Shelter 69 - Cover

Shelter 69 – poslední chromozom Y na zemi

23. 6. 2023
Zdroj náhledu: IGDB.com

Slovy Antigony Tirany z roku 2098: „Nikdy jsme se nedozvěděli, proč se to stalo. Jediné, co jsme měli, byly buňky pod mikroskopem. Chromozom Y se prostě... scvrknul a my s tím nemohli nic dělat. Už není naším hlavním cílem zjistit proč. Pokud chceme přežít, musíme mít vše bezpečně pod naší kontrolou.“ Vývojářské studio JNT Games se rozhodlo opět oživit jeden z klasických snů mladých kluků, tedy „co by se stalo, kdybych se stal posledním mužem na zemi a v Shelter 69?“

Vážně? Shelter 69?

Úkryt číslo 69. Zní to skutečně hrozně, ale bohužel, naplňuje to základní premisu a představu erotické hry. Vaším hlavním cílem není přežít stylem najdi vodu, dostatek jídla a místo k žití. Vy jste poslední chlap na Zemi, kde žijí už jen ženy, a pro vás je připravených šedesát dívek, abyste s nimi skončili v jejich „úkrytu“. Nicméně základní premisa je jasná, poslední chlap, takže je nutné udělat jediné, znovu zalidnit zemi.

Vše to začalo v roce 2030, když začal z ničeho nic mizet ze světa chromozom Y. Rodilo se čím dál méně chlapů, což znamenalo méně dětí a obrovský úbytek celkové světové populace. Vy jako hlavní postava jste byli vládou umístěni jako chovný sameček do Shelter 69. Starají se o vás ze začátku dvě dívky a ty chtějí děti. Vy se musíte stát jejich vůdcem a vést je vstříc k přežití. Především jim musíte úkryt přestavět do ideálního bydliště.

Hned ze začátku si můžete vytvořit libovolné jméno. Opět vám, stejně jako v případě Paradise Lust, doporučím, abyste přemýšleli logicky. Budete se na něj dívat po celou dobu hraní, a pokud si dáte něco stupidního, bude vás to deptat. Verze na Steamu má přednastavený váš nick, ale samozřejmě se kreativitě meze nekladou.

Dialogy jsou špatně udělané, stejně jako hratelnost

Poté, co jako hlavní postava opustíte úkryt, je z vás svět zděšen. Pochopte, jste jeden z prvních chlapů, jakého dívky kdy viděly. Navíc je svět ve válce, všude jsou jen ženy, od kultistek po šílené technokratky, a ani jedna z nich vám nechce dát pokoj. Vedete s nimi různé dialogy, ty jsou neuvěřitelně špatně udělané a prakticky zbytečné. Nepotřebujete vědět z příběhu vůbec nic, a stejně můžete jít vpřed.

Hratelnost také pokulhává. Titul ovládáte myší a musíte se starat o bunkr. Většina zařízení je automatizovaná. Je to o klikání a většinou o nesmyslném. Vyrážejte na mise, které musíte plnit, abyste získali vyšší level, jenž je vám úplně k ničemu. Jasně, Andrea má obnažený hrudník, takže přitom vidíte vtipnou vojačku, ale to nestačí. Je to podivně komplikované a hlavně to nedává smysl. Proč vyrážet na další mise, když bydlení v bunkru máte hotové? Nehledě na to, že ani nevidíte svou postavu, ovládáte jen dívky. Dáváte jim zbraně, vybavení, vybíráte si, s jakými vyrážíte na mise. Jenomže i v Shelter 69 s nimi musíte vést dialogy a konverzace pomocí textovek a ty už nejdou přeskočit. Zabíjíte čas a čekáte, než AI v reálném čase napíše zprávu, již jen potvrdíte volnou možností, protože často nemáte ani na výběr. Přicházíte o možnost skutečně odpovědět. Navíc s nimi musíte flirtovat a počet flirtů na den je omezený.

Tím se dostáváme pomalu k tomu hlavnímu, často je k postupu nutné využít herní měnu. Ta má několik typů, včetně zlatých cihliček a modrozlatých krystalů. Hádejte, jak získáte další? Samozřejmě, reálnou měnou. Shelter 69 je free-to-play, tudíž jakmile jde o něco více, musíte si připlatit. Bohužel, i nové dívky je občas nutné si koupit, a to už pak jen za reálnou měnu.

Erotické scény za moc nestojí

Shelter 69 se totiž odehrává v reálném čase. Dáte stavět novou místnost. Super, ale čekejte dvacet minut, nebo za reálnou měnu či mega vzácné omezené suroviny můžete stavbu zrychlit. Hra se stane velmi rychle žroutem času a peněz, a to především, jdete-li po hlavním lákadle, kterým jsou herní dívky.Ty jsou, musím říct, velmi rozmanité. Jak jsem zmínil na začátku, je jich dostupných už přes šedesát a vy si s nimi můžete užívat, když vám to hra dovolí. Je nutné s nimi budovat vztahy, abyste získali přístup k lepším scénám. Dá se to samozřejmě urychlit, zakupte si to.

Vizuál je velmi pěkný. Hra je čistě animovaná a to se na ní kladně podepisuje svou nenáročností. Kdybych to měl shrnout, titul působí velmi dobře, včetně dívek, ale není tam žádná třešnička na dortu.

S hudbou je to složitější, dominuje sci-fi hraní na triangl společně s klávesami. Nemastné, neslané, podivné a absolutně to do hry nezapadá. To platí snad všude, včetně erotických scén, kde hraje kytara. Kdyby byl titul bez hudby, udělá daleko lépe.

Shelter 69 se velmi těžce hodnotí, protože vše stojí na mikrotransakcích. Titul je dělaný jako jedna velká investice pro hráče, co jsou ochotni do něj nasypat balík. Jinak je to čekání a čekání a čekání bez možného kladného výsledku. Hra vypadá dobře a snadno se ovládá. Kdyby tvůrci dali jednu větší cenu z počátku, je tu vcelku příjemná erotická hra.

• vypadá to dobře
  • ovládání je snadné
  • mnoho dívek a mnoho rozmanitosti