Rogue Fable III

Rogue Fable III – tradiční rogue-like na šest minut

19. 4. 2023
Zdroj náhledu: Pixel Forge Games

Jsou hry, které se nikdy neomrzí a daly by se hrát donekonečna. Jednou z nich je i titul Rogue Fable III od Pixel Forge Games, jenž překvapuje nejen svou jednoduchostí, ale také možností si zkusit odehrát pořádný speedrun. Světový rekord je momentálně necelých šest minut, a pokud se na něj podíváte, budete žasnout, jak se dá několikahodinový titul odehrát během mrknutí oka. Bohužel, já jsem vychutnávač a musel jsem zkusit úplně každou možnost, co mi počin nabízí, a to důležité je, že jsem toho absolutně nelitoval.

Vyberte si jednu rasu a třídu a vydejte se na dobrodružství

V Rogue Fable III si můžete vybrat hned mezi osmi rasami a překvapí vás, že se jedná příjemný mix klasiky a zvláštnosti. Na výběr je člověk, ork, troll, víla, gnóm, mumie, gargoyle a upír. Každý z nich má své výhody i nevýhody a rozhodně se vám vyplatí se nad výběrem pořádně zamyslet. Troll je například velký, má o několik životů více než člověk, třikrát rychlejší jejich regeneraci a je odolný vůči ohni. Upír zase nemá regeneraci životů. V momentě, kdy stoupne na krev, se mu životy léčí automaticky a především má neustále chuť po krvi, což mu zvyšuje jeho poškození.

Jakmile máte vybránu rasu, zkombinujete svého hrdinu s jednou z deseti možných tříd. Můžete být válečník, barbar, vrah, ranger, duelista, ohnivý mág, ledový mág, bleskový mág, nekromancer nebo přivolávač. Nemusím vám asi říkat, že některá povolání se ke svým rasám vyloženě nehodí. Jako troll ledový mág nebo gargoyle duelista neuděláte nic. Můžete to zkusit, ale doporučuji se spíše držet veškeré žánrové klasiky.

Tedy orka nebo trolla mějte jako barbara či válečníka, upíra jako nekromancera a vílu jako přivolávačku. Rozhodně nedoporučuji vílu válečnici, byl to velmi extrémní pokus a nemělo absolutně smysl se o něj byť jen trošku snažit. Zde platí, že čím rozumnější, tím lepší.

Zdroj: Pixel Forge Games

Rogue Fable III je RPG se snadným ovládáním

Po mapě se hýbete klasickým WASD, případně šipkami. Pro fanoušky čísel si můžete nastavit Numpad. Následně před sebou vidíte jednoduchou tabulku se zbraněmi a velice usnadněný inventář. V něm máte prakticky vše důležité. Souboje probíhají jednoduchým kliknutím na nepřítele, a když zemře, nechá po sobě ošklivou krvavou skvrnu. To je samozřejmě ten nejlepší signál pro upíry, kteří z ní ihned mohou nasát své ztracené zdraví.

Nečekejte šílené souboje. Běháte s jedním panáčkem po pixelové mapě, tudíž stačí jednoduše klikat a on útočí. Ani nevidíte, jak útočí, před vámi se prakticky nic neděje. Vypadá to, jako by vaše postavička do těch nepřátelských jen narážela. Zvláštností je omezený diagonální pohyb. Původně jsem si myslel, že nefunguje jenom na velké postavy, ale nemůžete se diagonálně hýbat s nikým.

Chcete-li se nyní zeptat, jaký je vlastně cíl hry, tak se ptáte správně. Cílem Rogue Fable III je získat tzv. Goblet of Yendor, jenž svému držiteli zaručuje nesmrtelnost. Příběhy říkají, že vás dovede k šílenství nebo vám dá neomezenou sílu. Jedno je jisté. Vyrobený je z masivního a krásného zlata, vykládaný drahokamy, což znamená, že má nějakou cenu. Na černém trhu vám vynese ohromné jmění.

