Railroad Corporation 2 - úvodka

Railroad Corporation 2 – šš šš húúú

20. 12. 2024
Zdroj náhledu: Iceberg Interactive

Každý má rád, když si může hrát s vláčky, a kdo říká, že ne, tak nikdy nepřendal výhybku. Ano, já vím, velcí fanoušci Mashinek už se tu pomalu bouří, že je jen jeden kvalitní železniční simulátor, a já bych rád řekl, že ano. Jenomže se objevil ambiciózní počin Railroad Corporation 2 od Corbie Games, a ten jasně ukazuje, že i v předběžném přístupu je zde něco, s čímž by se mělo do budoucna počítat. Ostatně, jak řekl Sheldon Cooper: „Mám rád všechny druhy vlaků: parní, naftové, uhelné, výškové, rychlovlaky. Vyzývám tě, abys jmenoval vlak, který se mi nelíbí.“

Evoluce vlaků

Příběh v Railroad Corporation 2 nehledejte, maximálně si jej můžete vytvořit v hlavě. Zde je to takový kulisový prvek. Ve hře se ocitnete v různých historických „vlakových“ obdobích, od počátků parních lokomotiv až po moderní vysokorychlostní mašiny. Každé období s sebou přináší specifické výzvy a možnosti. Například v éře průmyslové revoluce budete čelit konkurenci jiných železničních společností a snažit se ovládnout klíčové průmyslové oblasti. V pozdějších obdobích se zaměříte na rozvoj turistického ruchu a přepravy osob.

Jenomže premisa toho, že jste magnát budující železniční síť, je hrozně slabá a podepisuje se to do určitých momentů tím, že se nakonec díváte jen na finanční výkazy. Rozumím tomu, že simulátor je vlastně o tom, něco simulovat, ale když je nějaké pozadí řádně udělané, mám z toho lepší pocit. Tady jen bezduše koukám a přemýšlím, proč zde není takový vliv události v určitých obdobích, proč se nepodepíše třeba ekonomická krize? Jen vydělávat mi přišlo málo. 

Zdroj: Iceberg Interactive

Railroad Corporation 2 potřebuje ještě utáhnout šrouby

Naštěstí se nulový narativ nepodepisuje na hratelnosti, jež je prakticky nejsilnější stránkou počinu. Hra nabízí širokou škálu možností, jak budovat a spravovat vlastní železniční impérium, podobně jako je tomu v Railway Empire. Od návrhu tratí a výběru lokomotiv až po optimalizaci jízdních řádů a rozvoj měst. Shrnu vám ji tedy ve čtyřech krocích. Základem je budování tratí, které je intuitivní a umožňuje vytvářet složité sítě. Počin sice v nich zatím řádně neeviduje nějaké terénní úpravy, jichž bych ocenil více, ale jinak bych řekl, že perfektní. 

Poté je zde samozřejmě správa vlaků, jež velice souvisí s bodem číslo jedna. Trasy svých mašin musíte pečlivě plánovat, abyste minimalizovali náklady a maximalizovali zisk. Nicméně, rozvrhy vlaků mohou být někdy obtížně spravovatelné, zejména v pozdějších fázích hry. Jakmile totiž vlastníte více vlaků, máte velkou síť a snažíte se mít perfektně funkční švýcarské hodinky, vaše manažerské schopnosti budou na hranici možností.

Což souvisí i s ekonomikou ve hře. Model hry je komplexní a zahrnuje mnoho proměnných, jako jsou ceny zboží, poptávka a konkurence. Jenomže hra postrádá řádný analyzátor dat k rozhodování. Je to morda se snažit prosperovat a bohatnout, když stačí udělat jednu dvě špatné volby a vše je k ničemu. Nakonec je tu rozvoj měst, při němž můžete pomáhat rozvíjet oblasti kolem svých tratí a zvýšit poptávku po zboží. Musím říct, že to bylo příjemné zpestření. Jenomže stále platí to, co říkám na začátku kapitoly. Railroad Corporation 2 má všechno připravené k tomu, aby bavil, je promyšlený, komplexní, ale jako by nedomýšlel důsledky. K čemu budovat velké trasy a pořád se snažit posunout vpřed k modernějším vlakům, když nakonec skončím ve správě, kterou nemohu řádně ovládnout?

Zdroj: Iceberg Interactive

Když nevidíte, máte smůlu

Ovládání hry je většinou intuitivní a snadno se naučí. Rozhraní je přehledné a umožňuje hráčům rychle se orientovat ve všech funkcích. Nicméně, některé akce mohou být trochu zdlouhavé a chybí jim přesnost. Například budování tratí v hustě zastavěných oblastech může být frustrující už jen kvůli nepřehlednosti, protože kamera je v některých momentech doslova za trest. Zoomování je super, vidím mašinku, ale já ji potřebuji i otočit, a to prostě nejde tak, jak bych si představoval. Navíc ovládání nejde nastavit přímo na míru dle vlastních preferencí, a to mi dnes přijde jako hrubý nedostatek.

Graficky je Railroad Corporation 2 solidní, ale nenadchne. Modely vlaků a budov jsou detailní, ale prostředí působí poněkud sterilně. Chybí mu atmosféra a živost, které by vtáhly do světa železnice. Osvětlení a stíny by mohly být lepší, zejména v nočních scénách. Textury některých objektů působí rozmazaně a detaily chybí. Podobné výtky jsme měli u další hry z prostředí železnic, a to Sweet Transit. Hra by také mohla těžit z dynamičtějšího počasí, které by ovlivnilo provoz na tratích. Samozřejmě, vím, že se jedná o předběžný přístup, ale na dnešní dobu mi opět toto vše přijde jako standard. Rovnou řeknu, že jsem zklamaný i z audia. Slouží spíše jako kulisový prvek a nehraje významnější roli v celkovém zážitku. Klidný, nenápadný, nevýrazný a velice snadno zapomenutelný.

 Railroad Corporation 2 je ambiciózní projekt, který nabízí mnoho možností pro milovníky železničních simulací. Nicméně trpí řadou nedodělků a kompromisů, které brání hře dosáhnout svého plného potenciálu. Hratelnost je zábavná, ale chybí jí hloubka a možnosti. Ovládání je většinou intuitivní, ale některé akce by mohly být zjednodušené. Grafika a vizuál jsou solidní, ale chybí jim atmosféra. Celkově lze říci, že Railroad Corporation 2 je v momentálním stavu titulem pro trpělivé hráče, kteří jsou ochotni přehlédnout některé nedostatky. Jenomže dodám, že za rok, dva tohle možná bude počin, jenž se jednou možná vyrovná i samotným Mashinkám.

Klady
  • rozhodně jsou to ambice vývojářů
  • modely vlaků
  • promyšlené základy hratelnosti
  • éry mašin
Zápory
  • hrozně moc kompromisů
  • zapomenutelné audio
  • vizuál bez atmosféry
  • špatná kamera
Platforma PC
  • Datum vydání 21.10.2024
  • 0.0

    Doporučujeme

    Znovuhratelnost

    Technické zpracování

    Obtížnost

    Ovládání

    Atmosféra

    Umělá inteligence

    Patrik Klicman

    Milovník her s pořádným příběhem už od prvního releasu Age of Mythology, ke kterému se dostal náhodou jako malý devítiletý kluk. Nyní je to spíš herní konzerva, která má dilema u každé nové hry, jestli ji vůbec má spustit. Jinak se jedná o vášnivého čtenáře knih a komiksů, hráče Dračího doupěte, duševního sběratele herních figurek a milovníka grilování.

    Sledujte nás:

    © 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.