RoboCop: Rogue City Cover

RoboCop: Rogue City se dočkal rozsáhlého a brutálního dema

6. 10. 2023
Zdroj náhledu: Nacon

Kdo by to byl čekal, že se nemalé množství hráčů někdy bude napjatě těšit na hru od polského studia specializovaného na nízkorozpočtové střílečky? Vývojáři ze společnosti Teyon si důvěru získali tehdy, když před lety vyvinuli hru Terminator: Resistance. Měla sice své nedostatky a herní novináři k ní příliš vřelí nebyli, nicméně fanoušci si ji zamilovali. O tom, jak se Teyonu daří převést do herní podoby další legendu americké akční kinematografie 80. let, se nyní hráči mohou přesvědčit na vlastní klávesnice, neboť k first-person shooteru RoboCop: Rogue City bylo na Steamu vydáno rozsáhlé demo

Hratelná ukázka prvních tří levelů vyžaduje bezmála 50 GB volného místa na disku a svou náplní je poměrně rozmáchlá. Nabízí kolem dvou hodin herního času a její součástí jsou i nepovinné vedlejší questy. V kůži a plechu kybernetického hrdiny se v ní podíváme do televizního studia obsazeného teroristy, na policejní stanici a do špinavých ulic kriminalitou prolezlého Detroitu. 

Hru pohání Unreal Engine 5, a ačkoli místy dovede být graficky působivá, úroveň animací či třeba kvalita modelů postav jasně připomíná, že se ani vzdáleně nejedná o tříáčkovou produkci. Akční pasáže naopak působí velmi slibně. RoboCop je ve filmech neohrabaný a pomalý, což jednoduše kompenzuje svou neprůstřelností. To na první pohled nepůsobí jako dobré východisko pro akční hru, ale vývojáři z Teyonu si s touto výzvou poradili.

Souboje prostě mají blízko k rail-shooterům, kde je nepřátel hodně a spíše než na pohybu záleží na rychlé a přesné mušce. Samotná střelba je výborně zpracovaná včetně reakcí nepřátel na zásahy a částečně zničitelného prostředí. RoboCop tak působí srovnatelně mohutně, silně a brutálně jako ve svém prvním filmovém dobrodružství z roku 1987. 

RoboCop: Rogue City dosud postihly dva odklady, nicméně podle snad už finálních informací bychom se vydání mohli dočkat 2. listopadu tohoto roku. Těšit se mohou majitelé PC a konzolí PlayStation 5 a Xbox Series X|S.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.