Pax Dei - úvod

Pax Dei – slibná cesta do středověké říše

21. 10. 2024
Zdroj náhledu: Mainframe Industries

V neustále se vyvíjejícím prostředí masivně multiplayerových online her na hrdiny (MMORPG) se vývojáři neustále pokoušejí najít rovnováhu mezi inovacemi a nostalgií klasických designů. Nejinak je tomu i u Pax Dei společnosti Mainframe Industries. V současné době je Pax Dei v předběžném přístupu a svou inspiraci čerpá ze středověkých legend, v nichž figurují mýty, duchové a magie. Vývojáři se prostřednictvím titulu snaží hráčům nabídnout pohlcující zážitek, který v sobě kombinuje sandboxovou hratelnost s bohatým příběhem a rozsáhlým světem. V této recenzi se společně podíváme na různé aspekty hry Pax Dei. Prozkoumáme její hratelnost, příběh, budování, souboje, vizuální design, soundtrack a plány vývojářů do budoucna.

Budování domova

Po vstupu do hry jsou hráči přivítáni rozsáhlým otevřeným světem, který působí velmi živě. Právě se před vámi otevřel svět Heartlands, v němž si vyberete místo, kde postavíte svůj domov. Na vámi vybrané lokaci pak budete vyrábět, růst a prosperovat. Hra vychází z různých herních stylů a umožňuje hráčům vybrat si svoji roli v tomto světě. Mohou být stavitelé, válečníci nebo klidně i obchodníci. Tato flexibilita je jednou z hlavních předností hry, která vytváří svět, kde se jednotlivé příběhy mohou přirozeně vytvářet prostřednictvím hráčských interakcí a průzkumu okolí. Můžete si zde také vytvořit klan, stát se prosperujícím obchodníkem nebo vystavět klidně celou vesnici.

Stavební mechanika je robustní a poutavá a odráží kreativitu jednotlivých hráčů, kterou najdete v titulech jako Minecraft, a přesto je plná středověké estetiky. Hráči jsou pobízeni, aby si vytvořili své domovy a osady, což vede k vytváření rušných komunit nebo odlehlých úkrytů, v závislosti na preferencích hráče. Fáze předčasného přístupu již předvedla působivou řadu stavebních možností, což znamená, že hráči mohou stavět jedinečné stavby (domy, hrady, sídliště a podobně), které odrážejí jejich osobní styl. Krajina se tak průběžně mění a vyvíjí s příspěvky od každého hráče. Přiznám se, že na můj vkus je místy krajina spíše přeplněná a měla na mě rušivý efekt při hraní. Vypadá to, jako když pejsek a kočička vařili dort, neboť vedle sebe stojí naprosto nesourodé budovy nebo pouze jejich části či jen výrobní stoly uprostřed trávníku.

Bojujte s bandity i mytickými stvořeními

Souboje v Pax Dei uchvátí hráče svou jednoduchostí a zároveň hloubkou. Hra využívá plynulý bojový systém na blízko a na dálku připomínající tradiční MMORPG hry a vyžaduje, aby hráči porozuměli schopnostem své postavy a nuancím nepřátelského chování. I když předčasný přístup přinesl určitá omezení v rozmanitosti nepřátel, vývojáři se zavázali, že nepřátele výrazně rozšíří. Není to však jen nízká rozmanitost nepřátel, ale i jejich bojové schopnosti, někteří nepřátele působí hloupě a moc se nesnaží vás porazit, naopak lesní zvěř je leckdy mnohem nebezpečnější (pronásleduje vás a občas vás zabije na dvě rány – zřejmě nějaký bug).

V současné době nabízí střetnutí v PvE směs výzev, od táborů banditů po mytická stvoření, čímž se každá bitva stává zkouškou strategie a vašich dovedností. Vyhlídka na boj PvP přidává vzrušující prvek nepředvídatelnosti, zejména vzhledem k tomu, že interakce řízené hráčem proti hráči mohou vést k alianci nebo případné rivalitě. Vždy, když se několik hráčů sblíží za společným cílem nebo se zapojí do konfliktu, je ve vzduchu hmatatelné vzrušení, což podtrhuje sociální dynamiku, která je pro úspěšné MMORPG zásadní.

