Sumerian Six od studia Artificer je ambiciózní hra, která se pokouší zkombinovat taktiku v reálném čase se stealth prvky a okultní tematikou alternativní historie druhé světové války. Hra slibuje napínavý příběh, jedinečnou hratelnost založenou na kombinování schopností týmu a vizuálně poutavý zážitek inspirovaný skutečnými lokacemi a událostmi. Její realizace však naráží na několik problémů, které celkový dojem dosti zastiňují. Společně se teď pojďme podívat, jak to s hrou ve skutečnosti vypadá.
Pohlcující, byť trochu překombinovaný příběh
Příběh Sumerian Six je bezesporu jedním z jeho nejsilnějších pilířů. Ujímáte se v něm členů Enigma Squad, elitní skupiny vědců a specialistů, kteří se snaží zastavit svého bývalého kolegu Hanse Kammlera v jeho zvrácených plánech. Kammler, zhnusený nacistickou ideologií, se rozhodl využít okultní síly tajemné látky zvané Geistoff k vytvoření ultimátní zbraně a nastolení vlastní vize světa.
Příběh je plný konspiračních teorií, okultních praktik a nacistických experimentů, což vytváří mrazivou atmosféru alternativní historie. Hra se nebojí sahat po kontroverzních tématech a mísí je s historickými fakty, čímž vytváří unikátní a znepokojivý svět. Cestování po různých lokacích po celém světě, které jsou inspirované skutečnými místy a událostmi, dodávají příběhu další rozměr. Díky tomu se do příběhu můžete lépe vcítit.
Nicméně, příběh občas trpí překombinovaností. Množství vedlejších linek, historických odkazů a okultních detailů vás může zahltit a ztížit sledování hlavní dějové linky. Navíc, motivace některých postav a jejich jednání se zdají být občas nelogické, což snižuje celkovou uvěřitelnost tohoto příběhu.
Zdroj: Artificer
Taktika a stealth s potenciálem, ale i nedostatky
Hratelnost Sumerian Six se soustředí na taktiku v reálném čase se stealth prvky. Ovládáte tým šesti specialistů s unikátními schopnostmi. Tento tým tvoří Sid, Isabella a Alistair Sterlingovi, Siegfried von Adelsberg, Rosa Reznick a Wojtek Galica. Jejich úkolem je infiltrovat nacistické základny, sbírat informace a sabotovat Kammlerovy plány.
Každý člen Enigma Squad disponuje specifickými dovednostmi, které vycházejí z jeho specializace. Rosa Reznick je chemička, dokáže vyrábět jedy a výbušniny, zatímco Wojtek the Werebear (Medvědodlak) se specializuje na boj zblízka. Klíčem k úspěchu je efektivní kombinování těchto schopností a strategické plánování. Hra nabízí několik možností, jak řešit dané situace, a povzbuzuje vás k experimentování a kreativnímu využívání schopností všech členů vašeho týmu.
Stealth mechaniky jsou ve hře poměrně solidní. Musíte si dávat pozor na zorný úhel nepřátel, využívat krytí a tiše eliminovat stráže. Ovšem umělá inteligence nepřátel občas působí nevyzpytatelně a jejich reakce jsou leckdy nepředvídatelné, což může vést k frustrujícím situacím. Navíc, některé mise jsou zbytečně zdlouhavé a repetitivní, což snižuje celkovou zábavu.
Zdroj: Artificer
Pestrá směsice s potenciálem, který nebyl plně využit
Postavy v Sumerian Six jsou bezesporu zajímavé a originální. Enigma Squad je tvořena pestrou směsicí vědců, specialistů a podivných existencí, z nichž každý má svou vlastní minulost, motivaci a unikátní schopnosti.
Rosa Reznick zaujme svou inteligencí a vynalézavostí. Wojtek the Werebear je zase silný a loajální spojenec, který dokáže rozpoutat peklo mezi nacistickými vojáky. Každá postava má svůj vlastní strom dovedností, který umožňuje specializovat se na určité oblasti a vylepšovat tak jejich schopnosti.
Přesto, potenciál postav nebyl plně využit. Jejich osobní příběhy a vzájemné vztahy mohly být více prozkoumány a rozvinuty. Většina postav je v podstatě plochá a jejich chování je občas stereotypní. Chybí komplexnější interakce mezi postavami a emocionální hloubka, která by hráče víc propojila s jejich osudy.
Zdroj: Artificer
Atmosféra a detaily s technickými nedostatky
Vizuální stránka Sumerian Six je poměrně solidní. Hra se chlubí detailními lokacemi inspirovanými skutečnými místy a událostmi. Design nacistických základen, laboratorních komplexů a okultních chrámů je působivý a pomáhá vytvářet mrazivou atmosféru alternativní historie.
Stylizace hry je mírně komiksová, což dodává hře šarm a odlišuje ji od jiných válečných her. Modely postav jsou detailně propracované a animace jsou plynulé. Nicméně, hra trpí technickými nedostatky, jako jsou občasné propady snímků za sekundu a bugy, které kazí celkový vizuální zážitek.
Hudební doprovod je atmosférický a adekvátně doplňuje dění na obrazovce. Hudba pomáhá budovat napětí a zdůrazňuje důležité momenty v příběhu. Zvukové efekty jsou realistické a pomáhají hráči se vžít do světa Sumerian Six.
Zdroj: Artificer
Inspirace a podobnost s jinými tituly
Sumerian Six čerpá inspiraci z mnoha her a filmů s podobnou tematikou. Stealth mechaniky připomínají sérii Commandos nebo Shadow Tactics, zatímco okultní prvky a alternativní historie druhé světové války se objevují například v sérii Wolfenstein.
Hra se také inspirovala skutečnými historickými událostmi a konspiračními teoriemi, což dodává příběhu na autentičnosti a znepokojivosti. I přes zjevné inspirace si Sumerian Six dokáže udržet vlastní identitu a nabízí unikátní kombinaci prvků, které se v jiných hrách objevují jen zřídka.
Zdroj: Artificer
Sumerian Six je ambiciózní hra s originálním konceptem a poutavým příběhem. Kombinace taktiky v reálném čase se stealth prvky a okultní tematikou alternativní historie druhé světové války je zajímavá a nabízí unikátní herní zážitek. Hra se chlubí detailními lokacemi, pestrou směsicí postav a atmosférickým hudebním doprovodem. Nicméně, Sumerian Six trpí několika nedostatky, které snižují celkový dojem. Příběh je občas překombinovaný a motivace některých postav se zdá být nelogická. Hratelnost trpí nevyzpytatelnou umělou inteligencí a repetitivními misemi. I přes tyto nedostatky je Sumerian Six zajímavou hrou, která si zaslouží pozornost. Jedná se o ambiciózní projekt, který se pokouší o něco nového a originálního.