Dobrodružné akční RPG s otevřeným světem SpaceBourne 2, které kombinuje prvky střílečky z pohledu třetí osoby a vesmírného simulátoru, je stále ve vývoji. Připomeňme, že za titulem, který svým konceptem připomíná 3rd person tituly jako Mass Effect nebo Gears of War a vesmírnými konceptem Everspace či Freelancer, stojí vývojář Burak Dabak.
Vývojář na titulu, který je ve fázi předběžného přístupu, stále usilovně pracuje. Od posledních zpráv z tohoto vesmírného dobrodružství uplynul více než půlrok. Sluší se zmínit, co se za tu dobu událo nového. Při vytváření aktualizací a vývoji Burak Dabak stejně jako v případě prvního dílu naslouchá komunitě a nebrání se ani diskusím, což je u vývojářů poměrně vzácné.
Mezi významné prvky, které byly přidány, se jednoznačně řadí pět nových statistik frakcí.
- Diplomatická síla: Určuje se podle vztahů frakce s ostatními frakcemi.
- Ekonomická síla: Určuje se podle stanic a systémů, které frakce vlastní, a provozu, který tyto systémy generují.
- Vojenská síla: Záleží na strategických místech, která frakce vlastní, a na její vojenské síle.
- Rodinná moc: Vypočítává se na základě celkové moci frakce v galaxii.
- Síla vůdce: Určuje se na základě úspěchů a rozhodnutí vůdce frakce.
Frakce nyní zakládají všechna svá rozhodnutí a akce na těchto hodnotách, což vylepšuje a obnovuje chování umělé inteligence.
K tomu se váže i nová funkce pro frakce a diplomacii, kterou jsou „Obchodní cesty“. Frakce nyní mohou mezi sebou uzavírat obchodní dohody. Na základě těchto dohod se mezi stranami vytvoří obchodní trasy a obchodní lodě se dynamicky vydávají po těchto trasách, aby dokončily své obchody.
Jedním z nejžádanějších prvků, který se komunitou šířil jako smršť, byla možnost přepadat obchodní konvoje. Nejedná se o obyčejné přepadávání v rámci vesmírných soubojů, ale na tyto obchodní lodě a transporty se můžete přímo nalodit a pronikat do jejich trupů, případně převzít kontrolu nad tímto plavidlem.
V tomto ohledu pak byla přidána nová třída nepřátel při vašem putování ve vesmíru. Jsou jimi vesmírní Bossové, tedy konkrétně vesmírné lodě obsahující desítky procedurálně generovaných bossů s mnoha schopnostmi, které nahrazují všechny cíle v misích s odměnami.
Kompletní přepracování pak dostaly mateřské lodě. Tyto lodě mají nyní celou řadu subsystémů, které můžete ovládat v reálném čase, a ovlivňovat tak průběh bitev strategickými úpravami subsystémů.
Byla opravena také celá řada nahlášených chyb a provedeno vybalancování některých staronových prvků. Kompletní výčet oprav spolu s dalšími novinkami naleznete na profilu hry na Steamu.