Do očekávaného vydání populární bojové hry Mortal Kombat 1 zbývá pětadvacet dní. Vývojáři z NetherRealm Studios proto umožnili fanouškům přístup do uzavřené betaverze své novinky. Podmínkou účasti bylo předobjednání produktu a následné obdržení vstupního kódu, díky němuž jste získali přístup do testu. Betatest jsme si vyzkoušeli i my a nyní si jej společně probereme.
V beta fázi bylo k dispozici šest hratelných postav, včetně hlavních představitelů série Liu Kanga, Sub-Zera, Kenshiho, Kitany a Johnnyho Cage. Li Mei byla poslední využitelnou postavou, která se vrátila z 3D éry (debutovala ve hře Mortal Kombat: Deadly Alliance v roce 2002). Trochu mě zklamalo, že jsem si nemohl vyzkoušet Ashrah (nebo Smokea), která se po boku Li Mei vrací po šestnácti letech. Další testovaná varianta se skládala z jedné věže a online bitev.
Čeho jsme byli svědky?
Beta verze poskytla několik příležitostí, jak prozkoumat funkce hry v akci. První z nich byla tradiční věž, kde se hráči museli probojovat na vrchol. Na výběr bylo mnoho úrovní obtížnosti (very easy, easy, medium, hard a very hard). Druhou alternativou byla online přestřelka, která překvapivě fungovala velmi dobře, bez zbytečných pádů či dlouhého vyhledávání. Abych si udělal představu o ovládání, vybral jsem si pro první zkušenost věž.
Pro účast ve věžové potyčce jste si kromě hlavní postavy museli vybrat jednoho z Kameo bojovníků, Kana, Sonyu, Jaxe nebo Frost. Jedná se o poměrně zajímavou mechaniku, jejímž cílem je oživit herní náplň nového dílu a učinit bitvy dynamičtějšími a napínavějšími. Kromě hlavní postavy máte nyní k dispozici i jednoho z dalších bojovníků, kterému musíte zadávat příkazy, aby jeho útoky byly co nejúčinnější (a zároveň sledovat jeho ukazatel bojové připravenosti), což není tak snadné, jak by se mohlo zdát. Kameo vám však může pomoci odrazit nepřátelského Kamea, zmrazit nebo zmlátit nepřítele a při správném načasování vám dokonce zachránit krk.
Kameo bojovníky plně neovládáte, ani nefungují jako tag-team, který můžete znát z MK 9 (režim, kdy si hráči během zápasu libovolně měnili své postavy). Na jednu stranu mě jejich povinné používání štve, neboť pokud si stejně jako já ceníte soubojů 1 vs. 1, nechcete vlastnit žádné vedlejší postavy. K tomu ještě připočtěte, že se nedají vypnout ani omezit. Abyste skutečně využili jejich potenciál, potřebujete se naučit jejich kombinace a ty sladit se svými útoky. Pokud se vám to však podaří, můžete soupeře zcela vyřadit ze hry. Je také pravda, že díky přítomnosti Kamea jsou bitvy napínavější a dynamičtější než kdykoliv předtím. Díky schopnostem Frost se mi v posledním kole, kdy si byl můj soupeř jistý, že už vyhrál, podařilo zvrátit průběh boje ve svůj prospěch.
Grafické zpracování
Grafika je jedním z důležitých aspektů každé hry. První, čeho si na této verzi všimnete, je její živější a barevnější vizuál. Celá série MK byla doposud ztvárněna v temných, téměř ponurých tónech a právě změna vizáže byla jednou z mých hlavních obav. Nakonec musím přiznat, že jsem byl příjemně překvapen, jelikož MK 1 nové barevné schéma jen prospělo. Co mě však zaujalo nejvíce, byla úroveň designu postav. Detailnost rysů hrdinů, jejich oblečení, vybavení a arén je naprosto úchvatná. Včetně množství krve, které se při boji postav prolije.
Z toho, co jsme mohli vidět, je Mortal Kombat 1 skvělým přírůstkem. Co se týče zdejšího Kamea, obávám se, že rozdělí fanoušky na dva tábory, protože, jak už jsem řekl, tuto mechaniku nelze vypnout. Bude však zajímavé sledovat různé kombinace hráčů na profesionální úrovni. Po grafické a technické stránce je hra opravdu nádherná a bezchybná a pestrá paleta barev nijak nepřekáží. Jediné, na co si budu muset zvyknout, je elektronická hudba v pozadí, ale to je jen otázka vkusu.