Studio Rebel Wolves, složené z bývalých vývojářů CD Projektu RED (těch, kteří chtěli vytvořit něco vlastního, kdyby náhodou padly rovnou nějaké otázky), představilo své nové temné a upírské akční RPG s názvem The Blood of Dawnwalker. Hra se ukázala prostřednictvím prvního traileru, který přiblížil její atmosféru a příběh.
Děj nás zavede do alternativní verze 14. století, kdy se Evropa zotavuje z devastující černé smrti neboli moru. Lidstvo bylo zdecimováno, což poskytlo upírům příležitost vylézt ze stínů a začít si podrobovat svět. Následují je i další bytosti, které dosud žily v ústraní. Hráči se vžijí do role Coena, mladého muže, jenž byl upíry proměněn v „Dawnwalkera“ – bytost napůl člověka, napůl upíra. Pokud jste četli knihu od Jaye Kristoffa Říše upíra, je to na podobné tematické bázi.
První kapitola příběhu se odehrává v Karpatských horách, ve smyšlené zemi nazvané Vale Sangora. Trailer odhaluje úvodní scénu: Coen prchá se svou mladší sestrou Lunkou, která je nakažena morem, před pronásledujícími vojáky. Když už se zdá, že jsou ztraceni, objeví se upíři, kteří vojáky pobijí, a jejich vůdce Lunku zachrání vlastní krví. Tato událost, odehrávající se dva roky před hlavním příběhem, připravuje půdu pro ságu plnou zrady, tragédií a naděje.
Herní čas je omezen na 30 dní a 30 nocí, během nichž se hráči budou muset rozhodnout, zda Coen upřednostní záchranu své rodiny, nebo pomstu vůči lordu Brencisovi, upírovi, který jej proměnil v Dawnwalkera. Tato časová limitace přinese neuvěřitelné napětí, přece jen ten tlak, že musíte počin dokončit v nějakém určitém horizontu, bude na hráče s měkkými nervy enormní. Tohle však nebude Zaklínač, nemůžete odehrát dvě stě hodin Gwentu, než se pustíte do hlavní mise.
Hratelnost The Blood of Dawnwalker bude reflektovat dvojí podstatu hlavního hrdiny. Ve dne se Coen více přiklání k lidskosti, zatímco v noci získává přístup ke svým upírským schopnostem, které mu propůjčují větší sílu, ale zároveň jej přibližují k temnotě. Volba, zda zachovat jeho zbytky lidskosti, nebo plně přijmout upíří stránku, bude záviset jen na hráči.
Studio slibuje dynamický systém rozhodnutí, který zaručí, že každý průchod hrou bude unikátní, což na 30 dní a 30 nocí zní zatraceně zajímavě. Hlavní i vedlejší úkoly se prolínají a každá volba má vliv na otevřený svět. Konrad Tomaszkiewicz, zakladatel Rebel Wolves a režisér Zaklínače 3, zdůrazňuje, že čas bude hrát klíčovou roli, čímž přidává do hry prvek tlaku a morálních dilemat. Další podrobnosti budou odhaleny během letošního léta. Hra The Blood of Dawnwalker je vyvíjena v Unreal Enginu 5 a vyjde na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.