The House of the Dead 2: Remake - cover

The House of the Dead 2: Remake míří na PC a konzole

14. 1. 2025
Zdroj náhledu: Forever Entertainment

Vývojáři z MegaPixel Studio oznámili, že během jarních měsíců vydají The House of the Dead 2: Remake, modernizovanou předělávku zřejmě nejmilovanějšího dílu slavné série kolejnicových stříleček společnosti Sega. Studio sídlící v polské Gdyni už se roku 2022 postaralo o remake prvního dílu, který byl po prvotních peripetiích nakonec přijat kladně.

The House of the Dead 2 původně vyšel v roce 1998 na arkádové automaty Sega NAOMI, odkud byl po roce portován na konzoli Dreamcast (která s platformou NAOMI sdílí architekturu) a posléze i na počítače, Xbox a Wii. Hra zaujala zábavným střílením po zombiích a jiných potvorách, které se neslo v duchu béčkových filmů. Tomu odpovídal i úsměvně prkenný dabing. Ve světě i v Česku se také stala populární oficiální modifikace The Typing of the Dead, která střelbu nahrazuje nutností vypisovat stále zapeklitější slova na klávesnici a procvičovat si tak psaní všemi deseti.

Remake bude mít aktualizovanou grafiku a remasterovaný soundtrack, jinak chce být ovšem věrný původní hratelnosti. Vydán bude na jaře tohoto roku pro PC, Switch a konzole Xbox a PlayStation posledních dvou generací.

Série The House of the Dead patří k nejslavnějším a zároveň nejlepším kolejnicovým střílečkám vůbec. První díl se objevil na arkádových automatech v roce 1996. Pátý a zatím poslední díl House of the Dead: Scarlet Dawn vyšel v arkádové verzi roku 2018 a dosud nebyl portován na žádné domácí zařízení. Jde si jej ovšem zahrát na počítači díky programu Teknoparrot, který slouží jako vrstva kompatibility.

Výzvou pro moderní dobu je otázka, jak si rail shootery zahrát bez světelných pistolí, protože princip jejich fungování je pevně spjatý s již nepoužívanými katodovými obrazovkami. Nejsofistikovanější řešení nabízí projekt Sinden Lightgun. Příslušné pistole mají v hlavních kamery schopné určit pozici obrazovky. Další možností je využití pohybových ovladačů, které jsou založené na akcelerometrech a gyroskopech (například ovladače z Nintenda Wii nebo Joy-Cony ze Switche). Pomocí externích programů je také možné vybrané hry zobrazovat v headsetech pro virtuální realitu a využívat jejich ovladačů.    

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.