Akční mlátičky s rozlehlým světem, svobodou k prozkoumávání a s hromadou aktivit jsou zkrátka mou slabinou. Nerada to přiznávám, ale utopit desítky hodin v digitálním světě preferuji více než je strávit v tom reálném, a co teprve, když se k tomu všemu přidá simulátor randění. Měla jsem jedinečnou možnost zahrát si pár desítek minut z chystané hry Eternights a zde jsou mé první dojmy.
Smrtonosné rande
Tento článek není plnohodnotnou recenzí. Titul vychází až koncem září tohoto roku a já sama jsem si mohla zahrát pouze první dvě kapitoly. Z toho plyne, že jsem neměla příležitost odhalit pokročilé mechaniky a příběh, ale mohu vám sdělit základní zápletku. Hráči se ujímají role mladého chlapce, jehož jméno si volí sami. Mladík je společně se svým nejlepším přítelem přesně v tom věku, kdy touží po lásce, ale bohužel se mu ji nedaří nalézt. Nebudu zabíhat do detailů, ať nepřijdete o zábavu. Když hlavní hrdina vyrazí na domluvené rande, městem otřese tlaková vlna a na obzoru se objeví vysoká zeď. Apokalypsa začala. Lidé se mění na zmutovaná agresivní monstra lačnící po krvi a jedinou nadějí na přežití je tajemná žena, která vám dá sílu s nimi bojovat. Ze své ruky můžete vyvolat meč a efektivně nepřátelům srazit hřebínek.
Eternights je taková směsice rychlého hack and slash z pohledu třetí osoby a randícího simulátoru, v němž hráči mohou prozkoumávat postapokalyptický svět, prohledávat dungeony, trénovat se svými společníky nebo si budovat romantické vztahy. Vaším úkolem bude nalézt mocný artefakt, ale jelikož vás tlačí čas, veškeré akce mají být k dispozici pouze po omezenou dobu. Bude tedy na vás, zda se rozhodnete hledat poklady, vylepšovat své schopnosti, nebo strávíte čas sblížením se s postavami. V rámci předběžného přístupu jsem měla možnost poznat pouze jednu z nich a krapítek nakousnout jejího kostlivce ve skříni.
Romantické dobrodružství s pikantním humorem
Sbližování se s postavami funguje na klasickém principu flirtování. Hlavní hrdina při každé důležité odpovědi získává body do charismatu, odvahy, důvěry a uznání. Ty vám zřejmě v budoucnu budou nápomocné ke svádění. I tak ovšem platí, že dobře mířená odpověď dělá divy. Mně už se například podařilo půvabnou slečnu svléknout do spodního prádla, a to jsem k tomu potřebovala pouze dvě kapitoly. Také jsem získala bod odvahy za to, že jsem se příteli přiznala ke krádeži pornočasopisu jeho dědečka. Titul slibuje měnící se akce v závislosti na tom, s kým se rozhodnete randit, a nebudou to jen dívky. Na scénu přijde i vztah s dalším chlapcem. Prohlubování pout se společníky bude mít přímý vliv na vaši sílu. Skrze ně budete odemykat nová kouzla, jedinečné schopnosti, speciální cutscény a dialogy.
Eternights bude zřejmě titul s perverzním humorem. Už jen Chani, kamarád hlavního hrdiny, je zoufalý po osobním kontaktu s opačným pohlavím a jasně to na něm od první chvíle poznáte. Hra se nás sice nebojí zapojit do postapokalyptického prostředí, ale i konec světa může být dobrou záminkou ke konverzaci. Všechny hlavní postavy jsou koneckonců mladistvé, a tak není divu, že si lehce zvrhlý humor proklestil cestu až sem. Ani nevíte, jak jsem vyprskla smíchy, když protagonista měl vyzkoušet, zda se jeho magická ruka může změnit i v něco jiného než je meč. Při snaze zhmotnit deštník z ní nakonec vzniklo chapadlo… takové to z hentai. K mému překvapení se ani nejednalo o dětinský humor, ale kdo ví, zda se po pár odehraných hodinách neomrzí.
