V posledních několika letech můžeme sledovat zajímavý jev. Střílečky z pohledu první osoby postupně vyklízejí prestižní segment AAA produkce, ale na druhé straně se jim náramně daří na indie scéně, kde nabírají podobu boomer shooterů – her těžících z hratelnosti titulů, které stály na samém počátky žánru. Přesně do této kategorie spadá i velmi nadějně vypadající Warhammer 40 000: Boltgun, jenž se čerstvě představuje novým gameplay trailerem.
Nový přírůstek mezi hry ze světa Warhammeru je vystavěný na Unreal Enginu a využívá množství moderních grafických efektů, nicméně pixelovatou stylizací a nahrazením 3D modelů nepřátel 2D sprity odkazuje k žánrovým klasikám z poloviny 90. let minulého století. Kombinaci moderních a starosvětských postupů vývojáři z malého britského studia Auroch Digital slibují i v oblasti hratelnosti a level designu. Jednání nepřátel má být například kontextuálně závislé na konkrétní situaci, a nikoli řízené předem daným souborem pravidel, jako tomu bývalo u klasických stříleček. Stejně tak i spawnování protivníků na mapě má být částečně procedurálně řízené. Pojetí traileru zároveň slibuje také množství nadsázky a humoru. Warhammer 40 000: Boltgun vyjde již 23. května na PC na všechny konzole 8. i 9. generace včetně Switch.