Superfly – logiáš

Superfly – staňte se akčním antihrdinou

18. 7. 2023
Zdroj náhledu: @SuperflyVr

Snili jste někdy o tom, že byste mohli být skutečným superhrdinou nebo antihrdinou? Pokud jste odpověděli ano, mám pro vás fantastický tip na jednu gamesu, která vám pomůže vaše přání splnit. Debutovou sandboxovou hrou od studia Loco Motion Devs je VR titul Superfly, na nějž se společně podíváme. Projekt vám nabízí velký otevřený prostor, ve kterém se můžete volně pohybovat. Díky tomu se ve hře ponoříte do superhrdinského chaosu a budete moci využívat dovednosti legendárních hrdinů, jako jsou Iron Man, Spider-Man a mnoho dalších.

Kombinace schopností a neomezené možnosti

Ve hře Superfly jsou dva herní režimy: tradiční kampaň a volný pohyb. Jediný rozdíl mezi příběhovým a volným režimem spočívá v tom, že na začátku budete seznámeni se svým tvůrcem a projdete tutoriálem. Kromě toho budou v bublině po okolí létat ozubená kolečka, jejichž sebráním se odemknou nové schopnosti. Pořadí jejich otevírání nemáte pod kontrolou, což mi přišlo poněkud nešťastné. Je to dáno tím, že některé supersíly jsou bezcenné a nevyužijete je v boji, natož při cestování po městě. Například křídla se ovládají velmi obtížně, protože abyste mohli vzlétnout, musíte mávání křídel replikovat svými pažemi.

Po odemčení se schopnosti superhrdiny nijak nezdokonalují. To byla další věc, která mě iritovala, protože jsem typ hráče, který rád začíná od nuly a postupně sílí – nezlobte se na mě, ale i Iron Manovo oblečení se neustále vylepšovalo. Svým způsobem ovšem chápu, že ve Superfly by tato volba byla zcela zbytečná. Přece jen létáte po městě, bojujete s robotickými nepřáteli, plníte závodní cíle a v případě hlavní kampaně získáváte ozubená kolečka. Je nezbytné upozornit na to, že každá z vašich schopností má dvě využití. Například moje oblíbená mrazivá síla vám v jednom režimu nabídne již zmíněné kluziště a umožňuje vám putovat po celém regionu. V bojovém stylu nabídne intenzitu mrazivého útoku nebo velikost ledového kuželu. Pro lepší pochopení, pokud podržíte tlačítko pro útok delší dobu, bude se kužel nabíjet a tím i zvětšovat, jinak vystřelíte větší množství malých ledových střel.

Na Superfly se mi ale nejvíc líbí jeho možnost kombinovat dvě různé dovednosti dohromady. V průběhu hry není žádné omezení, čeho můžete s rukavicemi Iron Mana dosáhnout. Pokud vás někdy zajímalo, jak by mohl vypadat ničivý robotický oblek Tonyho Starka s kombinací drápů doktora Octopuse ze Spider-Mana, můžete odpověď naleznout zde.

Rozlehlý otevřený svět s drobnými nedostatky

Na hře Superfly mě především překvapilo rozsáhlé otevřené prostředí, ve kterém se pohybujete bez omezení. Váš způsob pohybu není zaměřen pouze na průzkum po městě, ale i mimo něj. Pokud disponujete schopností zmrazení, vytvoříte si ledovou dráhu, díky které se dokážete pohybovat i za okraje celého města. Zde naleznete rozlehlé moře, kde lze zničit několik typů lodí… zároveň se podíváte i pod vodní hladinu, ale zde nic nečekejte. Otevřený svět je sice skvělým doplňkem, ale nese s sebou i několik drobných nevýhod, které sráží celkový dojem z tohoto VR projektu. Pocit prázdného světa je nejproblematičtějším aspektem obrovských ploch. To znamená, že titul nepodává tolik záchytných prvků, kterými by vás vtáhl do dění.

Během svého řádění po městě narazíte pouze na vozidla a nepřátelské roboty. Uznávám, že vybudovat dynamické, živé a rozsáhlé prostory pro virtuální realitu bude obtížnější a pravděpodobně i finančně náročnější než při konstrukci prostředí pro konzole nebo počítače. Vzhledem k tomu, že hrajete ve městě, je zkrátka potřebné toto okolí určitým způsobem oživit. Při válčení nebo pouhém létání si představuji, že se střetnu s vrtulníky, letadly, ptáky nebo jinými létajícími věcmi. Navíc bych se chtěl cítit jako opravdový hrdina tím, že bych zachraňoval obyčejné lidi před újmou, ale to tady nejde, protože tu nejsou žádní civilisté.

To, že můžete částečně ovlivnit okolní prostředí a případně likvidovat vozidla, je sice sympatické, ale nestačí to k tomu, abyste měli dojem, že je svět opravdový. Fyzika hry tomu také příliš nepomáhá. Když například vyhodíte auta do povětří raketkami, rozprsknou se na několik nepěkných kousků, které se rozletí do všech světových stran a chovají se, jako by vážily několik gramů. Zároveň jsem při smíchání ledu a ohně zkoušel nejzásadnější fyzikální jev, kterým je roztavení ledového prostředí. Ukázalo se tedy, že se vůbec neděje nic, což předčilo mé naděje.