Jsou zde i itemy, levelování a bossové

Zvláštností ve 2D hře je velké množství itemů, které můžete naleznout. Čím větší jste postava, tím více jich můžete nést, ale fascinuje mě, s čím vším si tvůrci vyhráli. Je to skutečně RPG. Oblečte si legendární zbroj, použijte speciální zbraně nebo mocné lektvary či svitky. Velmi příjemný detail, jaký v takovéto malé hře nečekáte. Navíc je itemů v titulu více než dvě stě a vyplatí se je zkusit.

Levelování je další zajímavostí. Čím dále se dostanete, tím silnější nepřátelé vás čekají. Nevýhodou rogue-like je, že jakmile umřete, hrajete od znovu. Musíte být opatrní, před boji přemýšlet, a ne se do nich vrhat po hlavě jako králové harakiri. Ve hře máte na výběr z více než šedesáti unikátních schopností a talentů, takže se vyplatí titul prozkoumávat co nejvíce.

Specialitou jsou nakonec boss fighty. Těch Rogue Fable III obsahuje více než padesát a objevují se častokrát i náhodně, což je velmi nemilá záležitost. Na stranu druhou, odměny jsou skvělé a bez nich by to nebyla pořádná rogue-like hra. Kromě bossů je v titulu více než dvě stě různých druhů příšer. Nedostanete šanci si stěžovat, že vám něco nevyhovuje.

Zdroj: Pixel Forge Games

Krásný pixelový vizuál a starodávná hudba

Co mě velmi mile překvapilo, je vizuál. Každá rasa je jinak ztvárněná, ale ne nějakým přemrštěným stylem, vsadilo se opět na jednoduchost. Víla je malinká s křidélky, upír je bílá postavička, troll je velká zelená příšera. Nic přehnaného a titul se nesnaží grafiku vyhnat do nějakého šíleného extrému. Jedná se o velice přehlednou 2D simulaci sázející na pixelové rozhraní. Jednoduché, barevné a především elegantní. Rozmanitost příšer, velké množství bossů, itemy, vše harmonicky ladí.

S hudbou a zvukem je to ošemetnější. Pokud jste fanoušci či pamětníci starších titulů, rozhodně se vám bude Rogue Fable III líbit. Jedná se o elektronické zvuky, jež jsou na až absurdní hranici dvacátého prvního století. Výstřely, výkřiky, výbuchy, je to stará elektronika, kterou dnes najdete maximálně už v muzeích videoher nebo na starších titulech od Segy.

Rogue Fable III je krásná hra se skoro neomezenými možnostmi a velice snadnou hratelností. Nečekal jsem od ní skoro nic a dostal skvělý zážitek. Jediné, co mi překáželo, bylo omezení v diagonálním chození a místy mi přišlo, že až moc jednoduchý vizuál. Jasně, vypadá skvěle, ale chybí jí ta třešnička na dortu. Jinak titul doporučím snad každému fanouškovi rogue-like titulů, protože tento nenápadný klenot připoutá a donutí vás hrát stále a stále dokola.

Klady
  • snadné ovládání
  • itemy
  • bossové
  • rozmanitost nepřátel
  • tvorba postavy
  • jasný cíl hry
  • můžete hrát speedrun
  • návykovost na další a další pokus
Zápory
  • diagonální chození neexistuje
  • místy skutečně jednoduchý vizuál
  • zastaralejší ozvučení
Platforma PC
  • Datum vydání 22.12.2021
  • 0.0

    Doporučujeme

    Patrik Klicman

    Milovník her s pořádným příběhem už od prvního releasu Age of Mythology, ke kterému se dostal náhodou jako malý devítiletý kluk. Nyní je to spíš herní konzerva, která má dilema u každé nové hry, jestli ji vůbec má spustit. Jinak se jedná o vášnivého čtenáře knih a komiksů, hráče Dračího doupěte, duševního sběratele herních figurek a milovníka grilování.

    Sledujte nás:

    © 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.