Pirofauna - plamínek

Přineste světlo do temnoty v nové hře Pirofauna

24. 6. 2024
Zdroj náhledu: Petums

Projekty jednoho jediného tvůrce už kolikrát ohromily herní scénu a tentokrát tomu nebude jinak. Pokud vám nic neříká jméno polského umělce Tomasze Ostafina, možná jste někdy zaslechli o nezávislém studiu Petums. Právě to světu představilo nádhernou papírovou adventuru s názvem Papetura, u níž jsme v naší recenzi tolik obdivovali krásné designové scenérie i originální koncept včetně postav. Nejednomu českému hráči při prvním pohledu na Papeturu vyvstane na mysli podobnost s díly studia Amanita Design. Ač je hra nádherná a relaxační, o to více zamrzí její krátká herní doba. Tomasz Ostafin proto tasí z rukávu další zajímavý počin o Ohýnku v temném mlžném lese. 

Titul dostal příhodné jméno Pirofauna. Je o Ohýnku, který zde nefiguruje jako nepřátelský element, ba naopak. Jako malý plamínek objevujete zákoutí temného lesa a zapalujete vše, co vám přijde do cesty. Nikoli však s vidinou lesu uškodit, ale vnést do něj světlo, aby vystrašení broučci našli cestu zpět domů a nepřátelští tvorové vzali nohy na ramena. Ve hře Pirofauna budete jedno z božstev lesa, které se stará o blaho všech v něm žijících tvorů.

Tomasz Ostafin si na pomoc přizval známého skladatele Tomáše Dvořáka, který pod přezdívkou Floex spolupracuje na projektech studia Amanita Design. Kouzelný svět je tvořený ručně, měřením, stříháním a lepením různých druhů papíru k sobě. Pirofauna si tak ponese kouzelnou vizuální stylizaci podobně jako Papetura, která obzvláště za ni byla opěvována. Postavy broučků ve hře jsou inspirovány reálnými druhy, které je snadné potkat při jakékoliv procházce na lesních cestách. Podle autora by každý měl mít vlastní charakter a zvyky. 

Ačkoliv Pirofauna z prvního traileru vypadá nadmíru skvěle, hráči si na hru ještě počkají. Výroba papírových kulis a následné programování chce svůj čas. Vývoj je tedy ve velmi raných fázích. Hráči sice všeobecně nemají čekání příliš v lásce, ale milerádi dají vývojářům dostatek prostoru, když vidí, kolik lásky a péče procesu výroby věnují. Podobně na tom je například vyšívaná česká hra Scarlet Deer Inn, na niž netrpělivě čekají hotové davy. Tak snad se dílo podaří.

Nikola Mrázová Erlebachová

Indie a RPG hry jsou její slabostí a rozhodně se tím netají. Jako prcek nakoukla do pootevřených dveří herního světa díky Mariovi na starých žlutých kazetách. Dovnitř ji úplně vtáhla až její druhá polovička a od té doby si svět bez her neumí představit. Umělecká duše, která nevyhledává jen nejnovější kousky, ale občas sáhne také pro starší tituly, nejlépe s pořádným metalovým soundtrackem.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.