Planeta Nippon - cover

Průvodce japonskou popkulturou Planeta Nippon se vrací v aktualizovaném a rozšířeném vydání

2. 11. 2024
Zdroj náhledu: Crew

Naši čtenáři a čtenářky nejspíše vědí, že Planetu Nippon by neměli hledat za hranicemi Sluneční soustavy, ale na jednom souostroví v Tichém oceánu. Nippon je totiž endonymum, jímž Japonci nazývají vlastní zemi a jež se do češtiny poeticky překládá jako Země vycházejícího slunce. Publikace Planeta Nippon, kterou v druhém, rozšířeném vydání právě vypouští na trh nakladatelství Crew, představuje Japonsko skrze jeho svébytnou a fascinující (audio)vizuální popkulturu.

Za knihou, jejíž první vydání se datuje do roku 2017, stojí trojice erudovaných publicistů Anna Křivánková, Antonín Tesař a Karel Veselý. Ta se japonské popkultuře věnovala dlouho předtím, než se v Česku začalo komerčně dařit prvním mangám nebo anime seriálům.

Zdroj: Crew

Ve čtrnácti kapitolách (z nichž dvě jsou zcela nové) se autorský tým věnuje mimo jiné nacionalismu, japonské fascinaci roboty, estetice roztomilosti (kawaii), erotice a pornografii, videohrám, fanouškovské subkultuře otaku, ale také stopě, kterou v popkultuře zanechala covidová pandemie či tokijská olympiáda. Informačně nabitá Planeta Nippon je tak vhodná jak pro čtenáře, kteří se s japonskou popkulturou teprve seznamují, tak pro ty, kteří s ní už mají zkušenosti, ale touží po hlubším porozumění. Západní fascinace Japonskem je v mnoha případech spojena se spoustou vypjaté fetišizace, zkratek a stereotypů. To vše ovšem autorský kolektiv díky detailním znalostem dovede korigovat.

Planeta Nippon byla ve svém druhém vydání slavnostně pokřtěna na veletrhu Kniha Brno 2024. Na stránkách nakladatelství Crew si ji můžete koupit již nyní, do knihkupectví dorazí o pár dní později.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.