Russian village simulator - úvod

Russian Village Simulator – na ruském venkově

15. 10. 2023
Zdroj náhledu: IGDB

Russian Village Simulator vás zavede na tradiční ruský venkov. Zde se budete věnovat zahradě, sbírání hub a lesních plodů, lovu, rybaření, vaření a spoustě dalšího. Dokonce se podíváte do tradiční bani, ale o té později. Tato hra vznikla díky vývojářům z VD Games a PropilGames. My se teď společně pojďme podívat, zda stojí tento simulátor za to.

Hurá na vesnici

Vaše postava přijíždí na valníku do vesnice. Kolem vidíte spoustu obyvatel a také hospodářských zvířat, jak se volně potulují. Vaším úkolem v Russian Village Simulator je přežít v ruské vesnici, stejně jako reální obyvatelé Uralu či západní Sibiře. A vás jistě napadá otázka, proč zrovna tahle dvě místa? Na to vám hned odpovím, jelikož v jedné z vašich budov se nachází takzvaná baňa typická hlavně pro tyto oblasti.

Vaše obrovské panství čítá několik domů. Najdete tu již zmiňovanou baňu, obytnou budovu (kde se nachází pec, ložnice, kuchyň), samostatnou budovu pro zavařování, dílnu a sklep a tři stavení pro hospodářská zvířata. Zvlášť pro kury, další pro dobytek s prasaty a poslední je stodola (tu si sami postavíte). Za těmito staveními můžete postavit šest skleníků na rostliny, navíc k zahrádce, jež je hned za hlavní budovou. Na ní naleznete osm řádků na pěstování všemožných plodin (brambor, červené řepy, rajčat, okurek atd.).

Co je baňa?

Myslím, že se sluší vám trochu vysvětlit, co je to vlastně ta baňa. Jsou to tradiční ruské parní lázně, takové zařízení určené přednostně k hygieně. Prý si zde lze také vyčistit mozek a duši. V ruských městech je tento výraz spíše zapomenut, avšak pro třetinu obyvatel Ruska je lázeň v tomto srubu stále jedinou možností, jak se očistit. Stejně jako v reálné bani najdete v té herní malou pec, na níž leží rozpálené valouny, které se polévají vodou. Voda se stříká také na okolní horké zdi, čímž vzniká pára. Tato místnost má v Russian Village Simulator funkci srovnání jednoho z pěti ukazatelů, jež si musíte hlídat. Jedná se o fatigue (únavu).

Pít, jíst a nemakat

Ve hře musíte sledovat pět základních ukazatelů. Jsou jimi žízeň, hlad, únava, výdrž a život. Pokud se jeden z těchto ukazatelů rapidně sníží, skončíte v nemocnici. To by nebylo až tak hrozné (při pohledu na paní doktorku), pokud byste nepřišli o celkem značnou část peněz, jež jste nasbírali za plnění úkolů. Všichni jistě víme, že musíte pít a jíst. Únavu pak snížíte spánkem či návštěvou bani. Co se týká výdrže, stačí to nepřehánět s prací 😀 a občas si udělat pauzu, a ne se sedřít za každou cenu na zahrádce.

Nejlepší soused od vedle

Prioritou této hry je plnit úkoly pro ostatní, aby se zlepšila vaše reputace. Úkoly jsou klasickou směsicí Přines tolik a tolik kusů například borůvek, medvědích kůží atd. nebo Pomoz mi obarvit dům, Najdi tohle a tamto. Odměnou vám jsou penízky, za které můžete vylepšovat vaše stavení – ať už chcete přistavět, vysít zeleninu, koupit si zvířata, nebo jen přetřít zdi na jinou barvu.

Můžete samozřejmě prodávat svoji zeleninu, zavařeniny (které vykuchtíte) nebo si jít zalovit ryby do nejbližšího rybníka (shodou náhod ho máte asi sto metrů za domem), abyste zajistili chod domácnosti. Staráte se o plodiny a zvířátka a sám si ještě jako správný vesničan uvaříte ze svých plodin (šetřit se občas musí). Vařit můžete například vareniki, shchi, smažené brambory či typický boršč.

Je tu VAZ 2101/2102 alias „žigulík“

Ve hře můžete řídit naprosto cokoliv, od vlastního „žigulíka“ po traktor a klidně i hasičské auto nebo koně. Řízení je tu celkem zábava, pokud nepotkáte na cestě krávu jako já. Jedu si takhle v klidu po hlavní silnici. Najednou se ze strany rozeběhne sousedovic kráva a nabourá do mé dodávky. Problém však je, že se zasekla uvnitř. Bohužel má postava nemohla pokračovat dál, neboť hra si myslela, že kráva se nachází před nárazníkem auta. Zkusila jsem tedy vystoupit a koukám. Auto se samo rozjelo a odjelo pryč i s krávou. Ruská fauna je prostě drsná, a to hlavně na vesnici.

Dost chybiček vesnička má

Hra Russian Village Simulator sice vyšla koncem září, ale vývojáři neustále přidávají nové věci. Zároveň také opravují případné chyby. Na přání své komunity přemýšlí i o přidání možnosti multiplayeru do hry. Dobré je, že průběžně spravují, co se dá. Není nic nepříjemnějšího, než když projdete jako Casper do své vlastní garáže bez otevření dveří nebo do většiny budov, jako se to stávalo mně. Také jsem zažila, že jsem při úkolu Zastřel jeleny našla v noci stádo jelenů, kteří se doslova nechali postřílet na jednom místě bez utíkání. Chvilku to působilo jako místo, kde se noví jeleni jen spamují.

Focení

Zajímavým módem ve hře Russian Village Simulator je funkce focení. Můžete si udělat fotky na hezkém místě, třeba při západu slunce, když ulovíte rybu nebo u souseda na zahradě. Všechny fotky se vám úhledně srovnávají do osobního alba a vy si uděláte krásné vzpomínky na život ve vesnici.

Rozhodně vás na pár hodin zabaví množstvím úkolů, jež nabízí. Bohužel opakování některých z nich je unavující, alespoň tedy pro mě. Nejvíce mě bavilo jezdit všemi dostupnými prostředky. Hra za mě obsahuje stále docela dost chyb, na jejichž opravě se postupně pracuje. Uvidíme, jak hra do budoucna pošlape a zda se dočkáme slibovaného multiplayeru.

• množství úkolů
  • baňa, žigulík, boršč
  • velikost obydlí