Legendy, magie a mytická stvoření

Příběh Pax Dei je ponořen do bohaté tapisérie mýtů a legend. Vývojáři vytvořili zajímavou kulisu, která hráčům umožňuje prozkoumat svět, kde magie a mytické bytosti koexistují s lidstvem. Úkoly jsou rozmanité a podporují průzkum nad rámec konvenčních „donáškových úkolů“ (jako je například „přines čtyři kůže“ a tak dále). Hráči mohou prostřednictvím svých rozhodnutí ve hře odhalit nejedno tajemství. Ačkoli se prvky příběhu stále vyvíjejí, je evidentní, že Mainframe Industries má v úmyslu, aby se hráči účastnili úkolů, které jsou spíše smysluplné a navazující než jen opakující se. Vzájemné propojení questů s širším světem vytváří pohlcující zážitek, který hráčům umožňuje hluboce se zapojit do příběhu.

Estetické středověké prostředí

Esteticky vás titul rozhodně nezklame. Grafika vytváří rovnováhu mezi realismem i uměleckým vkusem a vyvolává kouzlo středověkého prostředí. Environmentální design je pečlivý a předvádí svěží krajinu, která hráče přitahuje a zve k průzkumu. Ikonické kostely, rozlehlé lesy a složité ruiny obohacují svět a vytvářejí vizuálně ohromující místa.

Obraz doprovází zvuková stopa, která umocňuje pohlcující zážitek. Hra obsahuje partituru, která kombinuje rozmáchlé orchestrální skladby s tlumenějšími melodiemi. Ty dokonale odpovídají atmosféře různých regionů, ve kterých se hráči momentálně nacházejí. Zvukový design také hraje důležitou roli, ať už se jedná o šustění listí, řinčení mečů, nebo vzdálené zpěvy NPC. Každý jednotlivý zvuk přispívá k pocitu, že jste skutečně přítomni ve světě Heartlands.

Pax Dei - stavění
Pax Dei - noční krajina

Do budoucna si zaplatíte

Pax Dei plánuje přijmout klasický přístup k předplatnému MMORPG po skončení předběžného přístupu. Hráči provedou jednorázový nákup, aby získali přístup ke hře a získali omezené pozemky. Po tomto nákupu bude následovat opakovaný poplatek podle počtu pozemků, které si přejete udržovat. I když to není pro hráče nejpřívětivější, nákup předem nyní s balíčkem zakladatele (Founder’s Pack – Journeyman, Artisan a Master) poskytuje raným podporovatelům neomezený přístup během předběžného přístupu a exkluzivní odměny. Mezi ně patří sloty na postavy, exkluzivní recepty či možnost vlastnění několika pozemků zdarma.

Na závěr, Pax Dei od Mainframe Industries vykazuje velký potenciál jako MMORPG. Zatímco je stále v předběžném přístupu, jeho poutavá hratelnost, bohaté vyprávění a prvky sociálního sandboxu nabízejí slibný základ. Kombinace robustní stavební mechaniky a pohlcujícího živého světa kolem s dynamickými souboji láká budoucí hráče na prozkoumání tohoto středověkého světa. Díky pokračujícímu vývoji a zpětné vazbě od komunity si Pax Dei může dobře vydobýt své místo na konkurenčním trhu MMORPG her.

• unikátní worldbuilding (hra obsahuje nádherně zpracovaný svět plný rozmanitých biomů a poutavých ekosystémů)
  • ekonomika řízená hráčem (hráči mohou utvářet trh prostřednictvím svých aktivit, od tvorby až po shromažďování zdrojů)
  • Mainframe Industries klade důraz na komunitu v Pax Dei