Europa Universalis IV je real-time historická strategie, která se stále těší poměrně velké oblibě hráčů. Od dob vydání této strategie uběhla pěkná řádka let, za tu dobu vyšlo také poměrně velké množství rozšíření, která se pohybovala v různých cenových relacích. Pokud byste chtěli vlastnit hru a všechna DLC, částka tohoto setu se vyšplhá až na 200 €.
Tento týden byl vydán další rozšiřující obsah Europa Universalis IV s názvem Europa Universalis IV: Leviathan. Cílem tohoto DLC je usnadnit „hru na vysokou“ a získat moc spíše centralizací než expanzí. DLC přidává další diplomatické možnosti, specializované koloniální národy atd.
Nízké Steam hodnocení a naštvaní hráči
Nicméně 3 dny po vydání má Europa Universalis IV: Leviathan uživatelské hodnocení 9 % a je tedy extrémně záporné, podle označení Steamu. To je podstatně méně než propadák The Quiet Man, Flatout 3 nebo Spacebase DF-9. Od vydání Leviathanu se hráči setkali s řadou problémů. I ti, kteří si DLC nekoupili, nalézají chyby související s doprovodnou aktualizací základní hry 1.31. Mega-vlákno problému s vydáním je na oficiálním fóru, které má více než 40 stránek, a další mega-vlákno s hlášením o chybě Leviathanu se nachází na Redditu.
Zdroj: igdb.com
Mnoho chyb i pro hráče bez DLC
Mezi chyby patří i misionářská síla hordy nastavená na 100 procent namísto jednoho procenta (což jim umožňuje převést celé provincie za den), chybí rozhraní sikhismu, domorodci se transformují na Evropany, když jsou sjednoceni, bez ohledu na to, odkud jsou, osídlené provincie se navracejí k neuspořádaným, hry se zhroutí po 100 letech a spousta dalších.
Paradox již vydal opravný hotfix, který se zabývá některými chybami, jako jsou problémy s mírou reforem, a pokouší se znovu vyvážit rozbité nebo využitelné mechaniky, jako jsou památky a rychlost, s jakou se získávají výhody. Některé z oprav jsou poměrně malé: „Ulmská vlajka byla o něco kvalitnější,“ říká jedna z poznámek k aktualizaci.
Konec éry DLC?
Na fórech a v uživatelských recenzích však stále zůstávají převážně negativní reakce. Mezi vzácnými pozitivními recenzemi je jedna, která zní: „Nyní si konečně můžu přestat stěžovat na to, že Cyberpunk 2077 je nejvíce zabugovaná hra“
Mezi názory, které mají také mnoho hodnocení, je, že už lidí mají dost těchto rozšíření, která mají za úkol jen sebrat další peníze z kapes hráčů. Vypadá to, že doba, kdy hry měly i dvacet DLC a celková částka se tak vyšplhala i k 250 €, se blíží ke konci, alespoň pro některé tituly (pozn. Red)
Zdroj: Pcgamer.com