Palworld – tak sladcí!

Palworld nepřestává zpomalovat tempo

23. 1. 2024
Zdroj náhledu: Pocketpair

Snad každý zarytý hráč už musel slyšet o titulu Palworld, který teprve před pár dny vstoupil do předběžného přístupu a stačilo několika hodin, aby se z něj stal obrovský hit šířící se internetem jako stádo kobylek. Jak uvádí nejnovější statistiky, mnozí hře propadli natolik, že studio Pocketpair hlásí přes šest milionů prodaných kopií a více než jeden a půl milionu souběžných hráčů pouze na Steamu (SteamDB). Zvážíme-li, že Palworld je dostupný i pro předplatitele Xbox Game Passu, konečný počet všech online hráčů je pravděpodobně mnohem vyšší. Jak to vypadá, popularita titulu jen tak neopadne. Přece jen první milion prodaných kopií vývojáři slavili pouhých osm hodin od vydání. Druhý milion byl pokořen o šestnáct hodin později. Hra se dokonce vyšvihla na druhé místo nejhranější gamesy platformy Steam, která během chvíle strčila do kapsy i Cyberpunk 2077, Lost Ark a nyní i Counter-Strike 2. V době psaní tohoto článku je Palworld nejhranější kousek na vrcholu žebříčku.

Ohlasy hráčů jsou velmi pozitivní a mnozí jsou ohromeni kombinací roztodivného světa s hlubokými survival mechanikami. Vše má ovšem i svou stinnou stránku. Nezapomínejme, že Palworld stále velká část komunity označuje za „Pokémony se zbraněmi“ a obviňují tvůrce, že prachsprostě okopírovali jejich milovanou franšízu. Komunitní manažer studia dokonce zveřejnil příspěvek říkající, že se bude co nejdříve snažit odpovědět na všechny e-maily, ale přeskočí výhružky smrtí a jiné výstřední zprávy. Generální ředitel studia Takuro Mizobe se k situaci rovněž vyjádřil na platformě X: „V současné době dostáváme pomlouvačné komentáře na adresu našich umělců a vidíme tweety, které vypadají jako výhrůžky smrtí. Obdrželi jsme různé názory na Palworld, ale na vše související s hrou dohlíží více lidí, včetně mě, a já jsem zodpovědný za produkci. Ocenil bych, kdybyste se zdrželi pomlouvání umělců zapojených do vývoje Palworldu.“

Hra byla ve vývoji tři roky a vytvořil ji malý tým vývojářů z Japonska. Do jejího vzniku byla investována jedna miliarda jenů, což je zhruba 6,75 milionů amerických dolarů a přes 150 milionů českých korun. Generální ředitel Takuro Mizobe dokonce prohlásil, že hra měla být hotová do jednoho roku, protože neměl chuť dlouze pracovat na stejném projektu a malé studio Pocketpair dle jeho slov není vhodné pro produkci velkých titulů. Původní cíl hru vydat rychle a vyčkat na reakci komunity nakonec nevyšel a projekt se na cestě k realizaci potýkal s problémy, jako je nedostatek pracovních sil, peněz i času. Nakonec bylo najato dalších asi čtyřicet zaměstnanců a Palworld spatřil světlo světa. Vývoj rozhodně není plně dokončen a hráčům má v budoucnu přinést ještě mnohem více obsahu. 

Pouze čas ukáže, jak se studio vypořádá s obviněními z plagiátorství designu známých Pokémonů a na jaké hranici se prodeje i souběžní hráči nakonec zastaví. Vrhněte se do kouzelného světa se zbraní v ruce, pochytejte takzvané Pals a učiňte z nich pracovní sílu či mocné spojence v boji. Postavte si základnu, plňte úkoly, vyrábějte různé předměty, pěstujte jídlo a navažte přátelství s jinými hráči… nebo s nimi sveďte nelítostné bitvy. 

Palworld vyšel v předběžném přístupu 19. ledna 2024 a k dispozici je na PC, Xbox One, Xbox Series X/S a v rámci předplatného Xbox Game Pass.

Zdroj: Pocketpair

Nikola Mrázová Erlebachová

Indie a RPG hry jsou její slabostí a rozhodně se tím netají. Jako prcek nakoukla do pootevřených dveří herního světa díky Mariovi na starých žlutých kazetách. Dovnitř ji úplně vtáhla až její druhá polovička a od té doby si svět bez her neumí představit. Umělecká duše, která nevyhledává jen nejnovější kousky, ale občas sáhne také pro starší tituly, nejlépe s pořádným metalovým soundtrackem.

Sledujte nás:

© 2024 Gaming Professors, Všechna práva vyhrazena.