Onimusha: Way of the Sword - The Game Awards 2024 trailer

The Game Awards 2024 hlásí, že dobré hry se vracejí. Onimusha, Okami, Screamer, Turok, Virtua Fighter a Ninja Gaiden se po letech dočkají pokračování

14. 12. 2024
Zdroj náhledu: Capcom

Během výročního desátého ročníku významné herní akce The Game Awards 2024 jsme se dočkali nejen vyhlášení nejlepších videoher uplynulého roku (vítězství Astro Bota jsme docela čekali), ale oznámení mnoha titulů, které se na naše zařízení teprve chystají. A byla to opravdu lákavě vypadající přehlídka. Překvapivě mnoho oznámených her navazuje na dříve slavné, ale již dlouho opomíjené série. Zde nabízíme přehled všech zajímavých herní návratů, které nám byly na The Game Awards 2024 přislíbeny.

Onimusha: Way of the Sword

Japonské společnosti byly dlouho jednoznačným hegemonem videoherního světa, takže si mohly dovolit to, co si vývojáři z jiných zemí většinou netroufají – ponechat svým hrám v mezinárodní distribuci názvy v původním jazyce. To se týká třeba série Onimusha, jejíž název by se dal do češtiny přeložit zhruba jako „Démonický bojovník“ (slovo „oni“ označuje specifický druh nadpřirozené bytosti, pro niž neexistuje přesný český ekvivalent). Své dny slávy si odžila mezi lety 2001 – 2006, během nichž na PlayStationu 2 vyšly hned čtyři hlavní díly a dva spin-offy. Od té doby nebylo po Onimushovi ani vidu ani slechu, pokud nepočítáme mobilní Onimusha Soul z roku 2012 a remaster prvního dílu z roku 2018.

Návrat série kombinující kontaktní akci a esteticky uhrančivou japonskou mytologii je tak více než vítaným. Trailer na nový díl Onimusha: Way of the Sword na nás nechává dýchnout specifickou atmosféru, ale příliš toho neprozrazuje. Každopádně už teď je těžké se dočkat, až hra roku 2026 konečně dorazí na počítače, Xbox Series X/S a PlayStation 5.

Okami sequel

Milovníci tradičního japonského výtvarnictví a mytologie mohou zůstat na příjmu, protože vedle Onimushi se můžeme těšit na pokračování okouzlující akční adventury Okami z roku 2006. To je zřejmě ještě v rané fázi vývoje, neboť nemá specifikovaný ani podtitul. Pracuje na něm ovšem tvůrce prvního dílu Hideki Kamija, takže očekávání jsou vysoká.

Screamer

Kdo viděl v roce 1995 první díl závodní série Screamer od italského týmu Graffiti (nyní známého pod jménem Milestone), ten sbíral čelist na podlaze. Hra na počítače dorazila krátce po původním The Need for Speed a ohromovala pestrobarevnou SVGA grafikou, která v dané době neměla na domácích zařízeních konkurenci. Co na tom, že fyzika vozů nepatřila k nejzdařilejším a kolizní model byl vyloženě neférový. Nadšení z toho, že najednou máme na počítačích podobně strhující a spektakulární závody, jaké jsme si sotva zvykli vídat na arkádových automatech, všechno převážilo. Vývojáři z Milestone na úspěch navázali ještě dvěma dalšími díly Screamer 2 a Screamer Rally, které se více zaměřovaly na závodění v terénu. Série byla dosud završena hrou Screamer 4x4 z roku 2000, o kterou se již postaralo maďarské studio Clever’s Games.

V Milestone se mezitím pustili do jiných závodních titulů a k dnešnímu dni se z nich stalo nejspíše neznámější a nejproduktivnější videoherní studio v celé Itálii. Což je asi ideální čas na návrat ke kořenům. Nová hra nazvaná prostě Screamer bude nejspíše rebootem a podle zveřejněného teaseru je zasazená do kyberpunkové budoucnosti. Z ukázky je patrná jasná výtvarná inspirace japonským anime z přelomu 80. a 90. let, což není až tolik překvapivé, když uvážíme, že již původní Screamer leccos odkoukal právě od japonských výtvarníků (a automatových her jako Ridge Racer nebo Daytona USA). Na hru si bohužel ještě počkáme, neboť je naplánovaná až na rok 2026. Dočkají se jí jak hráči na PC, tak na Xboxu Series X/S a PlayStationu 5.

Turok: Origins

Lovec dinosaurů Turok se zařadil mezi průkopníky žánru first-person shooter na konzolích. O kvalitách původní trilogie od Iguana Entertainment, která vyšla na konzoli Nintendo 64, se ostatně můžete snadno přesvědčit díky vynikajícím remasterům od Nightdive Studios. Následující Turok: Evolution už budil rozpačité reakce a reboot Turok z roku 2008 se taktéž nesetkal s jednoznačným potleskem.

O další dobrodružství indiánského hrdiny, které snad poslouží jako přesvědčivý reparát, se stará společnost Saber Interactive. Ta do zavedených konvencí vnáší dvě zásadní změny: Hra bude snímána z pohledu třetí osoby a přibude do ní výrazný kooperační prvek. Normálně by to v nás budilo obavy, ale po výborném Warhammer 40,000: Space Marine 2 zůstáváme optimističtí. Datum vydání specifikováno nebylo, takže víme jen to, že si nového Turoka zahrajeme na PC, Xboxu Series X/S a PlayStationu 5.

Virtua Figher – nový projekt

Původní Virtua Fighter z roku 1993 byl jedním z průkopnických pokusů Segy převést klasické žánry do polygonové 3D grafiky a jeho vliv na další vývoj bojovek byl značný. Podle Šúheie Jošidy byl dokonce úspěch Virtua Fightera zlomovým momentem, který tvůrce PlayStationu přesvědčil, že ve 3D grafice spočívá budoucnost. Série vybočující nejen skvělým vizuálním zpracováním, ale také realismem, byla zatím završena v roce 2006, kdy vyšel Virtua Figher 5. Ten sice existuje v mnoha updatovaných verzích, ale opravdové pokračování přichází až nyní.

Teaser zveřejněný během The Game Awards 2024 toho o chystaném projektu ze světa Virtua Fightera mnoho neprozrazuje, ale vývojáři zároveň nalákali na vlastní prezentaci, v níž budou nepochybně sdílnější.

Ninja Gaiden: Ragebound

Akční plošinovka Ninja Gaiden je mezi námi od roku 1988, kdy se objevila na arkádových automatech a konzoli NES. V roce 2004 z ní Team Ninja udělal 3D akční řežbu z pohledu první osoby a nastartoval tak zbrusu novou trilogii. Na tu ještě v roce 2014 navázal spin-off Yaiba: Ninja Gaiden Z.

Nově oznámený Ninja Gaiden: Ragebound sice nebude přírůstkem do hlavní linie celé série, ale můžeme o něm mluvit jako o dalším návratu ke kořenům. Hrdinný Rjú Hajabusa se totiž vrátí v krásné 2D pixelartové grafice. Vývoj si vzalo na starosti studio The Game Kitchen, které na sebe upozornilo metroidvanií Blasphemous. Dočkat se máme v létě roku 2025, a to na počítačích, Switchi a konzolích Xbox a PlayStation posledních dvou generací.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.