Quilts and Cats of Calico - Cover

Quilts and Cats of Calico – kočičí Pelíšek na vašich monitorech

11. 10. 2024

Quilts and Cats of Calico je logická hra, ve které s láskou šijete pelíšky pro své chlupaté mazlíčky. Kombinujete různé vzory a barvy, abyste splnili preference svých tří kočiček a získali co nejvíce bodů. Deskovou variantu najdete na pultech pod názvem Pelíšek od vydavatelství Mindok. Vývojářem digitální verze je studio Monster Couch, které stojí i za digitální adaptací hry Wingspan. V Quilts and Cats of Calico však zašli ještě dál, přidali příběh a další výzvy.

S přáteli, o samotě nebo s cizinci v onlinu

Quilts and Cats of Calico nabízí tři hlavní herní režimy: volnou hru, online hru a příběhový režim. Ve volné hře můžete hrát proti sobě na jednom PC nebo proti umělé inteligenci. Partie proti AI ale nepředstavuje žádnou velkou výzvu, protože její inteligence není příliš vysoká, a vaše výhra je téměř jistá. Tento režim beru spíše jako trénink na souboje s reálnými hráči.

Každý hráč si může zvolit profilový obrázek, pozadí za herním plánkem a také bodovací podmínky koček. Jakmile je vše nastaveno, můžete se pustit do boje o co nejvyšší počet bodů. Kromě toho jsou k dispozici tzv. výzvy Master Quilter, které se postupně stávají obtížnějšími. I když jsou pravidla této hry celkově jednoduchá, tyto výzvy poskytují dostatečnou obtížnost, aby zaujaly i ty nejzkušenější hráče logických her.

V online režimu si můžete vybrat mezi hrou v reálném čase, kde má hráč na tah maximálně tři minuty, nebo tahovým režimem, ve kterém máte na tah 72 hodin. Vyzkoušela jsem obě varianty, ale nejsou úplně pro mě. Při hře v reálném čase jsem měla protihráče, který nehrál, a čekat tři minuty na jeho tah bylo frustrující. Tahový režim mě zase nutil zapínat PC každý den, abych odehrála svůj tah, což nebylo ideální. Něco jiného jsou hry na BGA, které lze snadno hrát na mobilu, který mám pořád u sebe.

Přinejmenším podivné

V příběhovém režimu se pohybujete po městě, setkáváte se s jeho obyvateli a přijímáte výzvy od NPC nebo se snažíte vyřešit hádanky s omezeným počtem dlaždic. Většina výzev spočívá v seřazení vzorů, získání určitého počtu knoflíků nebo kočičích odznaků a poražení NPC. Město je plné zajímavých a rozmanitých postav, z nichž každá má svůj vlastní malý příběh.

Některé hádanky jsou opravdu náročné a zajímavé. U mnoha z nich si budete muset pořádně lámat hlavu, protože máte například omezený počet volných políček, na která musíte umístit jen dlaždice stejné barvy, abyste získali odpovídající žeton. Než přijdete na správné řešení, může se stát, že budete muset úkol několikrát zopakovat. Vyhrát některé hádanky je opravdová výzva, a po jejich dokončení se budete cítit skvěle.

Samotný příběh mě ale nijak nenadchl. Dostala jsem se do bodu, kdy jsem dialogy přeskakovala, protože mě nezajímaly a chtěla jsem jen řešit nové hádanky. Ve zkratce, ocitáte se v rodném městě hlavní hrdinky, Svobodném městě Tomkitty, které je součástí království Scratchington. Království se ocitlo ve válce s jiným královstvím, a tak lidé hledají útěchu ve snaze přilákat kočky do nových pelíšků. Procházíte městem, pomáháte lidem opravovat přikrývky a soupeříte o to, kdo do své přikrývky přiláká nejvíc koček. Zní to trochu zvláštně, ale jistá snaha o příběh tam byla.

Kožíšek mourovatý

Ve hře máte možnost navrhnout si vlastní kočky a vytvořit jim jedinečný vzhled. Můžete upravit naprosto vše – velikost, tvar oušek, vzdálenost očí nebo tloušťku ocásku. Barvu vybíráte z široké palety a své kočce můžete přidat i různé proužky. Milovníci a majitelé koček si tak mohou vytvořit věrnou kopii svého domácího mazlíčka.

Quilts and Cats of Calico je pečlivě propracovaná hra. Hudba, zvukové efekty a pohyby koček jsou velmi čisté a dobře provedené. (PS: Tři ospalé kočičky nad hracím plánkem jen čekají, až je pohladíte.) Když umístíte dlaždici, můžete sledovat, jak ji hra pomocí animace „přišívá“. Je vidět, že si tvůrci opravdu pohráli s detaily.

Jedno správné řešení

V příběhovém režimu má většina hádanek jen jedno správné řešení. Stačí jeden chybný tah a restart je nevyhnutelný. Někdy si musíte dát práci s tím, abyste zjistili, kde jste udělali chybu, a mohli ji příště napravit. V tomto režimu bych uvítala nějaké tlačítko „zpět“, protože jakmile dlaždici umístíte, není možné ji přemístit, a tak často musíte začínat celý úkol znovu. To může být dost frustrující, když kvůli jedné špatně umístěné dlaždici musíte opakovat celou hádanku.

Quilts and Cats of Calico je skvělá digitální logická varianta deskové hry Pelíšek, plná hlavolamů, které opravdu potrápí vaše myšlení. Je to krásná a uspokojující hra, která vám díky příjemnému hudebnímu doprovodu nepoleze na nervy. Pro milovníky koček a deskových her je to ideální volba. Osobně dávám přednost této PC verzi před deskovou variantou, protože nabízí nové logické hádanky v příběhovém módu a výzvách Master Quilter’s. Navíc nemusíte řešit časově náročnou přípravu a úklid komponentů.

Recenzi pro Gaming Professors napsala Tereza Seidlová.

• krásný vizuál
  • líbivé kočky