The Executive - Movie Industry Tycoon - cover

The Executive - Movie Industry Tycoon – Hollywoodský sen

2. 3. 2025
Zdroj náhledu: Goblinz Publishing

Vývojářské studio Aniki Games před dvěma týdny, konkrétně 11. února, vydalo svoji první hru nesoucí název The Executive. Jedná se o spojení manažerského žánru a simulátoru, přičemž tématem jsou filmy. Taková kombinace mi nemohla uniknout, je to snad jako by hra byla na míru vytvořenapro moji maličkost. Pojďme tedy nahlédnout do světa filmových studií společně.

Kariéra začíná

Filmový producent je člověk, který je jádrem celého procesu tvoření filmu, koordinuje tvorbu či úpravu scénáře, dohlíží na financování filmu, najímá scénáristu, režiséra a další členy štábu. Tato práce rozhodně není jednoduchá a ve hře The Executive se o tom můžete sami přesvědčit. Dostanete se do role právě začínajícího filmového producenta (či producentky), který si založil své vlastní filmové studio. Samozřejmě pohlaví a jméno své postavy si hráč může libovolně vybrat, stejně tak název a logo svého nového filmového studia.

Na základě zvolené obtížnosti máte k ruce různé finanční prostředky a podmínky splácení. Já si vybrala zlatou střední cestu. Ze startu jsem tedy měla 30 miliónů a jelikož se mé studio  rozhodl financovat sponzor, celková splatná částka poté činila 33 miliónů. Své finance je velmi důležité  hlídat a ne vždy se vyplatí riskovat. Ve hře je totiž možné zkrachovat, o čemž jsem se bohužel přesvědčila na vlastní kůži.

První film je na světě

Samotné vytváření filmů je lehce oříšek. Celý proces začíná zvolením  názvu filmu, žánru a tématu. Zde je důležité spojit žánr a téma, které bude dávat smysl. Přeci jen takový žánr horor se asi s tématem nevěry moc hodit nebude. Dále zvolíte režiséra filmu a hlavního herce, kde je důležité brát ohled na to, jak moc je určitý režisér či herec oblíben u kritiků, zda mu vyhovuje scénář a jak je populární u domácího či zahraničního publika.

Jakožto producent musíte také rozhodnout, jak moc jste ochotni investovat do produkce a postprodukce, což zahrnuje například přípravu kulis, kostýmů, speciálních efektů, hudby, vývoj scénáře a tak dále. Samozřejmě záleží také na tom, o jaký žánr filmu se jedná. Ze začátku hráč musí vše dělat tak nějak intuitivně, nicméně po vydání filmu je možné dělat jeho analýzy, které vám napoví, co jste udělali špatně a co na druhou stranu správně. Nicméně k analýzám se dostaneme ještě později.

Jakmile film dorazí do kin, zobrazí se vám recenze kritiků a jejich průměrné hodnocení a stejně tak hodnocení diváků. Je důležité mít na paměti, že filmy spíše budete mít průměrné. Rovněž je nutné se smířit s tím, že ne vždy filmy po jejich uvedení v kinech budou ziskové. Být úspěšný a mít zisk ze začátku působí snad až nemožně, časem ale zjistíte, že filmy začnou pořádně vydělávat až po nějakém čase, nenechte se tedy od hry jen tak odradit.

Strom dovedností?

The Executive má jakýsi svůj strom dovedností, ve kterém si za „research pointy“ můžete odemykat nová oddělení (s možnostjí najímat specializované zaměstnance), větší kancelář či možnost natáčet filmy s větším rozpočtem. Dále budete mít možnost najímat i vedlejší herce, točit filmy s dvěma žánry, či vyrábětprequely nebo sequely. Kromě stromu dovedností jsou zde také sekce produkce, postprodukce a poté něco jako filmové příslušenství. V sekci produkce a postprodukce je možné odemykat různé prvky, které se poté používají během natáčení filmu. Například parkour, extrémní kaskadérské kousky, práva na různou hudbu, učitele přízvuku a tak dále, je toho prostě spousta. Ve filmovém příslušenství se poté nachází možnost odemknutí filmového katalogu. Jednoduše podepíšete smlouvu s určitým distributorem, který poté zařadí vaše filmy do svého filmového katalogu.Každý měsíc vám za každý jeden film budou přičteny peníze na základě jeho popularity. Takto se nakonec i film, který nebyl v kinech ziskový, nakonec zaplatí. Jedná se o velmi důležitý aspekt hry, díky kterému jsem se konečně dostala z finanční tísně. 

