Samurai Warriors 4DX - úvod

Samurai Warriors 4 DX – souboj cti a oceli

28. 6. 2024

Samurai Warriors 4 DX bere základ z původní série Samurai Warriors a přidává k ní velkorysý obsah, z čehož se mohou radovat jak stávající fanoušci, tak i naprostí nováčci. Za touto sérii stojí japonská holdingová společnost Koei Tecmo, která vznikla v roce 2009. Společnost je známá franšízami Dynasty Warriors, Fatal Frame, Dead or Alive, Atelier, Nioh a Ninja Gaiden. Pracují však i na externích franšízách videoher, jako například Final Fantasy od Square Enix. Dceřinými společnostmi jsou například Omega Force (Dynasty Warriors 9 Empires), Team Ninja (Wo Long: Fallen Dynasty) či Gust (Atelier Ryza 3). V této recenzi se podíváme na jednotlivé aspekty hry Samurai Warriors 4 DX, na její strhující příběh i na uspokojivou hratelnost a další rozšířené funkce.

Bouřlivé období Sengoku

Příběh titulu se soustředí na bouřlivé období japonských dějin Sengoku a spřádá působivé vyprávění o ambicích a konfliktech různých vojevůdců. Série Samurai Warriors vždy vynikala v oživování historických postav a hra Samurai Warriors 4 DX pokračuje v této tradici. Ukazuje proto povahy a motivace prominentních osobností, jako jsou například Nobunaga Oda, Mitsuhide Akechi nebo Kenshin Uesugi. Příběh je bohatý na politické intriky, zradu a momenty statečného hrdinství, které hráče udrží v záběru.

Padesát pět důstojníků

Titul se může pochlubit působivými padesáti pěti důstojníky, z nichž každý má svou vlastní jedinečnou osobnost, příběh a styl boje. Od legendárních postav, jako Yukimura Sanada a Yoshimoto Imagawa, až po méně známé válečníky, jako jsou Masamune Date či Toshiie Maeda, si můžete vybrat z rozmanitého obsazení, jež zajišťuje uspokojivý pocit z objevování a experimentování s nimi. Kromě mužských důstojníků zde naleznete i dámy. Mezi ně patří například Naoto Li, Kai, Okumi či Koshōshō.

Samurai Warriors 4DX - 55 různých možností

Typická musou hra

Samurai Warriors 4 DX září ve své typické musou hratelnosti. Pro toho, kdo netuší, co výraz musou znamená, jedná se o termín, který vznikl z japonského názvu série Sangokumusou. Slovo musou znamená „nemající sobě rovného“ a odkazuje na schopnost hlavní postavy porazit stovky nepřátel svými jedinečnými schopnostmi. Hráči ovládají v danou chvíli vždy jediného důstojníka uprostřed rozsáhlých bitev a kosí nepřátele pomocí uspokojivé směsi šermu (a nejen toho – záleží na typu zbraně) a speciálních dovedností. Hráči si do bitev vybírají vždy dva důstojníky, primárního a sekundárního, během bitvy mezi nimi pak mohou přepínat a plnit tak veškeré mise a úkoly, které se v průběhu hry mění. Základní mechanika zůstala nezměněná oproti předchozím hrám a obsahuje:

• Hyper útok (hyper attack) – jedná se o zničující speciální útok, který dokáže zdecimovat celé skupiny nepřátel
  • Útok síly (power attack) – jedná se o silnější útok, než je klasický, který spotřebovává více výdrže, ale přinese tvrdší úder
  • Normální a speciální dovednosti – každý důstojník má jedinečné pohyby a speciální dovednosti, které definují jeho bojový styl a dodávají hře rozmanitost a hloubku

Titul podporuje u hráčů taktické myšlení a vyžaduje, aby využívali okolní terén, zvládali výdrž postav a strategicky využívali své dovednosti k překonání stále silnějších protivníků.

Edice DX

Samurai Warriors 4 DX nabízí nepřeberné množství obsahu nad rámec klasické hry Samurai Warriors 4, a je tak nutností pro každého fanouška této série. Tato edice, nazývaná DX, obsahuje více než sto padesát prvků z různých DLC k původní hře včetně:

• Kostýmů a zbraní
  • Scénářů – zapojíte se do různých soubojů mimo hlavní dějovou linku
  • BGM – široká škála hudby na pozadí; objevujete skrze plnění úkolů a podobně
  • Dojo – zde můžete trénovat a zdolávat nejrůznější výzvy
  • Kroniky (Chronicles) – nabízí hráčům možnost prozkoumat alternativní časové osy a scénáře, jež nabídnou nový pohled na události období Válčících států (the Warring States)

Morální a historická přesnost

Zatímco příběh titulu obsahuje tvůrčí svobodu s historickými událostmi, nabízí také hluboce poutavé vyprávění, které zkoumá složitosti období Sengoku (toto období trvalo od poloviny 15. až do počátku 17. století). Hráči se seznámí s různorodým obsazením historických postav, z nichž každá má své vlastní motivace a boje. Herní zobrazení éry, i když není striktně přesné, poskytuje fascinující pohled do pohnuté historie feudálního Japonska.

Působivé prostředí a epické skladby

Titul se může pochlubit ohromujícím vizuálním zpracováním s detailními modely postav, živými prostředími a působivými speciálními efekty. Samurai Warriors 4XD se může pochlubit rozmanitou řadou zbraní, z nichž každá má jedinečné atributy a bojové styly. Od klasické katany po mocnou naginatu mohou hráči experimentovat s různými zbraněmi, aby našli svůj styl. Co se týče rozmanitosti postav, každá z nich má svůj vlastní jedinečný vizuální design a osobnost, což zážitek z hraní ještě umocňuje. Modely postav jsou pozoruhodně detailní a zachycují nuance jejich individuálního vzhledu a výrazů.

Soundtrack je stejně podmanivý a obsahuje epické orchestrální skladby, které dokonale zachycují majestátnost a intenzitu bitev. Za hudební kompozicí stojí Kohei Tanaka a díky němu je soundtrack mistrovským dílem.

Samurai Warriors 4 DX byl pro mě fenomenálním zážitkem, v němž se kombinuje historická přesnost s napínavou hratelností a bohatým obsahem navrch. Ať už jste ostřílený samurajský veterán, nebo naprostý nováček ve světě musou akce, tento titul rozhodně nesmíte minout. Hra nabízí podmanivý příběh, rozmanitý seznam důstojníků a důstojnic, a to činí z tohoto titulu nezapomenutelnou cestu fascinujícím obdobím Sengoku. Za mě velký palec nahoru.

• poutavé vyprávění příběhu
  • historické postavy
  • detailně zpracované modely postav