Silent Hill 2 remake představuje očekávanou modernizaci původní hry z roku 2001, jež získala srdce mnoha příznivců. Vývojáři ze studia Bloober Team se rozhodli přinést tento kultovní horor v inovačním provedení a fanoušci netrpělivě vyhlížejí, co přinesou za změny. Původní dílo obdrželo uznání díky temné atmosféře, vynikajícímu příběhu i nezapomenutelným postavám. Remake slibuje ještě kvalitnější grafiku, vylepšenou ovladatelnost a možnost prožít děsivé zážitky na vyšší úrovni.
Jedním z největších lákadel bude možnost prozkoumat opuštěné město Silent Hill v zcela odlišné podobě. Vylepšený vizuál a a detailní prostředí mají poskytnout ještě intenzivnější pocit strachu a napětí. Navíc se těším na ojedinělé zvukové efekty. Nedávná prezentace State of Play od Sony představila ukázky zaměřené především na akční sekvence, což vyvolalo smíšené reakce mezi příznivci. Mnozí z nich vyjádřili obavy z nové orientace na akci, jež se zdá být v rozporu s původní koncepcí hry. Bloober Team se tak stal terčem kritiky a debat mezi komunitou.
Ačkoliv víme, jakou hratelností bude Silent Hill 2 Remake disponovat, datum vydání očekávaného remaku od Bloober Team zůstává stále zahaleno tajemstvím, pokud jde o přesný termín. Přestože jsme se nedávno dočkali ukázek na blogu Sony, ve kterých byly představeny chystané tituly včetně zmíněného remaku, přesné informace stále neznáme. Nedávné zprávy od mexického prodejce Sanborns naznačují, že by se vydání remaku druhého dílu mohlo uskutečnit dříve, než jsme si mysleli. Podle nich by měl být Silent Hill 2 Remake uveden na trh 30. května 2024, jak zmiňovali uživatelé @RinoTheBouncer a @Silknigth na Twitteru. Po šíření této informace však došlo ke smazání data ze strany prodejce. Připomíná to loňský případ obchodu Gorilla Gaming, který uváděl termín 29. září téhož roku. Zda jsou tyto údaje spolehlivé, zatím není jasné, a fanoušci tak musí vyčkat oficiálního oznámení od tvůrců či vydavatele.
Studio čelí kritice
Přepracování populární klasiky vždy vyvolává jisté obavy a očekávání u hráčské komunity. Například při první zprávě o remaku Dead Space od EA Motive vznikaly pochyby, zda noví tvůrci pochopí původní hru. Vývojáři z Bloober Teamu však ujišťují fanoušky, že jejich záměrem je zachovat jádro původního titulu a provést jen minimální úpravy. Tento úmysl by měl naplnit fanoušky nadějí a optimismem o budoucnosti remaku. Doufejme, že polské studio svým přístupem a prací přinese nový dech do kultovního titulu a potěší jak veterány, tak nové hráče.
V návaznosti na kritiku Babieno (CEO Bloober Teamu) v rozhovoru pro Inwestorzy.TV přiznal, že bere na vědomí veškerou negativitu týkající se nejnovějšího traileru pro Silent Hill 2 Remake. Podle něj totiž tento trailer nedokázal přesně zachytit podstatu tohoto titulu. Dále opakovaně zdůraznil, že za prezentaci remaku nenese žádnou odpovědnost Bloober Team, ale vydavatelská společnost Konami. Je zřejmé, že Babieno si je vědom důležitosti správné prezentace remaku a chápe, že fanoušci mají vysoká očekávání. Je tedy důležité, aby veškeré propagační materiály přesně odrážely kvalitu a atmosféru původní retro hry.