​​Scratch Lords - Cover

Scratch Lords – česká mobilní sběratelská karetní hra

12. 8. 2021
Zdroj náhledu: Notre Game

Scratch Lords je nová hra od českých vývojářů ze studia Notre Game, která byla vydána v režimu soft launch na konci července tohoto roku. Studio za sebou má již jeden titul Scratch Wars, který fungoval na principu propojení fyzického a virtuálního světa. Tým z Notre Game se skládá z ostřílených vývojářů mobilních her, aplikací a také designérů deskových her.

Zdroj: Notre Game

Strategické plánování

Scratch Lords vychází svou podstatou ze Scratch Wars, ale jinak jsou si podobné asi jako Uncharted a The Last of Us. Nová hra je na rozdíl od Scratch Wars čistě digitální, bez jakéhokoliv vlivu papírových karet, a troufáme si říci, že bude více bavit dospělé než děti. Hra je založena na postavách, jejich vlastnostech, zbraních, lektvarech a kouzlech, vše je rozebráno dále v článku. Celý core gameplay zde spočívá ve správném poskládání unikátní družiny a jejím vybavení co nejlepšími kombinacemi zbraní, které maximálně využívají vlastností postav. Na začátku každého zápasu může hráč využít některý z lektvarů; ten ale neovlivňuje samotnou hratelnost, jen například zvyšuje počet získaných zkušeností, což je z toho důvodu, aby se ze hry nestala pay-to-win záležitost. Hlavní náplní jsou PvP souboje, kdy se proti sobě utkávají dva hráči, každý s unikátní postavou a setem zbraní. Souboje jsou rychlé (2–5 minut) a v minimalistickém kabátu je překvapivě hodně taktiky. Každá ze zbraní má specifické vlastnosti – například hůlka může doplňovat energii a životy, luk může sloužit k nashromáždění bomb a meč k útočení na protivníka, nebo to může být i úplně jinak, protože zbraní je opravdu velké množství. Zbraň funguje podobně jako hrací kostka, ale vypadá jako kolo štěstí. Zatočení na tomto kole hráče stojí tah a energii, čímž se do hry dostává strategický prvek nakládání se zdroji. Je na hráči, jak a na kterých zbraních bude pokoušet štěstí a pravděpodobnost. Díky matematickému – pravděpodobnostnímu – základu hry má hráč překvapivě hodně velký vliv, na to, co padne. Například pokud máte zbraň, kde je kýžený útok zastoupen třikrát, a vy máte dost energie na tři zatočení na této zbrani, můžete plánovat, protože pravděpodobnost na vylosování zvoleného útoku je vysoká. Hra vypadá náhodně, ale je to jen první dojem – realitou je, že hráči výsledek mohou výrazně ovlivnit.

Zdroj: Notre Game

Jedinečné kombinace a NFT

Hlavním tahákem Scratch Lords jsou ale postavy. Všechny postavy jsou vizuálně unikátní, což umožňuje velké množství komponentů a jejich náhodné spojování dohromady, aby z nich byla složena naprosto jedinečná postava. Navíc jsou postavy i zbraně vydávány v limitovaných edicích, které se nikdy nebudou opakovat. Slunečních mečů je tisíc a navždy jich bude jen tisíc, žádný „dotisk“ čekat nemůžete. V nové edici už budou jen nové zbraně. Notre Game tedy k této hře přistupuje jinak, jako kdyby tisklo či vydávalo skutečné ceniny. To umožňuje další z inovací této hry. Každá postava i zbraň se v blízké budoucnosti bude dát převést na NFT (non-fungible token) a hráč ji poté bude moct prodat na jakékoliv platformě, která umožňuje obchodování s NFT. A proč by to někoho zajímalo? Vzhledem k tomu, že převedením na NFT se postava stává oficiálně vlastnictvím hráče (potvrzeným blockchainem), je možné touto cestou získávat ty nejlepší a nejvzácnější postavy a jejich majitel bude vědět, že žádný jiný hráč, uživatel ani vývojář nemůže mít tu stejnou postavu. Je proto možné používat při soubojích ty úplně nejsilnější a nejvzácnější postavy, což sice neznamená, že hráč automaticky vyhraje, ale vždy bude mít pocit, že má něco jedinečného. Můžete si to představit jako heirloom v Apex Legends, akorát že tento heirloom je naprosto jedinečný a s bonusovými statistikami. Pro hráče, kteří nebudou chtít převádět své postavy na NFT, je možnost postavy či zbraně prodávat klasicky v aukcích skrze Bazaar, který bude do hry přidán již během srpna.

