Hellish Quart - cover

Práce na Hellish Quart pokračují

3. 7. 2024
Zdroj náhledu: Kubold

Je to už nějaký čas, co jsme vás naposledy informovali o titulu Hellish Quart, který je zaměřen na souboje s meči v období 17. století. Vývojář Jakub „Kubold“ Kisiel na svém titulu stále pečlivě pracuje a přidává nové funkce.

Mezi dvě největší novinky, které se ve hře udály (kromě nových herních postav), je story mode a pohled z první osoby. Kampaň vychází ze samotného zasazení hry. Hellish Quart se, jak již bylo zmíněno, odehrává v 17. století v Polsko-litevském společenství. Kampaň v aktuální fázi vývoje (hra je stále v předběžném přístupu) přináší vedlejší příběh Jacka Dydynského. K tomu byl vytvořen zcela nový interaktivní program, který by vás měl naučit základy šermu a bojových mechanismů hry. Průchod kampaní by vám pak měl zabrat zhruba 30 minut, což, pravda, zatím není nijak dlouho.

Vývojář v tomto ohledu dodává, že se jedná pouze o základní ingredience pro tvorbu dalších příběhových kapitol, které budou následovat. Navíc se nejedná o celý Jackův příběh, ale pouze o první polovinu. Po uvedení závěrečné fáze, tedy druhé poloviny Jackova příběhu, bude navazovat hlavní kampaň přímo na Jackův příběh.

Patrně se ptáte, proč to trvalo tři dlouhé roky. Kubold i na tuto očekávanou otázku odpovídá. 

„Příběhový režim je filmové dobrodružství, které se skládá z postav, cutscén, dobrodružných herních mechanik, bojových mechanik, voiceoverů, uživatelského rozhraní atd. Všechny tyto prvky bylo třeba vytvořit, než jsme je začali spojovat do příběhu. Bez plně vyvinutého bojového systému, postav, dobrodružných herních systémů, storyboardů, mocap, hlasů – neměli bychom žádné ingredience, ze kterých bychom mohli příběh sestavit. Tyto prvky bylo třeba nejprve navrhnout a vytvořit, což trvalo tři roky.“

Zároveň dodává, že doba předběžného přístupu je delší, než se původně plánovalo. Důvodem je, že oproti původnímu záměru, kterým bylo, aby Hellish Quart byl čistě duelovou soubojovou hrou, přišlo mnoho nových funkcí a mechanik, některé byly přidány i na základě přání komunity. 

Hra se znatelně rozrostla, nyní obsahuje čtrnáct postav (ze slíbených dvanácti); přibylo devět nových.

Bojový systém byl celkově vylepšen s novými funkcemi: taunty, vázání čepelí, vytahování zbraní, funkční brnění bossů, boj se sekerou, lepší fyzika.

Značně byly rozšířeny sady pohybů – původní postavy měly každá kolem 200 animací, nyní má většina šermířů více než 350 animací. To s těmito devíti postavami dohromady tvoří více než 3 000 mocap bojových animací.

Titul nyní obsahuje osm herních režimů – příběh, rychlý boj, přežití, arkáda, trénink, dlouhý sparing, history buff a AI vs. AI.

Byly přidány dva další způsoby řešení dvojitých zabití: +1 a ROW.

Byl přidán systém přizpůsobení postav – skiny a systém odemykání arén.

Hra teď nabízí 21 arén: bylo přidáno dalších třináct arén.

Byl vylepšen soubojový a PvP systém.

Přidán režim FPS.

Hellish Quart se opravdu rozrostl a je stále velmi oblíbenou hrou, čehož jsou důkazem kladné odezvy hráčů. Nezbývá tedy nic jiného než vyhlížet novinky a finální aktualizaci, která uvede hru do plné verze. 

Petr Polák

Hry hraje již přes 25 let, začínal na jednom z prvních NES v České republice. Postupem času se přesunul na PC, kde hraní her naprosto podlehl. Má rád hry všeho druhu, které představují i určitou výzvu. Achievement hunter.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.