Starfield, vesmírné akční RPG od Bethesdy, byl jednou z nejočekávanějších her posledních let, dost možná i od dob Cyberpunku 2077, což se ihned projevilo na celkových statistikách. Zatímco při vydání a těsně po něm překonával titul jeden rekord za druhým, nyní jsme se dostali do situace, kdy Starfield hraje jen malá hrstka hráčů.
Steam Charts ukazuje, že v září se absolutní vrchol zastavil na 330 597 hráčích s průměrem 145 883, zatímco za posledních 30 dní byl celkový průměr jen 7 743 hráčů. Jde tak o propad o nějakých 97 % za přibližně šest měsíců. Samozřejmě se asi dalo čekat, že aktivita ve hře bude po čase menší, avšak myslím si, že ani samotná Bethesda takový propad neočekávala. V neprospěch hraje pro Starfield také to, že ostatní hry, jako je Fallout nebo Skyrim, mají průměr hráčů mnohem větší, a to i po letech. Fallout 4 má průměr okolo 14 900 hráčů s vrcholem kolem 24 000. Skyrim je na tom ještě o něco lépe s průměrem 19 852 hráčů a vrcholem 34 671 za posledních 30 dní. Jde tak vidět, že nejnovější počin asi nebude hráče bavit dlouhodobě, jako tomu většinou u her od Bethesda Game Studios bývá. Propad navíc zaznamenávají i sociální sítě hry či sledující na platformě Twitch. Historicky nejvyšší počet diváků, kteří nějaký ten přenos ze hry sledovali, se pohyboval kolem 552 000, zatímco za poslední týden si Starfield pustilo v průměru jen 135 diváků. Navíc to vypadá, že se žádného zlepšení nedočkáme, minimálně určitě ne do vydání rozšíření Shattered Space.
Listopad loňského roku byl měsícem, kdy do akční vesmírné hry Starfield byla oficiálně implementována podpora DLSS, která však běží pouze na kartách od Nvidie. Nyní přišlo oznámení i o přidání funkce AMD Fidelity FX Super Resolution 3. Nicméně asi nelze očekávat, že by FSR 3 nějak rapidně přilákala hráče zpět, když to zřejmě nedokázalo ani DLSS.