Výtvarné zpracování hry Superfly se snaží napodobit estetiku starých komiksů, což je patrné nejen na použitých fontech a billboardech, ale také v celkovém pojetí světa. Jeho krásu však znehodnocují neustále se opakující modely budov, aut a lodí. To poněkud vyvolává dojem, že tvůrci z Loco Motion Devs nevěnovali grafické stránce příliš pozornosti. Do jisté míry by se dalo namítnout, že všechny modely vypadají přímočaře, to však neplatí pro efekty při využívání různých dovedností, které jsou o něco propracovanější ve srovnání s okolním prostředím titulu.

Sandbox s nedostatkem zábavy

Na co se tedy Superfly zaměřuje? Jak je uvedeno v úvodu, jedná se o sandboxovou záležitost. To znamená, že tento projekt nemá začátek ani konec a vy si můžete navrhnout svůj vlastní nekonečný příběh. Přesto hratelnost není už tak zajímavá jako děj. Kromě likvidace nepřátelských robotů jsou vaším cílem pouhé závodní úkoly, při nichž lze soupeřit s ostatními lidmi v hodnocených žebříčcích. Tyto závody jsou rozděleny do číselných úrovní obtížnosti. Rád bych tvrdil, že se jedná o příjemnou aktivitu, ale není tomu tak. Závodění je zpočátku napínavé, ovšem jakmile zjistíte, že je to jediná opravdová činnost, stane se nudnou a nezajímavou.

Abychom Superfly jen nezatracovali, jsou ve hře také souboje s bossy. V tomto případě jde o gigantické roboty, jejichž přítomnost vám může pořádně zavařit. Na jednu stranu jsou bitvy poměrně napínavé a celkem se u nich zapotíte. Nepřátelské potyčky však mají jednu podstatnou nevýhodu, jež souvisí se samotným ovládáním. Abyste protivníky přemohli, musíte často švihat svými silami, uhýbat nepřátelským projektilům a přemisťovat se. Právě při těchto rychlých pohybech se vám může brzy udělat nevolno, což byl náš problém. Ve výsledku se Superfly nemůže zařadit mezi tituly, u nichž strávíte hodiny hraním, protože jsou zde spousty prudkých pohybů a volných pádů, při kterých se vám i po pár minutách hraní jednoduše může udělat zle.

Příjemná hudba a ztracený potenciál

Co se týče audiovizuální stránky, musím tvůrce z Loco Motion Devs pochválit. Melodie, jejichž doprovod vás bude provázet celou hrou, jsou velmi příjemné a dokáží vám poskytnout energetickou vzpruhu. Jejich repetitivnost je zároveň příznivá, neboť se zde nevyskytují žádné dráždivé skladby, které by vám rvaly uši nebo rušily celkový zážitek z tohoto projektu. Ačkoliv se může zdát, že je tato recenze k titulu Superfly kritická, není tomu tak. Představa, kterou tvůrci předkládají, nepůsobí vůbec špatným dojmem.

Ovládnete projekt, jehož záměrem mělo být superhrdinství, jenomže během jednoho testu uteče a způsobí ve městě spíše chaos. Proto se vás váš stvořitel snaží vrátit do laboratoře tím, že na vás posílá své roboty, které vy demolujete. K tomu vám dopomohou schopnosti největších světových hrdinů, jako jsou Iron Man, Spider-Man, Flash, Ant-Man a další. Jak jsem již uvedl, koncept je na papíře zajímavý, ale provedení už pokulhává. Pevně doufám, že autoři na hře budou i nadále pracovat a zdokonalovat ji, protože v nynějším stavu působí spíše jako technické demo než plnohodnotná gamesa.

Superfly nabízí obrovský otevřený prostor, v němž se můžete libovolně pohybovat, což je velká výhoda projektu. Bohužel ale nedostatek života a angažovanosti ve světě, stejně jako slabá fyzika a opakující se modely budov a vozidel, ubírají titulu na celkovém dojmu. Souboje s bossy jsou napínavé, ale složité ovládání a rychlé pohyby vám mohou způsobit závrať. Pozitivní je, že audiovizuální stránka je vynikající, s krásným soundtrackem a příjemnou náladou vás dokáže Superfly nabudit energií. Celkově tedy projekt nabízí zajímavou myšlenku, ale provedení pokulhává.

Klady
  • neomezená volnost pohybu
  • možnost částečně ovlivňovat prostředí
  • kombinování různých dovedností
  • příjemné audiovizuální zpracování
Zápory
  • pocit prázdného světa
  • opakující se modely snižují grafický dojem
  • ovládání některých schopností je obtížné nebo nepraktické
  • absence rozmanitějších aktivit
  • po pár minutách se vám může udělat nevolno
Oculus Quest 2
  • Datum vydání 18.06.2022
  • 0.0

    Doporučujeme

    Michal Mráz

    Hraní her podlehl už jako malý kluk díky svým retro srdcovkám jako byl Doom, Quake, Wolf a Duke Nukem. Skoro žádný žánr mu není cizí, ale nejraději má RPG, FPS a TPS hry. Jeho seznam dohraných her je delší než účtenka nákupu za doby korony. Jakmile vyjde nějaká nová hra jeho gusta, ihned se po ní sápe.

    Sledujte nás:

    © 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.