Zmutovaná hrozba
Kromě navazování vztahů můžete prozkoumávat zničený svět plný nebezpečí i dobrodružství. Zmutovaní lidé jsou úctyhodní protivníci, ale vy proti nim nasadíte rovněž pořádný arzenál. Soubojový systém je rychlý a k mému překvapení poměrně plynulý. Ze začátku si sice možná budete zvykat, ale brzy vše dostanete do rukou. Kromě rychlého a silného útoku můžete ranám uhýbat. Pokud vše správně načasujete, čas kolem se výrazně zpomalí, což vám dá značnou výhodu uštědřit nepřátelům pár ran navíc nebo utéct do bezpečné vzdálenosti a promyslet taktiku. Boj je protkán hromadou quick time eventů, jako je například silnější rána při dokončení komba, zničení štítu nebo speciální útoky.
Naštěstí na vše nebudete sami a k dispozici vám budou i schopnosti vašich parťáků. Během boje vám nijak nepomohou – alespoň co jsem měla možnost sledovat v prvních kapitolách –, ale můžete aktivovat jejich schopnosti, jako je kupříkladu léčení. Se soubojovým systémem jsem měla jen jeden problém, a tím byly nečekané nepřátelské útoky. Když vám protivníci chtějí zasadit ránu, kolikrát si toho ani nevšimnete. Zaznamenala jsem červený záblesk, ale ten je poměrně nevýrazný. Jak se máte bránit ranám, když jen stěží odhadnete, zda někdo útočí.
Rozproudí váš adrenalin i srdce
Nečekejte fotorealistický vizuál. Eternights je po grafické stránce laděn do stylu anime a musím uznat, že první dojmy ze hry vypadají slušně. Svět kolem vás je děsivý a poničený, nepřátelé jakbysmet. Vše je plně trojrozměrné včetně postav, až na některé cutscény. Ty jsou většinou řešeny jako klasické animované scény nebo interagujete ve 3D prostředí s proloženými kreslenými obrázky. Překvapily mě ani ne tak složité logické rébusy a slíbeny nám jsou i taneční minihry.
Hudební složka hry je příjemná, akční v těch správných chvílích a romantická v těch… víte jakých chvílích. U dabingu můžete volit z anglického a zřejmě japonského a čínského – omlouvám se, ale asijské písmo číst neumím. Nadabované jsou, jak se zdá, všechny postavy a jejich přednesy, až na hlavního hrdinu. Je trochu škoda, že i on nemá možnost promluvit, protože jen sledujete, jak se jeho ústa hýbou, ale nic z nich nevychází. Určitě by si zasloužil mít vlastní hlas.
Malý tým, velký potenciál
Co tedy dodat na závěr. Během dvou kapitol Eternights se toho stalo mnoho, ale přece jsem z celkového světa viděla jen titěrný zlomek. Upřímně doufám, že další kapitoly v plné hře budou už více otevřené a nechají hráče se samovolně ponořit do dění, protože začátek hry je jedna cutscéna za druhou. Také se modlím, aby došlo ke zvýraznění chystaných útoků v soubojovém systému, a dabing protagonisty by byl jen třešničkou na dortu. Titul Eternights mě zaujal už při svém oznámení a můj čuch se ani tentokrát nemýlil. Hra mě bavila a rozhodně budu u toho, až toto zajímavé JRPG vyjde v plné verzi. Pokud navíc poběží tak plynule jako nyní, ani z hlediska optimalizace, bugů či jiných technických problémů se bát nemusíme.
Pro malý nezávislý tým ze Studio Sai je to vůbec první počin a dle mého má našlápnuto k úspěchu. Vývojářům držím palce a už se moc těším na výsledek.