Zdroj: Notre Game

S postavami ale ještě nekončíme, protože přece jenom jsou stěžejní součástí hry. Každá postava má speciální vlastnosti, které určují bonusy k různým zbraním. Například kouzelník bude mít lepší bonus k hůlkám než ke kladivům, dále je ve hře mechanika denní doby, která přidává a nebo ubírá sílu různých útoků, ale na každou postavu působí denní doba úplně jiným způsobem. Postavy jsou rozděleny podle vzácnosti, ale je také možné je postupně vylepšovat skrze levelování a tím jim zvyšovat bonusy nebo snižovat různá postižení. Levelování postav také znamená získávání kouzel. Hráč si na určitém levelu vybírá vždy jedno z nabízené dvojice, podobně jako si hrdinové vybírali skilly např. v legendárních Heroes of Might and Magic. Každá postava má jiný levelovací strom, takže je toho opravdu hodně, co se dá objevit.

Mikrotransakce

Scratch Lords je monetizována formou mikrotransakcí, kdy si hráči kupují zlaťáky, které následně utrácejí za postavy, zbraně, lektvary a kouzla. Zlaťáky se ale dají získat i bez placení, když je hráč dostatečně vytrvalý. Za zlaťáky se kupují permanentní postavy a zbraně, ale hráči, kteří nechtějí utrácet peníze, si mohou hrdiny i zbraně pronajímat za stříbro, kterého budou mít dostatek. Každý hráč navíc zpočátku dostane jednu permanentní postavu a tři permanentní zbraně. Dočasné zbraně a hrdinové ale nejdou prodávat a převádět na NFT. Položky v obchodě jsou limitované časem a množstvím, proto když vyjde rozšíření, je možné, že se během hodiny vyprodá a následně bude možné jeho obsah nakoupit pouze na Bazaaru nebo na nějakém NFT tržišti.

Souboje

Duely ve hře jsou rychlé taktické souboje (1–5 min) viděné z vlastního pohledu, ve kterých hráč sleduje animace zásahů soupeře. Hráč pracuje se zdroji v podobě energie, kterou utrácí za použití zbraní. Dále pracuje s rizikem a taktikou a musí volit použití správné zbraně či efektu ve správný čas. V neposlední řadě do hry promlouvají i kouzla a rozhodování hráčů, kdy a na co budou útočit, zda na soupeře nebo na jeho zbraně, kdy se budou léčit nebo bránit a jaké útoky zvolí.

Ligy

Scratch Lords nabízí několik druhů lig. Např. v TOP 12 lize hráči hrají jen 12 zápasů za 4 dny, a tak je tato liga přístupná i lidem, kteří mají méně času na hraní. Draft liga je liga s maximálně týden starými kartami, která trvá 48 hodin, a Klasik liga trvá týden a vítězí v ní ten, kdo vyhraje nejvíce vítězných pohárků. Klasik liga i TOP 12 liga jsou tvořeny jako systém a hráči mohou v ligách postupovat nebo sestupovat. Celkem je zde 6 úrovní lig. Dále mohou hráči bojovat na „Boss path“ s bossy, kteří jsou s každou přibývající úrovní stále těžšími soupeři. V neposlední řadě mohou hráči bojovat s bossy kooperativně s ostatními hráči v rámci tzv. „Boss raidů“. Kromě toho hráči postupují po mapě, snaží se zkompletovat sbírky, plní výzvy a úkoly a mohou vyzvat na přímý souboj i své kamarády.

​​Scratch Lords - Ligy

Zdroj: Notre Game

Matyáš Macek

Matyáš přišel o herní panictví s „vietnamkou“, tedy s „fejkovou“ retro TV konzolí z tržnice při hraní Battle City, Contra, Bomberman a dalších retro pecek. Poté následovalo období PS konzolí, GTA 2 počínaje, Duke Nukemem konče. Nyní spíše preferuje hraní na PC a VR, ale na konzole nezanevřel. Nejoblíbenější hrou je Stronghold Crusader. Je studovaným lékařem a kromě hraní je jeho největším koníčkem cestování a posezení s přáteli.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.