The Callisto Protocol je jakýmsi nevlastním a zřejmě mnohem brutálnějším sourozencem série Dead Space, a na tom není vůbec nic špatného. To proto, že Striking Distance Studios vede bývalý manažer společnosti Visceral Games Glen Schofield, který pracoval na hře Dead Space.
Mezi těmito tituly však existují významné rozdíly a my si o jednom z nich povíme… Jednou z oblastí, kde se The Callisto Protocol liší, je boj: v novém videu, které zveřejnil Game Informer, se Ben Walker, ředitel designu Callisto Protocol, blíže podíval na to, jak se hráči vypořádají s obávanými a hbitými nepřáteli.
Ve hře The Callisto Protocol hráči bojují zblízka i z dálky a přitom používají různé zbraně. Na rozdíl od Dead Space, kde zabíjíte pomocí technických nástrojů, bude The Callisto Protocol obsahovat obvyklejší zbraně, ty lze poté vylepšovat pomocí technologických stromů. Zbraně budou snadno dostupné, ovšem munice už nikoliv, proto není možné se prostřílet až na samotný konec hry. Místo toho se titul zaměřuje na boj zblízka, ten zahrnuje systém kombinací, jenž umožňuje taktičtější přístup.
"Rozhodně se přikláníme k přežití,“ řekl Walker. „Celkový tón našeho boje je tak trochu boj, že? Děláte vše pro to, abyste přežili. A protože téměř polovina bojů se odehrává zblízka, znamená to, že musíte rozumně používat munici. Za tímto účelem jsme přidali naše komba, která nepřítele po dokončení prakticky odstrčí. To vám dává možnost rychle udeřit a vystřelit na nepřítele pěknou čistou ránu.“
Boj zblízka doplňuje omračovací obušek, jejž nosíte po celou dobu hry, a GRP, které funguje podobně jako gravitační zbraň ve hře Half Life 2: dokáže zvednout nepřítele, přitáhnout ho k vám, odstrčit je od vás nebo jej dezorientovat, aniž by způsobilo masivní poškození.
Tento titul vyjde 2. prosince, nicméně už nyní si jej můžete předobjednat ve službě Steam.
Zdroj: pcgamer