Kultovní online RPG Guild Wars bude slavit dvacet let od vydání a společně s tím se pojí i naprosto náhodný a nečekaný příspěvek na oficiální wiki této kultovní hry. Stephen Clarke-Wilson, vývojář původního Guild Wars, popřál hráčům šťastné devatenácté narozeniny a k tomu přihodil příspěvek, který nenechá v klidu žádného fanouška. V jeho renomé najdeme práci pro Virgin Interactive na pozici obchodní divize, kde dojednal odkoupení Westwood Studios (tituly Command & Conquer) a taktéž dohlížel na produkci titulů pro konzole SNES a Sega Genesis.
Jak sám píše, je částečným vývojářem, programátorem a „uklízečkou“ původního Guild Wars od roku 2018. S nadšením oznamuje, že před dvěma týdny byl jeho pracovní čas na původním Guild Wars navýšen z 10 % na 80 %. A z tohoto nasazení má velkou radost. Poděkoval vedení studia (ArenaNET), že mu pomohlo najít kompromis, jak rozdělit své minulé pracovní povinnosti mezi ostatní zaměstnance, aby se mohl starému titulu věnovat. Taktéž děkuje a přiznává, že mu dlouholetí zaměstnanci vypomáhají s porozuměním specifickému fungování tohoto titulu.
Taktéž ale dodává, že musí zkrotit možné nadšení a očekávání – mnoho práce bude odvedeno na back-end systémech (práce na serveru, databázích aj.), takže všechno nebude pro hráče ihned viditelné a hmatatelné. Na druhou stranu ale může říct, že ve hře strávil o dost více času než normálně a opravil mnohé její dlouhotrvající potíže. Hra bude stále udržovaná, ale není v plánu žádný nový obsah. To však dle jeho slov neznamená, že se hráči nedočkají celkového zlepšení zážitku z hraní. Původní Guild Wars je hodně odlišná záležitost od moderního MMORPG mladšího bratra Guild Wars 2. Nicméně to neznamená, že se jedná o něco, co byste si měli nechat ujít. Pokud máte rádi svět Týrie a chcete vědět, jak například probíhala válka mezi lidstvem a kočkovitou rasou Charr, pak v této hře najdete mnohé střípky příběhu, které vám doplní znalosti o dění v Guild Wars 2. Původní hru mohu doporučit i v roce 2024, pokud máte rádi epické výpravy a komplexní RPG, kde nutně nepotřebujete okolo sebe stovky dalších hráčů, ale online prvky vám nevadí.
Článek pro Gaming Professors napsal Ivo Matyšek.