Nedávno vydaná postapokalyptická roguelike hra Terminus: Zombie Survivors, která se odehrává na pozadí zombie apokalypsy, se těší velké oblibě. Vývojáři z Longplay Studios mohou být právem spokojeni, protože titul si drží stabilní hodnocení kolem 90 % kladných uživatelských recenzí na platformě Steam. Vývojáři na své dílo po vstupu do plné verze nezanevřeli a pochlubili se s očekávanými novinkami v první plánované velké aktualizaci, která přenese hru do verze 1.1.
Připomeňme, že titul se hraje z izometrického pohledu v 2D tahovém stylu, což přidává i prvky strategie, protože své kroky budete muset pečlivě plánovat, a to včetně potyček. Souboje s nepřáteli jsou tak součástí přežití v tomto nebezpečném světě.
Vývojáři se ve svém prvním pohledu na hlavní obsah chystané aktualizace 1.1 zaměřili na NPC, a to včetně automatizace společníků. Novinkou bude přidání nepřátelských NPC a bitev zahrnujících opevněné domy. Dle vývojářů je za cíl „přidat hloubku zážitku z přežití a nabídnout rozmanitější herní prvky“.
Postavy vašich společníků se nyní budou moci automaticky zapojovat do boje, jíst jídlo, číst knihy a samostatně vykonávat potřebné činnosti. Tato aktualizace vám umožní více se soustředit na přežití vaší hlavní postavy. Kromě toho je dle slov vývojářů „systém automatizace společníků vyvíjen s možností přizpůsobení, aby se společníci mohli chovat podle vašich preferencí. Budete moci přepínat a upravovat chování, jako je styl pohybu, způsoby útoku, výběr zbraní a typy knih, které mají číst“.
zdroj: Longplay Studios
Noví nepřátelé budou představovat výzvu
Vaši cestu budou nově křížit bandité, kapsáři a hladoví stařešinové (ne nutně nepřátelští). Tato nová NPC přinesou jedinečné interakce, jako je například vyhrožování, že vám ukradnou zásoby, nebo naopak nabídnou možnost pomoci a získat zvýšení morálky. Je samozřejmě na vás, jak se v danou chvíli zachováte.
V tomto ohledu bude implementován nový soubojový systém, protože je nutné odlišit souboje se zombíky a s živými NPC. Na rozdíl od zombií budou mít NPC jednotný systém HP a budou podléhat jedinečným efektům založeným na cílených útocích, jako je krvácení nebo vykloubení. Přepracována bude také mechanika zbraní. Namísto bonusů k poškození specifických pro jednotlivé části těla budou mít nyní zbraně různé účinky na základě svého typu – sečné, tupé nebo bodné.
zdroj: Longplay Studios
Poslední třešničkou na dortu bude možnost zapojit se do bitev o opevněné domy. Tato střetnutí jsou sice náročná kvůli přítomnosti mnoha NPC, ale pokud budete úspěšní, získáte za odměnu cenné zásoby.