Na počátku tohoto týdne byl spuštěn prodej nových stand-alone VR/AR headsetů Meta Quest 3. Nástupce populárního Questu 2, jenž je zatím vůbec nejprodávanějším zařízením pro virtuální realitu, se dočkal pozitivních recenzí a zdá se, že zájem o předobjednávky předčil i očekávání společnosti Meta. To však přineslo také negativní důsledky – mnozí fanoušci se zatím vytoužených Questů nedočkali.
Internetové diskuzní skupiny příznivců virtuální reality jsou plné stížností hráčů, kteří si Quest 3 přeobjednali bez jakýchkoli odkladů, ale jejich objednávky dosud nebyly zpracovány, protože naskladněné zásoby headsetů byly vyčerpány. Tyto problémy se podle všeho týkají jak (v Česku nedostupného) internetového obchodu samotné Mety, tak smluvních řetězců.
Vykoupená je bohužel v tuto chvíli i německá pobočka Amazonu, v níž mohli Češi pohodlně předobjednávat. Autorovi tohoto textu to na dotaz potvrdila tamní zákaznická podpora. Komentáře některých uživatelů ale naznačují, že šťastnější ruku měli ti, co objednávali v Amazonu italském, jenž zřejmě tolik zahlcen nebyl.
Meta Quest 3 se mezitím objevil i v nabídce českých obchodů, jako je Alza nebo CZC, byť zatím není skladem. Tuzemská cena za základní model s úložištěm o kapacitě 128 GB činí 16 990 Kč, což je výrazně větší částka, než jaká by odpovídala ceně na německém trhu (559 eur, tedy necelých 14 000 Kč). Verze s diskovou kapacitou 512 GB stojí dokonce 21 490 Kč.
Pokud jsou současné problémy s předobjednávkami skutečně manifestací velkého zájmu o Meta Quest 3, je to potěšující zpráva. Na druhé straně se ovšem jedná o marketingové selhání Mety, která zklamala obrovské množství fanoušků, z nichž někteří si na den vydání nového zařízení dokonce vzali volno v práci. Již zcela absurdní je absolutní nezájem společnosti o vlastní facebookový profil v češtině, který vykazuje minimální aktivitu a nikdo v něm neodpovídá na komentáře.