Nemálo je těch, co se nejen v našich krajích těší na českou hru Kingdom Come: Deliverance II, jež by měla přinést uzavření cesty za pomstou kovářského synka Jindry. A ačkoliv jsme se nedávno dozvěděli nemilou novinu, že hra místo konce letošního roku vyjde až 11. února 2025, nyní si můžeme slzičky utřít do poměrně dlouhé gameplayové ukázky, která se točí okolo jednoho z herních questů, jímž si v kůži Jindřicha projdete. A v doprovodném audiokomentáři není nikdo jiný než Luke Dale, který poskytl hlas a předlohu Janu Ptáčkovi z Pirkštejna. Není pochyb o tom, že zrovna toho si hráči předchozí hry budou určitě dobře pamatovat.
V questu Jindřich hledá dva žoldáky na volné noze, Raňka a Komára, aby je naverboval do družiny Hynka Suchého Čerta v boji proti Zikmundovi. Dá se předpokládat, že Suchý Čert bude právě tím kníratým charakterem, o jehož identitě od vydání prvního traileru hráči spekulují a jehož někteří považovali za Jana Žižku či Jana Sokola z Lamberka. Jindra je nucen při pátrání interagovat s místními, prohrabávat se horou výkalů a chvílemi i bojovat o svůj život, díky čemuž si můžeme lépe prohlédnout nové rozhraní a stav soubojového systému. Zajímavé je především rozšíření reakcí okolního světa na Jindru samotného a přidání možnosti, aby naše postava mohla reagovat nazpátek, což částečně připomíná systém z Red Dead Redemption 2. Pozitivně lze hodnotit také například přehlednější inventář a to, že se hra posunula od svého předchůdce i po grafické stránce, snad ani není potřeba po předchozích trailerech zmiňovat.
Obecně vzato uděláte nejlépe, pokud si otevřete láhev něčeho dobrého, dáte si nohy na stůl a pustíte si sami celou ukázku z Kingdom Come: Deliverance II od začátku do konce. Po internetech také běhají ukázky z demo verze, která byla návštěvníkům Gamescomu dostupná přímo na místě. Pokud jste již hráli první díl, pravděpodobně se s námi shodnete, že to, co nám vývojáři ukázali, stále víceméně vypadá jako původní Kingdom Come: Deliverance, avšak více vyladěné, lépe vypadající a s rozšířenými RPG prvky. Což je koneckonců i to, co nám vývojáři slibovali.
A nebojte se, ta figurka na mapě byl placeholder. 🙂