Ve chvíli, kdy vývojářské studio Housemarque konečně vydalo hru Returnal na PS5, to znamenalo vyvrcholení usilovné práce a pravděpodobně i mnoha experimentů a omylů. Jak bylo těžké dosáhnout tak dobrého titulu, prozradil samotný režisér projektů.
O hře Returnal se všeobecně proslýchalo, že se jedná o rozpočtově nejsilnější a největší hru, jakou společnost Housemarque od svého přechodu pod hlavičku PlayStation vydala. Pravděpodobně ale není známo, kolik pokusů museli vývojáři podstoupit, aby tuto roguelike střílečku dali dohromady. Přestože byl hotový titul ve formě základní hry vydán již v loňském roce, je evidentní, že se společnost stále snaží přidávat obsah a vylepšovat to, co již existuje.
Harry Krueger, generální ředitel společnosti, se na konferenci GDC 2022 vyjádřil, že je velmi potěšen, že byla nejnovější hra od společnosti Housemarque tak dobře přijata. Zároveň chce, aby všichni pochopili, že dosáhnout současné kvality hry nebylo tak jednoduché. Přirovnal to k „Sisyfovu tlačení na balvan“. Ředitel dodal, že vývoj tohoto titulu byl neuvěřitelnou výzvou. Přitom také uvedl, že se společnost a celý tým museli v podstatě naučit, jak se vytváří 3D akční hra, a současně se museli přiučit, jak se navrhuje titul na dříve nepoužívaném enginu. Museli najmout i nové lidi, a ti pak museli pochopit, jak Housemarque funguje, a zároveň se učit spolu s veterány, kteří tam již byli.
Zdroj: igdb.com
Krueger dále hovořil o problémech, s nimiž se tým Housemarque potýkal, a uvedl, že existovaly další funkce, které se v Returnal měly objevit, ale nepodařilo se jim to. V určitém okamžiku si totiž uvědomil, že tým zašel příliš daleko, a bylo třeba omezit nároky, aby vytvořil hru, na niž by společnost mohla být hrdá. Není vyloučeno, že minimálně některé z těchto funkcí byly do hry implementovány až po jejím vydání. Schopnost pozastavit cyklus se ve hře objevila při první velké aktualizaci na podzim loňského roku. Začátkem tohoto měsíce se Returnal dočkal aktualizace, která přinesla nové funkce, včetně možnosti hrát kooperativně.Ve výsledku se všechno, co tato hra nabídla při uvedení na trh a co nabízí od té doby, ukázalo jako velmi úspěšná hra, na kterou může být Krueger a jeho tým velmi hrdý.
Zdroj: gamerant.com