Perfect Dark - Joanna Dark

Reboot Perfect Dark v prvním gameplay traileru vypadá vskutku perfektně

10. 6. 2024
Zdroj náhledu: Crystal Dynamics

Moderní reboot série Perfect Dark byl oznámen již před čtyřmi lety, ale až nyní jsme se díky prezentaci Xbox Games Showcase konečně dočkali prvního pořádného traileru, v němž jsou vidět záběry přímo ze hraní. Po dlouhém vyčkávání a zprávách, že se vývoj dostal do vážných problémů, konečně přichází úleva. Zveřejněná ukázka totiž vypadá výborně.

Většina lidí, co původní Perfect Dark z roku 2000 hrála, pro něj jistě má ve svém hráčském srdíčku vyhrazeno čestné místo. Problém je ale v tom, že v Česku takových lidí nebylo mnoho. Tato špionážní akce od legendárních vývojářů ze studia Rare totiž vyšla pouze na konzoli Nintendo 64, která v tuzemsku neměla velký komerční ohlas (na Xboxu je ovšem dostupný vydařený remaster). O pět let mladší pokračování Perfect Dark Zero sice fungovalo jako pěkná prezentace technických možností Xboxu 360, ale kvůli slabšímu designu herní historií spíše jen tak prošumělo.

Reboot ovšem slibuje návrat ve velkém stylu. Podle ukázky vypadá nový Perfect Dark jako immersive sim ve stylu sérií Deus Ex či System Shock, v němž hráče čekají komplexní výzvy, a ne jen pouhé střílení. Akčnost se nicméně nikam nevytratila, protože kromě střelby v traileru vidíme i souboje na blízko či zdolávání překážek ve stylu parkouru.

Samotná hrdinka Joanna Dark má více dospělý vzhled, který odkazuje spíše k původní hře, a nikoli ke zjevu sexy teenagerky, jehož nabyla v Perfect Dark Zero. Děj hry se ale zjevně odehrává v začátcích Joanniny kariéry, neboť Daniel Carrington v traileru nevystupuje jako její zaměstnavatel, nýbrž naopak nepřítel.

Každopádně můžeme říct, že zatímco dosud jsme hru sledovali jen kvůli kultovní značce, nyní už si naši pozornost vysloužila příslibem vlastního obsahu. Bohužel zatím nebylo oznámeno žádné datum vydání, ale již teď je jasné, že těšit se mohou majitelé PC a Xboxu Series X/S.

Miroslav Libicher

S videohrami má zkušenosti už více než čtvrt století. Začínal u klasik pro DOS a arkádových automatů na poutích. Ačkoli se dlouho vyhýbal konzolím, preferuje spíše akčnější druhy her a příliš si nerozumí s multiplayerovými a kompetitivními tituly. Zajímá ho herní historie v různých světových regionech. Na hry přitom nahlíží především jako na kulturní artefakty, jejichž hlavním cílem je poskytovat hráčům nové zkušenosti a vyvolávat emoce.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.