzkumu. Postavy jsou jasně rozlišitelné a efekty schopností jsou dynamické a vizuálně poutavé. Přestože hra nedosahuje realistického vzhledu, její grafický styl je pečlivě promyšlený a ladí s celkovou atmosférou světa​. Lze zde i odpustit určitou monotónnost, neboť kvůli pixelům může hra občas začít splývat, ale to jsou oči unavené a je na čase si maličko odpočinout.

Zvuková stránka The Last Flame podtrhuje její temný fantasy svět a dynamickou hratelnost. Hudební doprovod se ladně přizpůsobuje tempu hry a pomáhá vytvářet napětí během důležitých okamžiků. Skladby jsou dobře zpracované a dokážou hráče vtáhnout do akce, i když se některé po delším hraní mohou stát repetitivními. Zvukové efekty, jako jsou výbuchy schopností nebo reakce nepřátel, dodávají soubojům na intenzitě a zvyšují celkovou imerzi​

Upřímně, ještě než se pustíme do nějakého většího shrnutí, řeknu, že The Last Flame má dle mého skromného názoru před sebou ještě docela dlouhou cestu. Předběžný přístup má sice pomalu skončit, ale hra sama o sobě pak vlastně nepřináší mnoho nového. Jasně, strategické prvky jsou super a hra se snaží být neohratelnou, ale je zde větší množství hluchých momentů.

The Last Flame představuje poutavou kombinaci roguelike žánru a auto strategie, která nabízí zábavu na dlouhé hodiny. I přes nedostatky, jako je příběhová nenápadnost nebo repetitivnost, dokáže zaujmout variabilitou, grafickým zpracováním a přístupností. Pro fanoušky strategií a roguelike her je to skvělá volba, která slibuje neustálé výzvy i kreativní možnosti.

Klady
  • hratelnost
  • variabilita schopností
  • velké množství hrdinů
  • přístupné nováčkům
  • kvalitní pixel art
Zápory
  • repetitivní
Platforma PC
  • Datum vydání 17.01.2024
  • 0.0

    Doporučujeme

    Technické zpracování

    Audio

    Atmosféra

    Umělá ingelitence

    Cena / výkonzpracování

    Obtížnost

    Patrik Klicman

    Milovník her s pořádným příběhem už od prvního releasu Age of Mythology, ke kterému se dostal náhodou jako malý devítiletý kluk. Nyní je to spíš herní konzerva, která má dilema u každé nové hry, jestli ji vůbec má spustit. Jinak se jedná o vášnivého čtenáře knih a komiksů, hráče Dračího doupěte, duševního sběratele herních figurek a milovníka grilování.

    Sledujte nás:

    © 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.