Second Extinction – logo

Second Extinction se stahuje z prodeje

19. 10. 2023
Zdroj náhledu: Systemic Reaction

Second Extinction byla kooperativní hříčka, kterou šlo hrát i sólo (jen to nebyla taková zábava). Před nějakou dobou jsme napsali recenzi na Second Extinction a udělili jsme jí hodnocení šest z deseti. Největším problémem titulu byl obsah, jenž byl velmi omezený. Hráčům bylo nabídnuto pouze sedm oblastí a jejich úkoly, občas se objevil nějaký event, ale to nestačilo. Námět gamesy přitom není špatný – hráči se ujímají role lovců, kteří bojují proti dinosaurům – pro lepší představu se to dá přirovnat k projektu od společnosti CAPCOM, který jsme též hodnotili, Exoprimal.

Nezávislé studio Systemic Reaction, které stojí za hrou Second Extinction, vydalo na Steamu oznámení ohledně budoucnosti svého projektu. Ve zprávě se píše: „Dnes s vámi sdílíme důležité novinky týkající se našich budoucích plánů ve hře. Po zralé úvaze a prozkoumání našeho nejlepšího postupu jsme učinili obtížné rozhodnutí ukončit aktivní vývoj Second Extinction.“

Možná si pamatujete, že jsme původně plánovali vydání verze 1.0 koncem minulého roku, ale objevily se některé kritické problémy, které nás donutily stáhnout se blíže k vydání. Bohužel se ukázalo, že náš malý tým nemá dostatek zdrojů, aby dosáhl našich kvalitativních cílů a opustil Early Access a Game Preview. Investice, jež by byly potřeba, byly pro nás příliš velké. Po vyhodnocení našich možností a hledání alternativ jsme se museli vypořádat s realitou, které jsme museli čelit během letošního roku.“

Second Extinction bude stažena z obchodů, ale herní servery zůstanou prozatím aktivní, takže všichni, kdo si titul zakoupili, budou moci pokračovat v hraní sólo nebo s přáteli. Servery budou nakonec stáhnuté v průběhu příštího roku, ale jakmile budeme mít více informací, budeme o tom informovat s dostatečným předstihem.“

Pro majitele hry to znamená, že si budou moci titul ještě nějakou chvíli užívat, ale bez nového obsahu a pravděpodobně bez dalších aktualizací. Přestože jsem dříve udělil projektu pouze šest bodů, doufal jsem, že se studiu podaří hříčku nějakým způsobem dokončit. Měla zajímavý koncept a poměrně zábavnou hratelnost. Pamatuji si, jak jsem se s obyčejnou pistolkou postavil proti největšímu predátorovi prehistorické éry. Měl jsem štěstí, že jsem měl rychlou postavu.

Michal Mráz

Hraní her podlehl už jako malý kluk díky svým retro srdcovkám jako byl Doom, Quake, Wolf a Duke Nukem. Skoro žádný žánr mu není cizí, ale nejraději má RPG, FPS a TPS hry. Jeho seznam dohraných her je delší než účtenka nákupu za doby korony. Jakmile vyjde nějaká nová hra jeho gusta, ihned se po ní sápe.

Sledujte nás:

© 2025 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.