V neposlední řadě díky „research pointům“ také odemykáte nová témata, kterých je dohromady 66. Najdete zde například téma piráti, draci, přátelství, Vánoce, superhrdina, vesmír, nemocnice, únos a mnoho dalších. Velmi se mi také líbí styl odemykání nových témat.Nemůžete si totiž přímo vybrat co chcete odemknout, ale hra vám dané téma „vytočí“, jako při hazardu na automatech.

Zaměstnanci a jejich přínos pro studio

Jak jsem zmínila výše, je možné odemykat nová pracovní oddělení a konečně najímat své vlastní zaměstnance, včetně dalšího producenta. Ze začátku jste producentem filmů vy, avšak vaše postava je CEO a nemá všechny kvality, které by producent měl mít. Není tedy od věci najmout si pomocnou sílu Je poté možné například připravovat dva různé filmy naráz, jeden pod vaším vedením a jeden pod vedením druhého producenta. Dále v The Executive máte obchodní oddělení, jehož zaměstnanci se snaží dohledávat nejlepší nabídky třetích stran pro distribuci filmů či distributory filmových katalogů. Analytici jsou také velmi důležitou součástí týmu, díky nim totiž víte, jaký žánr či téma je zrovna trendy. Provádí také analýzy již vydaných filmů. V neposlední řadě zde máme marketingový tým, který pomáhá s distribucí a zvyšuje tak šanci na úspěch filmu. 

Náš hráč, náš pán

Jak jsem již zmínila hned v prvním odstavci, za The Executive stojí vývojářské studio Aniki Games, které poměrně rychle reagovalo na kritiku svých hráčů. Abych to objasnila: Když titul vyšel, tak hra začínala v roce 1970 a končit měla v roce 2021. Tvůrci se totiž snažili do hry aspoň lehce zakomponovat nějakou příběhovou linii. Problém ale je, že do roku 2021 nebylo možné stihnout vše, přeci jen je hra poměrně obsáhlá a čas v ní letí až příliš rychle. Hráčům se fakt, že hra jen tak skončí, bez možnosti pokračovat, nelíbila, a tak ze startu sklidila spíše smíšené recenze. Vývojáři na toto pochybení reagovali velmi rychle a tři dny na to vyšla malá aktualizace, která do hry přidala nekonečný mód. Ohlasy na Steamu jsou nyní spíše kladné a jsem si téměř jistá, že hranici 80 % kladných recenzí hra pokoří již brzy

The Executive je manažerská klikačka, u které ale musíte zapojit mozek. Celé téma hry mi je velmi sympatické, a tak pro mě nebyl problém se do hry doslova zažrat a vymýšlet různé kombinace filmů s nadšením. Grafické zpracování je celé velmi barevné a dle mého osobního názoru se ke hře dokonale hodí. Až na pár nedostatků do sebe vše krásně zapadá a jedná se o jeden z těch lepších manažerských simulátorů.

Klady
  • rychlá doplnění nekonečného módu
  • grafické zpracování, které se k této hře hodí
  • zajímavé téma hry
  • zaměstnanci
  • spoustu témat filmů
  • způsob odemykání témat filmů
Zápory
  • místy je hra stereotypní
  • filmy jsou často neziskové, pro začínající hráče to může být odrazující
Platforma PC
  • Datum vydání 11.02.2025
  • 0.0

    Doporučujeme

    Vizuál

    Cena / výkon

    Příběh

    Znovuhratelnost

    Technické zpracování

    Obtížnost

    Adéla Pfefrová

    Od útlého dětství sledovala staršího bratra, jak hraje hry. A nakonec se to i pro ni stalo její vášní. V současné době téměř každý den ztrácí své nervy u hry Counter-Strike: Global Offensive, kterou hraje dlouhých 5 let. Její slabostí jsou rozhodně survival hry, jako například The Long Dark nebo The Forest. Svojí povahou je extrovert, když zrovna nesedí u her nebo seriálů, ráda poznává nové lidi a věnuje všechen svůj volný čas svým přátelům a rodině.

    Sledujte nás:

    © 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.