Měl jsem možnost vyzkoušet nejnovější DLC Champions of Chaos, které vyjde 23. srpna. Rozhodl jsem se, že stejně jako v mém dalším článku o nejočekávanějším rozšíření, Immortal Empires, nebudu hru jako takovou recenzovat, pouze uvedu své první dojmy.
Milionový závod
Někteří čtenáři si možná vzpomenou na bláznivou komedii Milionový závod s Rowanem Atkinsonem, Whoopi Goldberg, Cubou Goodingem Jr. a skupinou Smash Mouth. Pro ty, co snímek neznají, lze říci, že jeho podstatou bylo, aby se skupina lidí dostala v určitý čas na dané místo a použila k tomu jakékoliv prostředky. Ten, kdo tak učiní jako první, obdrží odměnu v hodnotě několika milionů dolarů.
Zdroj: CREATIVE ASSEMBLY
Proč se ale o tomto filmu zmiňuji? Je to proto, že následující DLC pro Total War: WARHAMMER III, Champions of Chaos, představuje podobný závod. Jediný rozdíl je v tom, že se nejedná o peníze, ale o prastarou sílu, jež může zničit všechno živé.
Prastará magie se probouzí
Příběh titulu Champions of Chaos se odvíjí od jednoho z konců základní hry. Nebudu prozrazovat, o jaký se jedná, poněvadž vás nechci připravit o poměrně dobrý příběh, který si pro vás vývojáři připravili. Faktem však je, že Ursuna (hlavní dějová linie základní hry) svým řevem oslabil věčnou pečeť, jež v prastarém Zanbaijinu uzavírala velikou moc.Tato událost nezůstane dlouho bez povšimnutí, neboť bohové Chaosu vyšlou své nejvěrnější služebníky, aby pro ně tuto starobylou moc získali. Na scénu tak přicházejí Valkia Krvavá, Festus, Pán pijavic, Azazel, Princ zatracení a Vilitch Zatracený.
Divoká čtyřka a jejich výhody
Ze všech postav se mi nejvíce zamlouval Azazel, protože je to docela komická postava. To neznamená, že je na něm něco špatného, naopak, líbí se mi jeho styl černého humoru. Každý z nich má jiný charakter, například již zmíněný Azazel bere vše s nadhledem, protože ví, že ho nikdo nemůže porazit. Naopak například Valkia také ví, že je nesmírně mocný démon, ale bere všechno příliš vážně. Total War: WARHAMMER III – Champions of Chaos obsahuje více než padesát nových jednotek, včetně několika známých ze základní hry. Zuřivá čtyřka je podřízena jednomu ze svých bohů, od kterého si může půjčovat nejlepší jednotky. Například Azazel, který podléhá Slaaneshově moci, může odemknout jednotky, jako jsou Strážci tajemství, Slaaneshovy zrůdy a Slaaneshovy démonky. Vilitch může získat Tzeentchovu válečnou svatyni, Tzeentchovy řvouny, Drtiče duší a Pána změn společně s ohnivci.
Zdroj: CREATIVE ASSEMBLY
Kromě armády mají hrdinové k dispozici různé schopnosti. V Azazelově případě jsou to Slaaneshův bič, Povolení, Slaaneshova pavana, Hysterická zuřivost nebo Svádění oddílu. Pokud jde o svádění, je to podle mého názoru jedna z nejlepších schopností. Kolikrát jsem se už přistihl, že jsem takto oslabil soupeře, protože jsem si mohl vzít jeho jezdce, lučištníky nebo jiné pěší jednotky. Zato takový Vilitch má přístup k Tzeentchovu teleportu, armády získávají vysoký bonus k magickému toku a mohou měnit poměry. Prostřednictvím faktorů můžete vytvářet různé intriky, konspirovat a obecně manipulovat světem. Můžete odhalit záměry frakcí a zmást mysl nepřátelských armád, což vám umožní snížit dosah pohybu, obrany a velení, nebo zrušit spojenectví mezi dvěma frakcemi. Tyto dovednosti však nebudete moci používat po sobě. Každá z těchto akcí stojí více než dvě stě duší a její aktivace je časově omezená.
Jaká je náplň Champions of Chaos?
Co se týče hlavního obsahu, ten nepřinese fanouškům série nic nového. Budete porážet a dobývat nepřátelská území, snažit se uzavírat diplomatické dohody a vylepšovat svá panství včetně armád. A to vše proto, abyste nasbírali co nejvíce duší, které vám pomohou nejen získat dary od bohů a vylepšit své hrdiny, ale také na jejich základě obdržíte potřebné pečetě. Abyste se dostali k oltáři plnému starověké moci, musíte nasbírat celkem tři cejchy. Zní to jednoduše, avšak je to přesně naopak – čím agresivnější budete a čím více půdy získáte, o to dříve vás okolní provincie začnou považovat za vážnou hrozbu. V jednom kole vám mohou vyhlásit válku čtyři různé klany a to už není potom zábava.
Tvá duše je má!
Během svého dobrodružství budete plnit určité úkoly, abyste získali peníze a duše. Dušičky lze samozřejmě získat zabíjením a dobýváním měst, jen jich nezískáte tolik jako prostřednictvím úkolů, a věřte mi, že jsou velmi potřebné. Za tuto měnu můžete dostávat dary od svých bohů a vylepšovat své hrdiny. Díky darům může Vilitch například otevřít ničivá opevnění, která mu poskytnou odolnost proti střelám nebo obranné zásoby. Aktivací pláště nájezdníka získáte rychlejší doplňování ztrát, silnější útok zblízka nebo více zkušeností. Mějte na paměti, že se jedná pouze o dary a vaši bohové jsou poněkud chamtiví. Za každou půjčku zaplatíte odpovídající částku, a navíc musíte ještě uhradit náklady na jejich obsluhu. V praxi to vypadá tak, že si od boha půjčíte dar v hodnotě tisíce duší a každé kolo za tento talent zaplatíte například pěti sty dušemi. Pokud je vaše měna vyčerpána, je vám tato schopnost jednoduše odebrána.
Zdroj: CREATIVE ASSEMBLY
Aktivovat lze až sedm darů, což je vzhledem k nedostatku duší docela výmluvné. Nebojte se, duše lze získat zabíjením, zajetím a plněním úkolů, jak jsem již zmínil, ale existuje i jiný způsob, jak je generovat. Ve svých městech můžete jednoduše postavit chrámy nebo jiné stavby věnované duším, je to lepší než nic. Získané duše můžete použít také k vylepšení svých jednotek, přesněji řečeno k jejich novému vzhledu. Současně si za ně odemknete různé výhody, například více bodů do ochranné bariéry. Abyste mohli bonusy odemknout, musíte nejprve splnit příslušné úkoly, třeba vyhrát bitvu proti Tzeentchovi nebo dosáhnout určité úrovně. Toto vylepšení se označuje jako „Znak Chaosu“. Po jeho udělení se změní nejen vzhled postavy, ale také všechny její dosavadní schopnosti. Díky tomu je lze později mnohem snadněji rekonfigurovat.